Stinis83 skrev 2012-02-05 20:06:37 följande:
Usch vad jag gråter och gråter, mitt mammahjärta blöder verkligen... Jag vet att jag är en kanske ovanligt blödig mamma, och förmodligen är det en jäkla massa hormoner och att jag är trött som gör att jag gråter som ett litet barn...
Men kalaset hos svärmor idag blev inte så kul... Min dotter jämfördes hela tiden med sin kusin som hela tiden framställdes som så otroligt duktig på allt. Och det är hon verkligen, hon är en superhärlig liten tjej! Men det blev lite för mycket för mig när svärmors gubbe gång på gång talade om hur bra kusinen är, och i nästa mening sa han "Ja, den här kallar vi ju för Virvelvinden, det är inte en lugn stund när hon är med!" och nickade mot min dotter. Som satt bredvid honom... Han ska ge fan i att jämföra barnen så vi hör, men framförallt så DE hör! Det är ju vansinne... Jag blev så arg och ledsen så jag visste knappt var jag skulle ta vägen. Och jag vill inte ställa till en scen inför barnen.
Men ska barnen jämföras och den ena framställas som bättre och den andra som sämre, så vill jag inte att de ska ha henne hos sig. Samtidigt vill jag verkligen att hon ska ha en bra relation med sin farmor...
Det blev ju inte bättre av att dottern var supertrött när vi kom hem, grät och grät, ville inte äta, och somnade för sig själv i soffan... Då brast det för mig, och här sitter jag och kan inte sluta gråta. Jag kan inte ens beskriva vad jag känner... :(
usch jag blir också lite ledsen när jag läser ditt inlägg . När det gäller ens barn är man ju så otroligt sårbar .
Jag tycker det är fruktansvärt taktlöst och fult att jämföra barn ... sånt gör mig riktigt förbannad .
Alla är vi individer ... så också barnen ... de ska inte behöva höra en massa negativa kommentarer om hur de är redan som småttingar .
Att vara en virvelvind är inget som är negativt hos mig
Jag har en sån härhemma också .. en med myror i byxorna och en som gärna sitter och fixar själv . En som är otroligt kreativ och sjunger och dansar , och är framåy och social och en som är blyg och gärna leker själv . Jag har aldrig sett på det som att någon av dem är "bättre /duktigare" .. de är två individer helt enkelt .
Jag skulle markera att jag INTE tyckte det var OK om jag var som du ...
men tänk inte mer på det nu .. du har en alldeles unik och fantastisk dotter
Kram