• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Igår snusade jag ju på en 10 dagar gammal gosse. Han föddes 27/12 och han så gullig. Jag satt med honom i famnen hela tiden vi var där.

Sedan så fick min mans syskonbarn en son igårkväll. Det är första syskonbarnet som får barn från bådas sidor. Jag har ju 8 syskon och han 10 (tyvärr bara 7 i livet då 3 stycken gått bort Rynkar på näsan)
    Så vi har båda syskonbarn som är vuxna i 20-30 årsåldern.

Bebis i magen har blivit mycket starkare nu, det känns rejält ibland när han vänder sig, sträcker på sig m.m. Mysigt och lite konstig känsla

Nu får ni inte skriva så mycket inlägg så jag hinner läsa igenom nästa gång jag är inne, ok? Skrattande

blääääääääääää
  • Chetti

Ledsen men jag har ingen tid att kolla in här. Ni skriver ju typ minst 20 sidor om dagen...

Men jag har börjat kolla på barnvagn. Har sett några på Blocket men så ramlade jag över hemsidan www.billigabarnvagnar.se och visst fanns där väldigt billiga vagnar och till väldigt låga priser.

Tyvärr är det en beställningsvara så man kan inte provköra eller känna på den. Är det någon härinne som köpt en vagn därifrån eller känner någon gjort det?      

blääääääääääää
  • Chetti

Wow, vad är det som händer??

Bebisar som har bråttom till världen Baby

Grattis Scorpio85 och Wockatz!!! {#emotions_dlg.flower}Solig 

blääääääääääää
  • Chetti
    jempalainen skrev 2012-01-11 21:38:50 följande:

haha stackare! tur du ska gå hemma snart så du kan hänga med lite;) går det bra på jobbet nu?

Låter som en bra sida, har du hittat någon favorit? Det kan ju vara svårt som du säger när man inte får känna och provköra. Är det modeller som finns i andra affärer så kanske ni kan åka dit och känna först?

kram på dig och hoppas allt är bra!    
    Ja, visst är det synd om mig Flört

Tur att jag kom in idag och såg att de första bebisarna fötts. Helt otroligt roligt men samtidigt skrämmande.

Jag är inte beredd än haha. Jag ska ju gå hemma och vara ledig i 2 månader innan och hinna köpa bebissakerna och rensa och bona hela lägenheten. Hoppas min bebis snällt stannar kvar. En vecka innan BF blir lagom Skrattande

Jo, jag gillar vagnen classic men jag vågar nog inte chansa. De här märkena finns ingenannanstans och kan bara beställas online.
    Har sett några bra Emmaljunga Duo Edge på Blocket.se som jag ska åka och titta på istället. Det är en pålitlig, bekväm och lättkörd vagn tycker jag.   

Kram på dig!! Och allt är bra med mig, mår bättre nu än under första och andra delen av graviditeten Skrattande   
    blääääääääääää
  • Chetti
    qatteriin skrev 2012-01-12 10:21:25 följande:
    Chetti: Hoppas du hinner vara hemma och ordna och fixa tillräckligt!! :) Min syster fick barn i augusti, förstföderska precis som jag, och hade räknat med minst två veckor hemma innan bebisen kom eftersom hon tagit semester två veckor innan bf och räknade med att gå över tiden. Men lillgrabben kom tre veckor och en dag innan bf och de hade ingenting ordnat hemma, hälften var inte ens inköpt, så där blev det stressigt! ;)

---

Ja, mitt andra barn kom 9 dagar innan BF så jag hoppas på något sådant. Bebissaker ska börja inhandlas ganska snart, går på graviditetspenning fr o m 2/2 så då blir det shopping. Fixandet hemma kan jag ju göra även när bebisen väl är här, de sover ju mest första veckorna (oftast hehe)

Men visst är det lite nervöst att inte ha något alls fixat. Lite bebiskläder och skötbord är det jag har. Men ingen skötbädd på skötbordet och ingenting annat.

Men men det ordnar sig väl?! Solig      

blääääääääääää
  • Chetti
    micksaan skrev 2012-01-12 10:54:22 följande:
    Ja, jag hade hellre köpt en begagnad emmaljunga. Min guddotter hade en vagn från billigabarnvagnar. De verkade nöjgda men jag vet inte vad jag gillade om vagnen. Sen har vi ett par bekanta som fick barn i somras och de var otroligt missnöjga och köpte en ny emmaljunga pga att vagnen drog snett m.m.

Ja, det låter bättre. Med Emmaljunga vet jag vad jag får. Hade en sådan vagn med mina barn och var mycket nöjd!
    blääääääääääää
  • Chetti
    qatteriin skrev 2012-01-12 11:01:57 följande:
    Chetti: Det ordnar sig alltid, folk har ju fött barn innan IKEA och Babyproffsen fanns!

