Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Lyckobebisen skrev 2012-02-17 18:31:22 följande:
    Hej tjejer!

Idag har vi varit på förlossningen och pratat med läkaren om snitt. Det gick bra och C är nu beviljad!
    Dock kommer vi INTE gå ut med vilket datum, men om vissa av er som jag "känner" är jättenyfikna, så får ni inboxa mig, och tänka på att inte försäga er i tråden.
    Vet aldrig vem som vet vilka vi är och som vi känner som får reda på datumet om jag skriver här, så vi väljer att inte göra det heller. Till Stinis kan jag dock hälsat att det tyvärr inte blev samtidigt som din.

Vi har målat klart vaggan också. Såhär ser den ut nu:

Här ser man också vår nya babyfilt. Den är underbar! I lite retroblå med djur på.

Jag har skrivit lite mer om våra tankar om snitt, samt lagt upp lite bilder på vagga och så i bloggen.
    www.lyckobebis.blogg.se
    GRATTIS !!!!!!!!!!! TJOOOHOOO !! Fy va skönt för er   Skål

Nu kan ni ta det lugnt och bara njuta av den sista tiden innan korven kommer   Hjärta

Ha en mysig helg tillsammans !

Kram
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    qatteriin skrev 2012-02-17 19:04:07 följande:
    Lyckobebisen: Åh vad skönt att ni fått snittat beviljat och allt!! Jag hoppas det är ett datum som känns bra för er, och oavsett så känns det ju skönt att ni slipper bekymra er mer för att C ska tvingas till nåt som inte känns bra! Jag är nyfiken såklart, men lika nyfiken som på när alla andra (inkl jag) ska få bebis, så jag kan leva med ovissheten, hehe...

TheCoopers: Skönt att allt såg bra ut med knodden! Har dock inga förslag på vad smärtan kan vara...
    no problem ! Kändes skit skumt och det gjorde ooooooont ... min dotter gick fram till magen och "skällde" lite på syrran för hon gjorde så mot hennes mamma ahhahaha
  • TheCoopers
    qatteriin skrev 2012-02-17 19:13:52 följande:
    TheCoopers: Haha, gulletjejen! Skönt att det blivit bättre, kan det ha varit en monsterförvärk? :-P
    Ja hon är gullig och väldigt omhändertagande ..  mmmm ja jag tänkte att det kanske var förvärkar + att jag rörde mig för snabbt eller ngt ?
  • TheCoopers
    faceprimer skrev 2012-02-17 19:44:18 följande:
    The coopers, jag hade precis så förra lördagen så jag fick ställa in planerna jag hade, jag tog 2 Alvedon o la mig i vila och då gick det över efter ett bra tag. kändes precis som du skrev, som håll i hela magen och den blev stenhård och hade sen som mensvärk smärta. Vet dock inte heller vad de berodde på :/ mensvärk smärtan får jag dock nästan varje dag numera.
    Ja visst är det en konstig känsla ?  Jag har inte haft så förr .. mensvärk har jag också men det här var helt annat . Jag blev som förstelnad ... obehagligt !
  • TheCoopers

Alltså .. den här killen ger mig gåshud .. va fint han beskriver sina mammor !!  Love love love Hjärta

• TheCoopers
    qatteriin skrev 2012-02-17 20:40:30 följande:
    Ja hjälp, här ilas det så in i norden ikväll!! Eller in i... nåt annat, haha! Har haft mer sd när jag varit i farten idag än jag nånsin haft och lillmonstret har inte gett mig en lugn stund, nu tog han spjärn mot högersidan för att trycka sig ännu längre ner! :-P Ibland gör det ju ta mig tusan så ont att man skriker rakt ut! Men det är rätt fantastiskt när man inser att allt är till för att han förbereder sig för att komma ut... Som du säger, Stinis - enda gången i livet man längtar efter att ha ont!!
    Idag när jag fick så ont så blev jag påmind om hur överjävligt ont det gör att föda barn och jag tänkte att jag måste väl vara GALEN som utsätter mig för detta en tredje gång hahahhahah
  • TheCoopers
    qatteriin skrev 2012-02-17 20:44:21 följande:
    TheCoopers: Hehe jag kan inte uttala mig om din grad av vansinne då jag ännu är lyckligt ovetande om nämnda smärtas omfattning...
    hahaha du lär snart bli varse
  • TheCoopers
    qatteriin skrev 2012-02-17 20:51:18 följande:
    TheCoopers: Säger du det säger du...
    hahah nej men usch du kanske får en sån förlossning som jag drömmer om . Min kompis var ju på förlossningen i 30 minuter sen var deras bebis ute .
  • TheCoopers
    Nikis skrev 2012-02-17 21:10:12 följande:
    haha jag har tänkt detsamma, många gånger. Varje gång jag får en förvärk eller liknande som verkligen känns så tänker jag "hur kan jag va så jävla dum som vill göra det här igen" Men det är ju bara så sjukt häftigt :) Längtar. Galet. Ja.. haha
    hahaha ja det är ju många känslor ! Min första förlossningen var ....hemsk så den ska jag inte berätta om men nr 2 var mycket bättre . Får se vad nr 3 har att erbjuda
  • TheCoopers

En annan inte så fräsch fråga ... kan man läcka fostervatten lite i taget ?

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)