Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Ponja skrev 2012-02-03 22:57:00 följande:
    Riktigt deppig idag.. Vart hos BM. Fick först reda på att jag hade högt blodtryck.. 140/90. Brukar ligga på 120/70.
    Så blev urinprov men det visade inget.

Men så mätte vi magen, och SF-måttet var precis detsamma som det var för 3 veckor sedan (32 cm). Det verkar alltså som om att bebis inte växt alls de sista tre veckorna. Bm tyckte jag skulle åka in akut för hon ansåg att det bara kan bero på att bebisen inte får tillräckligt med näring. Hon ringde till förlossningen och hon tyckte också jag skulle komma, men sen fick hon prata med en läkare som sa att jag skulle få en tid nästa vecka. Att det inte var någon fara så länge jag känner bebisen normalt. Att jag ska komma in om jag slutar känna den. Jaha, ska jag gå runt och vänta på att bebisen till slut får så lite näring och dör, eller vad??

Hjälp!
    Jag skulle åka in akut och kolla .. utan tvekan .
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Lyckobebisen skrev 2012-02-05 20:00:16 följande:
    Ååååh jag har lite namnångest.. Har börjat fatta att han ska heta så resten av sitt liv och att man kan ju liksom inte ångra sig efter ett år eller två.. hehe.
    Vi hade Sixten som toppnamn jättelänge, och det har hängt med sen innan C blev gravid, men nu när jag började göra min vfu i en förstaklass så finns där en pojke som heter Sixten, så nu tänker jag bara på han och dessutom var namnet på plats 44!! på förra årets topplista. Jag är lite anti poppisnamn.. Andra namnet är ju Sid, som jag älskar också. Har känt från början att Sid, det är vår unge. Men alla andra är lite njaaee till det namnet och tycker det är konstigt, och även om jag inte alls borde lyssna på vad andra tycker är det ju svårt att låta bli.
    Sid, är det så konstigt? Jag tycker det låter lite gammalt, jag tycker väldigt mycket om Set, men det gillar tyvärr inte C.
    Vi har liksom inga andra förslag, har hur många namn som helst som vi tycker är fina, men inget som känns riktigt sådär "vi".
    Det viktigaste är ju att namnet känns bra för er ... folk kommer alltid att ha åsikter om namnet man väljer . När vi valde Adele till vår dotter fick vi många negativa reaktioner . Men vi tyckte det passade henne perfekt  

Amaya är också ett namn som säkerligen kommer framkalla en massa kommentarer ... men jag kunde inte bry mig mindre
  • TheCoopers
    Stinis83 skrev 2012-02-05 20:06:37 följande:
    Usch vad jag gråter och gråter, mitt mammahjärta blöder verkligen... Jag vet att jag är en kanske ovanligt blödig mamma, och förmodligen är det en jäkla massa hormoner och att jag är trött som gör att jag gråter som ett litet barn...

Men kalaset hos svärmor idag blev inte så kul... Min dotter jämfördes hela tiden med sin kusin som hela tiden framställdes som så otroligt duktig på allt. Och det är hon verkligen, hon är en superhärlig liten tjej! Men det blev lite för mycket för mig när svärmors gubbe gång på gång talade om hur bra kusinen är, och i nästa mening sa han "Ja, den här kallar vi ju för Virvelvinden, det är inte en lugn stund när hon är med!" och nickade mot min dotter. Som satt bredvid honom... Han ska ge fan i att jämföra barnen så vi hör, men framförallt så DE hör! Det är ju vansinne... Jag blev så arg och ledsen så jag visste knappt var jag skulle ta vägen. Och jag vill inte ställa till en scen inför barnen.

Men ska barnen jämföras och den ena framställas som bättre och den andra som sämre, så vill jag inte att de ska ha henne hos sig. Samtidigt vill jag verkligen att hon ska ha en bra relation med sin farmor...

