Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Stinis83 skrev 2012-02-06 10:15:31 följande:
    Coopers, vilken stark och bra mamma och människa du är! Det måste krävas väldigt mycket av dig att inte säga något negativt om honom till din dotter. Men det vinner du på i längden. Vilka tråkiga omständigheter, men med facit i hand måste det vara skönt att han försvunnit? Eller är du rädd att han ska dyka upp igen? Du verkar vara en otroligt stark och fin människa. Massa kramar till dig!
    Åh tack ! nu fick jag en liten tår i ögat  
    Ja det är skönt att han är borta och även om jag lider för min dotters skull , jag skulle ju helst vilja att hon hade honom i sitt liv så har ju min sambo tagit hans plats sen hon var runt året .
    Lite rädd är jag alltid .. det finns där i bakhuvudet men jag tror och hoppas han håller sig borta i resten av våra liv

Taaaack ! Kraaaam Hjärta
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Lyckobebisen skrev 2012-02-06 10:59:05 följande:
    Vilken fantastisk mamma du verkar vara! Blir lite berörd av det du skriver. Det är så många som ägnar sig åt att prata så mycket skit om den andra föräldern för att de inte tycker om varandra men de glömmer bort att barnet faktiskt är en del av båda, vare sig man vill eller inte. Tycker du ska vara riktigt stolt över dig själv som kan ge din dotter möjlighet att älska hela sig själv och inte tycka att en del av henne är dålig. Hjärta
    Hjärta åhhh tack !  Ja det är väl precis det jag har fokuserat på ... att min dotter ska tycka om den hon är och vara stolt över sig själv det blir ju himla svårt om jag hela tiden talar om för henne att hennes pappa är en idiot . Jag tjänar inget på det och gör såret i hennes hjärta djupare . Som förälder har man inte råd att vara egoistisk ... hur ont det än gör i mig och hur svårt det än är .
    Så istället fokuserar vi på framtiden här hemma och på att fostra henne till den bästa hon kan bli

KRAM
  • TheCoopers
    Lyckobebisen skrev 2012-02-06 12:11:34 följande:

Snart ska vi till BM och kolla hur bebisen ligger, om han fortfarande är i säte. Ska bli spännande att se vad som händer och om vi får tid till förlossningen och när det blir i så fall

Jag tänkte precis på er nu när jag stod och diskade fick jag svar direkt hahah Lycka till !! jag ska till BM nästa vecka och kolla samma sak .
  • TheCoopers
    Mary Jo skrev 2012-02-06 12:39:57 följande:
    Vet inte om ni läser andra mars tråden men k-girls vatten har gått.. spännande!
    OJ men va ???? Va spännande !!!
  • TheCoopers
    jempalainen skrev 2012-02-06 12:40:40 följande:
    Det förstår jag verkligen, tortyr är nog ett för lindrigt straff! Ja du är fantasisk som kan sätta henne i första rummet och hålla mun. Skönt att du haft sånt fint stöd av sambo och familj samt terapi. Hoppas verkligen ni slipper se honom igen. Vilken resa du har gjort och du är en fantastisk människa tycker jag! Hjärta
    Tack ! {#emotions_dlg.flower}
  • TheCoopers
    Agnesmamma skrev 2012-02-06 16:17:11 följande:
    Tack tjejer för era fina inlägg och omtanke.

Stinis: Hon fyllde fem år nu i januari så jag tänkte att isåfall så skulle hon få gå klart dagis däruppe hos honom så kunde hon börja skolan här hos mig istället så slipper hon byta dagis igen mitt ialltihop.

Jempa: Nä jag stretade och kämpade verkligen för att han skulle stanna kvar här i stan dels för hennes skull men även för min men han "hotade" bara med att då skulle hon minsann inte ha nån pappa kvar för han mådde så dåligt och allt vad han nu kunde komma på för stunden för att slippa att stanna kvar här. Så det hela slutade bara med att han flyttade härifrån, vilket har varit det mest negativa som nånsin kunde hända för oss alla.

Quatterin: Det är verkligen fruktansvärt att se henne åka ifrån mig varenda gång. Det slutar ALLTID med att hon börja gråta och sen kan jag inte hålla tårarna tillbaka så då går jag iväg och gråter jag med.
    Men jag hoppas att han hittar någon annan så att han kan bli lyckligare och fokusera lite på henne oxå så att han slipper att vara så bitter hela tiden.

