Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Ojdå glömde. Vikt ca 2790gr.
Kon hem och somnade med sonen och vaknade strax efter 22 av att att spy i handen och senpå toan. Denna jävla halsbränna!
Ojdå glömde. Vikt ca 2790gr.
Kon hem och somnade med sonen och vaknade strax efter 22 av att att spy i handen och senpå toan. Denna jävla halsbränna!
Någon frågade mig idag tidigare varför jag skulle snittas och jag glömde visst svara på det.
Jag bor i Italien och här är det obligatoriskt med snitt om det inte passerat mer än 2 år efter förra snittet. Fick kejsarsnitt sist pga havandeskapsförgiftning i ve 33+1.
Stinis: hur kommer det sig att du blir inlagd 4 dgr innan de utför kejsarsnittet?
Jag blir bara inlagd dagen innan.
Åh grattis till duktiga stora tjejen. Vill också börja träna O på pottan så att man förhoppningsvis slipper ha 2 blöjbarn.
Godmorgon tjejer,
Idag är jag i ve 37+0 och min lilla tjej är färdig men hon blir kvar 6 dgr till då hon än så länge bara väger 2700g. Undra vad det beror på att jag och min sambo får små bebisar? Min son kom ju 7 ve tidigt pga hf så jag tänkte han var extra liten pga det men denna gången har jag sluppit hf: en och ändå är hon i det mindre formatet.
Min sambo är ganska liten (1.73) och han är lång i sin familj så han har små gener men jag är 1.76 och alla på min mammas sida är långa.
Min son har i o f sig växt i kapp sig på ca 8 månader och är lång i jämförelse med andra barn här i sin ålder så det kanske kommer i efterhand bars inte i magen:)!
Stinis: när har du snittet nu igen?
Stinis: jag trodde de inte ville att värkar och allt skulle börja när man ska göra snitt. Du verkar ju verkligen ha förlossningavärkar och det kan väl inte vara bra inför ett snitt, eller? Jag vet ju inte men jag skulle absolut ringa in till fl och berätta om värkarna.:)
Isa: har du vart och klagat hos dom? Gå till dom på dagen och berätta hur ni har det på nätterna när de härjar så. Då kan du ju också kolla om det finns någon vuxen där.
Carla: självklart är det viktigaste art hon mår bra och är frisk på alla plan. Konstaterade bara att hon är lite mindre än normalt och tycker det är märkligt då jag inte är liten direkt. Men jag är jätte nöjd med hennes vikt, hon kommer ju kännas som en jätte bebis i jämförelse med O när han föddes.:)
Carla: värsta goingen Dalia.:)
Ok då förstår jag, för vi har oxå en hensvik med borttagningsbar sida köpt 2010.
Mynnej: beklagar än en gång. Grät också när jag läste vad som hänt, det är så fruktansvärt orättvist, borde inte få hända helt enkelt!!