Det blev ju inte bättre av att dottern var supertrött när vi kom hem, grät och grät, ville inte äta, och somnade för sig själv i soffan... Då brast det för mig, och här sitter jag och kan inte sluta gråta. Jag kan inte ens beskriva vad jag känner... :(
    usch jag blir också lite ledsen när jag läser ditt inlägg . När det gäller ens barn är man ju så otroligt sårbar .
    Jag tycker det är fruktansvärt taktlöst och fult att jämföra barn ... sånt gör mig riktigt förbannad .
    Alla är vi individer ... så också barnen ... de ska inte behöva höra en massa negativa kommentarer om hur de är redan som småttingar . 
    Att vara en virvelvind är inget som är negativt hos mig Jag har en sån härhemma också .. en med myror i byxorna och en som gärna sitter och fixar själv . En som är otroligt kreativ och sjunger och dansar , och är framåy och social och en som är blyg och gärna leker själv . Jag har aldrig sett på det som att någon av dem är "bättre /duktigare" .. de är två individer helt enkelt .

Jag skulle markera att jag INTE tyckte det var OK om jag var som du ...

men tänk inte mer på det nu .. du har en alldeles unik och fantastisk dotter

Kram
  • TheCoopers
    Agnesmamma skrev 2012-02-06 01:27:23 följande:
    Till Stinis: Jag var ju inte klar med mitt inlägg så jag fattar inte varför det skickades iväg. Konstigt!

Skulle komma fram till att hon tyckte att det var för jobbigt att behöva pendla så mycket fram och tillbaka och behöva gå på två olika dagis med olika fröknar så hon blev väldigt trotsig hemma. Så då bestämde vi att hon skulle bara gå på dagis på ett ställe och bo på heltid hos den ena föräldern. Jag drog tyvärr nitlotten eftersom jag precis hade fått en anställning och jobbade enbart bara kvällar då. Så det hela slutade med att jag fick ha henne varannan helg bara. Jag har hela tiden försökt att Gladha henne mycket mer än så. Så nu när jag ska vara mammaledig så är jag ju ändå bara hemma så då kan hon ju lika väl vara här lite mer. Sen även till sommaren så tänkte jag att hon skulle få vara här mer eller mindre på heltid. Han bryr sig nog ändå inte. Eller så gör han det bara för att jävlas gentemot mig.

Vilket fall som helst så kommer jag att slåss med näbbar och klor för att hon ska få bo här på heltid. Jag kommer inte att ge mig.

Vilken dum pappa du har/hade. Jag förstår inte varför en del pappor håller på så. Vad tusan vinner dem på det liksom? Vad har ni för nån relation idag då? Har ni mycket kontakt? Man ska ju inte tro att man kan bete sig hur som helst och sen komma undan med det.

Sen hoppas jag att det löser sig med din dotters farmor och hennes man så att dem inte håller på att jämföra barnen på det viset. Jag hade blivit rosenrasande. jag hade nog precis som du suttit där helt tyst och bitit mig i läppen för att inte säga nånting dumt i stundens hetta men sen hade minsann sambon fått höra ett och annat om hur idiotiskt och dumt hans föräldrar hade betett sig. Alla barn är ju olika och man ska inte hålla på att jämföra dem på det viset.

Skicka en massa kramar till dig oxåGlad. Så hoppas jag att det löser sig till det bästa för oss bådaGlad
    drog till lite i hjärtat när jag läste ditt inlägg om din dotter . Nu är inte min situation alls som din men jag vet hur det är att inte ha sitt barn hos sig på heltid ... när min äldsta dotter var 4 år bestämde hennes biologiska pappa för att han ville vara en del av hennes liv ( han stack när jag var gravid ) och jag blev glad för hennes skull .  De träffades några gånger och sen en dag när jag skulle hämta henne så hade han stuckit ! I 6 månader letade vi utan att veta något och jag var heeeeeeeeeeeeeeelt försörd . Lång historia kort ... vi hittade henne och hon är nu med oss . Men de månaderna var de hemskaste i mitt liv !!