Det värsta är nog att han kan ringa/skicka sms om att jag har glömt att stoppa ner nånting i hennes väska som hon skulle ha med sig, topsa hennes öron(hon har mycket problem med dem) att jag helt enkelt inte serva henne så mycket som han gör med henne om allting. När hon är hemma hos mig/oss så brukar vi uppmuntra henne till att göra så mycket som möjligt själv men det gör absolut inte han. Hon får inte göra nånting själv för honom för hon kan förstöra eller göra fel. Blir så arg! Hon är ju ändå fem år och är väldigt duktig och intilligent för sin ålder, men det ser inte han.
    Sen har jag förstått det att hon är själv väldigt mycket när hon är så honom och jag vet att hon gillar inte det utan vill gärna vara med någon hela tiden. Hon är nog som jag, väldigt sällskapssjuk av sig. Men han är så tråkig mot henne och vill aldrig hitta på nåt kul så då väljer hon nog att få vara själv på sitt rum istället och leka med nånting där istället. Sen när man ringer för att prata med henne så kan jag höra i bakgrunden hur tjurig han är mot henne eller att han snäser till när hon frågar han om nånting.
    Så jag förstår mycket väl att hon inte vill vara hos honom.

Men allt detta är ju bara en bagatellsak om man ska jämföra vad The Cooper har gått igenom. Att vara utan sitt barn i ett halvår och inte ens veta vad hon befinner sig måste vara en av de värsta upplevelserna man kan gå igenom. Man gör verkligen allt för sina barn. Så jag beundrar dig verkligen The Cooper som orkade gå igenom allt detta och sen all den lycka det mesta ha varit sen när du fick tillbaka din dotter.
    Ja det var fruktansvärt men som med mycket annat kommer man ut starkare på andra sidan .. inte samma person men stark . Jag värdesätter saker på ett annat sätt och jag är mycket tacksam för den underbara familjen jag har . Att min sambo stod ut har jag tackat honom för 1000 gånger .. han säger att det är en självklarhet att stanna kvar men jag tycker inte att det är det . Jag var inte lätt att leva med då och en tid därefter eftersom jag hade så mycket känslor i kroppen .
    Men vi är otroligt starka nu tillsammans och jag vet att han alltid finns vid min sida .. min bästa vänHjärta

Man kan inte jämföra sorger heller ofta blir folk lite förlägna när jag berättar om min historia .. - Men Guuud här har jag suttit och gnällt över mitt ex  och så har du gått igenom det där !
    hahah
    Men då svarar jag alltid att jag inte har patent på att sörja , vara ledsen eller besviken ... allt är relativt och man kan bara leva sitt eget liv . Så visst  kan man säga att min historia är " värre" men samtidigt din sorg är lika viktig som min
  • TheCoopers
    Daysis skrev 2012-02-06 19:59:32 följande:
    Åh är nästa trådbebis på väg till världen idag, vad spännande :) Stort lycka till K girl!

Lustigt att det snackas om limpa här idag, jag blev oxå supersugen på limpa för några dagar sen men jag föredrar att äta limpa med ost och skinka, avskyr verkligen kaviar gravid som ogravid

TheCoopers - Blev helt förskräckt när jag läste om vad som hänt din dotter, kan inte ens föreställa mig vad fruktansvärt det måste ha varit! Jag tror att jag skulle dö om något av mina barn försvann så där..

Lyckobebisen - Vad lustigt att lillkillen lyckats vända sig utan att ni märkt något, men hoppas ni får snitt iaf då.. Får man fråga om det finns någon speciell anledning till att C inte vill föda vaginalt?

Har jobbat 10 timmar idag och det känns kan jag säga, så nu är det soffan som gäller tills jag släpar mig till sängen.. Försöker jobba ikapp så jag kan vara ledig tors-fred denna vecka. Nästa vecka jobbar jag tisd-fred och sen sista veckan månd-torsd, sen får det faktiskt vara nog med jobbande för ett tag Ska bli riktigt skönt!
    Ska till bm imorgon förresten, lika spännande som vanligt..
    Jo man dör lite när något sådant händer .. det gör man .  Jag skrev massor under den tiden och det gör fortfarande ont att läsa alla dessa år efteråt .
  • TheCoopers
    k girl skrev 2012-02-06 22:35:32 följande:
    Ligger här och andas genom värkar. Allt ser fint ut.
    Åhhh så spännande !!! Lycka till !!
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)