Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Ja allt jag läst är också fullgånget vid 37+0 och detsamma sa min BM till mig både förra graviditeten och denna.
Ja allt jag läst är också fullgånget vid 37+0 och detsamma sa min BM till mig både förra graviditeten och denna.
Blir nog många Estelle i Sverige framöver gissar jag.
Mynneja, för min del får du gärna skriva här. Precis som andra säger så är du en av oss och vi finns här som stöd för varandra. Kram till er!
Jag har också drömt massa drömmar om Saga. Att jag släpper ut henne helt ensam för att gå mellan vårt hem och mina gudbarns tex. Långt för en tjej som fyller 2 i april! I förrgår drömde jag att vi brände upp henne fast det var inte hon. Och inatt lämnade jag henne ute på stan ensam.
Tror det måste vara någon bearbetning inför livet som tvåbarnsmamma. Rädsla att överge sin förstfödde.
Blir ledsen av att läsa hur det gick för er Mynneja. Du har absolut ingen skuld i det hela utan tycker det ligger hos vården att det gick så pass fel! Jag hoppas de anmäler sig själva och/eller att ni anmäler det. Inte för att det ger er Alfred tillbaka men för att få upprättelse i det hemska.
Min bm var osäker hur min bebis låg här för 2 veckor sedan, hon valde att dubbelkolla vaginalt för att känna huvudet. Hon påpekade att det var viktigt att veta hur bebisens läge var, tycker din bm borde tagit allvarligare på sin tveksamhet.
Sänder fler kramar till er, ni finns i våra tankar!
Innan jag födde dottern så sa alla att jag kommer skrika av smärta men jag visste redan innan att jag är inte den som skriker. Och det var jag inte heller, hade inget behov av det. Gick in i mig själv och kändes nästan som att det bara skulle slösas onödig energi om jag hade vrålat. :) Får se denna förlossning. Tror inte jag behöver skrika fen här gången heller.
Med dotterns urvuxna kläder sparade de som kändes speciella och övriga sålde jag på tradera.
Är lite jobb med att sälja över tradera men riktigt kul när alla slantar är inne på ens konto. Perfekt när det är dags att fylla på med nya storlekar. :)
Vi har heller inte tagit någon namniskussion så jag är rätt säker att bebisen blir namnlös någon vecka. Vi har något olika smak så...
Skickar ett stort grattis till alla som fått sina bebisar de senaste dagarna.
Fullmåne den 8:e och jag har gissat på bebis samma dag så hoppas månen fungerar på mig. ;) Vill också ha bebis nu! Har bm besök den 8e så få se också hur det ser ut med mitt blodtryck och urinen. Var in på akutbesök hos bm i fredags pga viktuppgång 4 kg på en vecka och då hade jag 140/90 och 150/90 så fick besöka förlossningen för noggrannare undersökning. Blodproverna visade dock ingen havandeskapsförgiftnig och det fanns bara lite spår i urinen så fick order om att vila och avvakta. Har haft lite huvudvärk sen igår så kan hända det är på gång sämre värden...