Inlägg från: Stronza simpatica |Visa alla inlägg
  • Stronza simpatica

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Stinis och Qatteriin: vaken sen 2.30, fixat väskan och duschat och vägde mig för sista gången och hamnade på +18 denna graviditeten. Helt nöjd med det med tanke på att jag ätit som en gris de tre senaste månaderna.:)
    I dag blir jag inskriven och imorn blir det av.
    Stinis hur upplevde du nu ks då? Vad var jobbigast för dig? Vad föredrar du, naturligt eller snitt?Usch jag vill bara ha det överstökat och hoppas att ut kommer en frisk tjej.

• Stronza simpatica

Qatteriin: tack för dina gulliga ord:))!

Jem: Jo han kommer vara utanför och vänta!

Stinis: precis så var det för mig med när jag snittades sist. Tog mig till min son andra dagen med myrsteg men efter att ha suttit 2 Tim med honom så kom jag inte upp ur stolen utan att trilla ihop då då blev det rullstol tillbaka.
    Det värsta är att resa sig som du säger då man ju måste använda sig av magmusklerna som de skurit tvärs av!
    Har de tagit bort stygnen än? Det hjälper enormt mkt.

Jag märker att du undviker att svara på min fråga om vad du tyckte var jobbigt med ks:et och mindre jobbigt etc, om du gör det för att skona mig så behövs det inte! Jag har ju redan ett ks bakom mig;)!!

Ligger här på kliniken i ett rum för två men är ensam:)), fräsh toa finns också på rummet. Lyxigt, sist var vi 6 st i ett rum och fick gå ut i korridoren för att gå på toa.
    Maten är anskrämlig och jag är så hungrig att jag dööör!
    Först ut imorn är jag med, kl 8.30 :-0!!

• Stronza simpatica

Stinis: gumman lilla du är så söt:), visst var det inte svårt att märka att du undvek mig haha, du svarar ju ALLTID på allas kommentarer som är adresserade till dig o vanliga fall!;)
    Föredrar att höra det innan för att om du upplever ngt jobbigt som jag själv inte upplevde som så så känns det lättare på ngt sätt. Även att du kanske inte upplever det jag tycker är jobbigast som ngt jobbigt alls.
    Själv kände jag att de rotade runt i magen men inget specifikt, kände inte jo nu drar de ut honom tex.

Jag håller med dig om eftervärkarna och snittsmärtan är inte och leka med, men det går över tack och lov. Efter 2 ve kunde jag gå normalt igen.

• Stronza simpatica

Usch nu kom det in en tjej i mitt rum som precis gjort ks och jag hade somnat och var så lugn så och efter att ha hört hennes jämmer över smärtan minns jag hur jävla ont det gör efteråt och nu är jag allt annat än lugn:(! Kommer INTE kunna sova i natt!!!

• Stronza simpatica

Nu har min underbara Denise fötts. Kl 10.40, 3420gr och 50 cm lång.:)
    Allt gick bra och berättar om mitt ks för den som vill höra men det var inte så positiv upplevelse denna gången!

• Stronza simpatica

Tack alla än en gång! Nu har jag vart uppe och gått runt lite och tagit ut katedern, vart på toa och bort med droppet. Sååå skönt! Har återhämtat mig otroligt fort denna gången konstigt nog!
    Så nu ligger jag här med min lilla budda i famnen och myser:)! Lycka!!

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)