Haha, jo det är sant.Solig

Sålänge barnet har något klädplagg, mina bröst och värme så klarar han sig nog ett tag Flört  
    blääääääääääää
  • Chetti
    camamill skrev 2012-01-12 12:40:27 följande:
    jo men dig minns jag, bor i salem själv så det är ju ganska nära :)

jag och jemps ska ju fika massro sen när bebbarna ploppat, så bara att du hänger på :)

lycka till hos BM!   

Jag vill också hänga med på fika Skrattande

Jag bor ju i Norsborg. Så vi bor alla nära varandra! Vi kanske träffas på förlossningen/BB t o m haha  
    blääääääääääää
  • Chetti

Nu har jag i alla fall skrivit ner vad jag och bebisen behöver första tiden, alltid en start. Så nu ska det snart shoppas, beställas och lukta på bebissaker Baby

Nu har jag 4 namn jag kan tänka mig till lillebror. Får se vad mannen säger.

Samuel
    Eric
    Victor
    Lucas

De är internationella, lätta att uttala och korta precis som jag vill ha det Solig

Hiss eller diss??!!              

blääääääääääää
  • Chetti
    jempalainen skrev 2012-01-12 13:05:17 följande:
    Nu är jag förbannad och less på denna jävla process med migrationsverket...fick sitta i telefonkö i en halvtimme för att sen prata med en otrevlig och stressad handläggare som förklarade att ärendet registrerats igår!! två veckor efter hans intervju och att ingen börjat titta på det! Det stod inget om förur så hon sa att det brukar ta nio månader i vanliga fall!!!?? men att man kan få förtur vid graviditet!! Jag blir så jävla trött och ledsen, har varit tapper men jag orkar liksom inte hur mycket som helst. Så nu har jag packat ner ett brev med begäran om förtur, moderskapsintyg och läkarintyg på min depression i ett kuvert och åker dit och lämnar det personligen...och kommer de dra ut på tiden så är det jag som ringer aftonbladet och drar dit dem! Jävla sverige! ursäkta mig men nu är jag arg och less på denna cirkus! vi lämnade in första ansökan i sverige i april förra året o fick vänta tills 21 november på intervju...gör som de säger o skickar han till chile. Nä en dusch o sen ut i regnet ..mot migrationsverket!

Skit Jempa. Att de ens vägar hålla på med en gravid kvinna. De är så jäkla omänskliga de som jobbar på Migrationsverket. De går bara efter sina små regelböcker som de tolkar lite som de vill...

Ja, Migrationsverket är en sådan uråldrig och fruktansvärd institution.

När vi skulle söka tillfälligt pass åt maken där på plats så var det en ren katastrof. Det kändes som det var i ett 
    U-land. Alla människor, dessa kölappar och denna tid det tog innan det var ens egen tid.

Inget bra system alls. Folk var arga, familjer med små hungriga/trötta barn. Är det meningen att man ska ta ledigt hela dagen för att gå till Migrationsverket??

Nej, det är under all kritik hur de jobbar där och hur människor behandlas, helt sjukt!

En telefontid varje morgon med bokningsmöjligheter till olika handläggare hade nog underlättat allt, olika köer för olika ändamål m.m.

Nu var det för samma för alla ärenden, ställa sig i lång en kö för att först få en nummerlapp!! Sedan så sitta och vänta i X antal timmar innan det var ens tur. Jag trodde inte mina ögon och var mycket upprörd över hur det gick till.

Sveriges regler angående medborgarskap är också helt sjuka. MIn man har bott här i 18,5 år, jobbat och betalat skatt under alla dessa år. Inga problem med lagen eller något. Men han har inget hemlanspass, det har gått ut. Vi sökte på hans ambassad i juni och fortfarande inget pass. Att åka till hemlandet är för riskabelt just nu, Nigeria.

Jag får inte intyga att han är nigeriansk medborgare. Trots att vi varit gifta i snart 10 år, jag har varit där 2ggr tillsammans med honom och träffat hans familj, sett vart han vuxit upp. Ambassaden i Sverige skrev ett intyg om att han var nigeriansk medbogare, stämplat och allt men det godtog de inte!!

Han har permanent uppehållstillstånd sedan 1999 och har snart bott här halva sitt liv. Ändå får han inte medborgarskap. De kräver att han fixar ett nytt pass från sitt hemland.
    Så det är tråkigt för det går inte, inte just nu. Så vi kan inte resa någonstans m.m.

Ålderdomligt system som inte kan tänka utan för sina j-a regler!!!

Förlåt Jempa för att jag skriver en massa om mitt men när jag läser vad du skriver så kommer alla känslor upp på nytt!!

Kämpa på! De borde ju skynda på detta, fattar de inte det??!!

Kramar Hjärta         

blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)