• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Wielkip skrev 2012-01-12 16:00:21 följande:
    Min bebis ligger fortfarande tvärs över magen, med fötterna på vänster sida och huvudet på höger.
    Hoppas verkligen hon vänder sig snart för jag har hört att dom inte gör vändningsförsök ens om dom ligger i tvärläge :(

Det gör min med. De kan vända sig så sent som någon vecka inna födseln
    blääääääääääää
  • Chetti

Mina bebisar vände sig sent och båda på rätt håll. Ingen av de var fixerade utan bara ruckbara fram till BF.

Ja tror som sagt att bebisen är i tvärläge då jag känner sparkar på både höger och vänster sida. Men när den hickar känns det ovanför blygdbenet.

Ska till BM nästa fredag och ska fråga om hon kan känna hur den ligger. Jag är ju "bara" i vecka 29 då jag är den som är beräknad sist här i tråden så den har några veckor på sig att vända sig rätt isåfall.

Jag är inte orolig, det blir som det blir.

Men kan man inte föda med rumpan neråt om man nu skulle vilja det??!!        

blääääääääääää
  • Chetti
    sweetpea skrev 2012-01-12 18:47:45 följande:
    Ett tag kände jag sparkar på båda sidorna men BM sa ändå att han låg huvudet nedåt. Hon sa att han låg med huvudet ner, ryggen ut och rumpan upp, och därmed kom han åt att "grodsparka" mig i båda sidorna samtidigt. Om hon hade rätt vet jag inte!

Nu har han vridit sig på något vänster för han sparkar bara i högersidan. Fortfarande huvudet ned dock! 

Ok, då kanske han ändå ligger neråt??

Jag känner liksom som grodsparkar för det liksom sparkas ut åt både höger och vänster på en och samma gång Skrattande

Men han spjärnar gärna ut mot vänster sida av magen, där blir ofta en bula.

Spännande att se hur han ligger på nästa BM besök Skrattande         
    blääääääääääää
  • Chetti
    Jempalainen: Hoppas det går snabbt nu när du varit på Migratiosnverket och lämnat in alla papper m.m. Solig

Ha en trevlig helg!!

blääääääääääää
  • Chetti
    jempalainen skrev 2012-01-14 12:37:25 följande:

Tack stumpan!! sötnos!:) Hoppas ni har en skön o fin helg och tänk, bara två veckor kvar med jobb för dig!!

Stor kram!! 

Hejhej vännen!!  Solig

2,5 vecka kvar men men det går nog snabbt eller?? Igår vurpade jag rejält på min postrunda då det var så halt. Jag slog i bakhuvudet i marken och klämde min vänstra tumme på något sätt.

Det gick ändå bra, kunde gått värre... Tänk om jag landat på magen eller blivit medvetslös?? Det blev i allafall gjort en skadeanmälan men det känns bättre i tummen nu.   

Idag har jag städat, tvättat och tagit ner alla julsaker. Så nu har jag onda och svullna fötter och ond rygg... Jag vill så mycket mer än den höggravida kroppen orkar.

Nu ska det vilas resten av kvällen, titta på film tror jag. Maken står i köket och lagar mat. På helgerna är det "hans" jobb Glad

Hoppas du har en fortsatt skön helg!! KRAMAR   Hjärta             
    blääääääääääää
  • Chetti
    Dragongirl skrev 2012-01-14 15:28:40 följande:
    Hej tjejer!

Hoppas att ni alla mår okej! Jag är inte den som är flitigaste o skriiva här inne, jobbar fortfarande väldigt mycket! Men försöker hinna med o läsa allt ni skriver! :)

Nu har jag lite funderingar:

Vad var erat HB värde när ni började äta järntabletter? Hade 133 i vecka 12, 134 i vecka 25 och nu igår vecka 29+5 124. Nu tyckte BM att jag skulle börja äta 1 tablett varannan dag! Men det låter kanske vettigt eller? 

Mitt SF mått var 26 cm i vecka 25 och igår vecka 29+5 fortfarande 26 cm alltså ingen förändring. Jag reste mig upp o kände hur han vände på sig så då mätte BM en gång till och då vart det 28 cm. Någon annan som haft liknande? Måste väl kunna bli skillnad beroende på hur han ligger, han låg på tvären första gången och då borde det väl bli lite mindre mått eller vad tror ni? Fick en extra tid till BM om 1 vecka för ny mätning. Om det inte förändrats tills dess så blir det ett extra UL!

Vad tror ni, behöver jag oroa mig?

Kram på er!:)             
    Hejhej!

Samma hände mig på bebis nr2. SF måttet stod still i en månad. Jag fick komma in på en ny koll efter två veckor och då hade plötsligt SF måttet växt med 4 cm. Hade den inte växt så hade jag också fått gå på tillväxtUL men nu slapp jag det.

BM sade att det berodde på hur bebisen ligger. Ligger den på tvären ffa så kan det bli mindre SFmått, lägger den sig neråt med huvudet så blir det större.    

Jag skulle inte oroa mig!! Kram Solig   
    blääääääääääää
  • Chetti
    Stinis83 skrev 2012-01-14 20:52:48 följande:
    Chetti, fy det låter som en rätt ordentlig vurpa! Du får ta det lugnt nu, superkvinna :)

Haha, ska försöka Solig
    blääääääääääää
  • Chetti
    Stinis83 skrev 2012-01-14 20:58:39 följande:
    Marlin, jag köpte Liberos serie till dottern och det blir nog det till sonen också :) Jag tyckte de var jättebra! Bepanthen salva är inget man behöver direkt, det kan man köpa om de skulle bli röda i rumpan. Vi köpte vanligt kroppspuder när dottern började bli röd nångång, det funkade också.

Jösses vilken dag jag har haft idag! Körde bil två gånger, och båda gångerna fick jag såna sdr som jag var tvungen att andas mig igenom. Lite läskigt för det var inte superlätt att koncentrera sig på körningen :) Tror att det får bli en tidig kväll ikväll, mår inte helt toppen och är så sjukt trött. Imorgon blir det förmodligen Ikea för att köpa byrå till bebisen så vi kan tvätta och vika in hans kläder, och komma i ordning med hans rum :)

Jobbigt med sådana kraftiga sammandragningar...

Hoppas du får sova gott inatt Solig 
    blääääääääääää
  • Chetti

Känns dyrt. Du kan hitta saker billigare på Ica Maxi och andra större mataffärer. Babyolja, schampoo och tvål hade vi hemma. Och puder för rumpan. Rekommenderar tvättbara amningsinlägg, de är mjukare, bekvämare och värmer mer.

Tops ska man inte använda, inte ens vi vuxna. Min sons örondoktor sade att de bara trycker in vaxet längre in och han var absolut emot användingen av tops. 

Men ändtermometer, trubbig nagelsax och salva för röda rumpor kan ju köpas på Apoteket. Snorsug har vi aldrig haft. Maken suger ut snoret direkt från näsan och spottar sedan ut det i vasken. Låter äckligt men så gör de i hans hemland och det fungerar här också. Men han får göra det Flört

blääääääääääää
  • Chetti
    Just det. Vi har inte köpt något heller än.

Vi har ett lånat skötbord i förrådet som vi ska ha ovanpå tvättmaskinen. Och så har jag en påse med lite bebiskläder och filtar i garderoben.

Men jag har skrivit en inköpslista med allt som behövs för mig och bebisen första tiden. Jag går på graviditetspenning fr o m 2/2 så då ska det börja shoppas, längtar!!

Vi kommer köpa det mesta begagnat förutom spjälsäng med tillbehör eftersom det är så billigt nytt på Ikea.       
    blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)