Jag hoppas att din situation ordnar sig till det bästa också Hjärta
  • TheCoopers
    jempalainen skrev 2012-02-06 08:00:11 följande:

Coopers: oh fyy vilken mardröm!! Kan inte ens föreställa mig hur det känns att ens barn försvinner och man inte vet var hon/han är! Vilken tur att ni hittade henne och det slutade bra men vilken jäkla idiot till pappa!! Vad är det för fel på folk? Skönt att det löste sig!

först blev jag helt blank .... sen kom paniken ... sen blev jag arg ... och sen ledsen . Så pendlade det mellan dagarna och jag kände att jag inte kunde andas de månaderna är fortfarande som en dimma faktiskt . Finns mycket från den tiden som jag inte kommer ihåg . Ibland ville jag bara lägga mig ner och försvinna men det kan man ju inte göra när man har en liten skrutta att hitta
  • TheCoopers
    k girl skrev 2012-02-06 08:03:46 följande:
    Vilken mardröm det måste ha varit. Jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara om Hugo försvann ur mitt liv.
    Nej det går inte att föreställa sig ... det jag vet är att man får en enorm styrka i sorgen . Jag hade aldrig någonsin gett upp
  • TheCoopers
    jempalainen skrev 2012-02-06 09:02:36 följande:
    Nä tänk vad man klarar av ändå när man måste! Förstår att du inte kommer ihåg allt, man orkar säkert inte ta in det hela tiden och stänger av. Skulle nog jag göra iallafall. Men var börjar man leta liksom? Kommer din dotter ihåg det som hände? Hon var ju ändå ganska stor när det hände. Vad härligt att det blev ett lyckligt slut ändå trots det hemska. Hjärta
    Ja hon kommer ihåg .. men mer att hon var på en resa med sin pappa . Hon förstår inte hela "dramat"  som det egentligen var men vi ska berätta mer för henne när hon blir lite äldre . Jag vill trots allt som hänt inte prata illa om hennes pappa .. för det är ... hennes pappa Mina åsikter om honom får jag hålla för mig själv .

Jaaa när jag fick hämta henne på flygplatsen var den absolut största dagen i mitt liv !!
  • TheCoopers
    Stinis83 skrev 2012-02-06 09:15:33 följande:
    Coopers, men jösses människa! Jag tänkte fråga hur sjutton man klarar nåt sånt, men det gör man väl för att man måste... Det kanske är värre när det är över och allt hinner ikapp en? Hur bar ni er åt för att hitta henne? Jag kan bara tänka mig den oerhörda glädjen när du äntligen såg henne igen... Får gåshud över precis hela kroppen! Vad du varit med om din stackare... Dum fråga kanske, men är han en del av hennes liv idag? Fick han nåt straff för det han gjorde?

K girl, det är exakt så jag också tänker. Hon har gått till dagis med byxor och tröjor bak och fram - men hon har tagit på sig dem själv och det är det som är det viktiga! Han är väldigt knepig den där människan, stolpskott är väldigt träffande. Han beundrar kusinen som kan några olika färger (och det är väldigt duktigt av henne!) men när min tvååring sätter sig och räknar "En, två, tre, fyra, fem, sex, sju, åtta, nio, tolv, netton, norton" så säger han liksom inte att det är bra, han försöker bara lära henne "nio, TIO, ELVA - sen tolv!"... Han måste ha problem med sig själv är min gissning. Han framhäver sig själv ännu mer och i precis allt.
    Ja det är precis så .. man är bra mycket starkare än man tror . Dessutom drivs man ju av kärleken till barnet det finns liksom inget annat alternativ än att kämpa . Sen hade jag ett enormt stöd från både min sambo och min familj och vänner .. de fick ta myyyycket av min sorg och ilska .. jag är dem evigt tacksamma .
    När allt var över så grät jag i dagar i streck .. har gått i terapi och jobbar fortfarande med min rädsla att det ska hända igen .
    Nej han har ingen del av hennes liv idag ... han har gått under jorden någonstans i USA . Han fick aldrig något straff ( förrutom att han förlorade ett välbetalt jobb OCH sin dotter ) för han har stuckit .
  • TheCoopers
    jempalainen skrev 2012-02-06 09:15:54 följande:
    Vad skönt att det inte var ett trauma för henne som det blev för er och klokt av dig att inte prata illa om honom och ta den andra versionen när hon är äldre. herregud jag skulle vilja strypa människan långsamt om det var mitt barn, du är en storsint människa cooper! :) åh vilken känsla att få tillbaka sitt barn! Vilken total lycka:)
    Tro mig .. jag har fantiserat om diverse saker jag skulle kunna göra mot honom ! men i slutändan är det min dotter jag värnar om och att hon ska må bra . Att prata illa om honom ( som är en del av henne ) kommer bara göra henne illa så jag får bita mig i tungan
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)