Inlägg från: micksaan |Visa alla inlägg
  • micksaan

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Ja jag hoppas denna bebis ligger med huvudet neråt i alla fall. :)

Jag köpte stadiumväskan häromveckan. Ska testa ha den som skötväska. Har annars skip hop dash deluxen vi hade till dottern, gillar ju spännena på den för att hänga upp väskan på vagnen. Dock är den grå och bebisens vagn är svart så därför köpt en svart stadiumväska. ;) Men den verkar lovande!

• micksaan

Vi fick med den åkpåsen då vi köpte vagn åt dottern och vi har varit jättenöjda. Den är varm och go och klarar kyla. Vi bor i Umeå och tillbringade största delen av dotterns första vinter uppe i Kiruna så riktigt kalla vinter dagar har den värmt henne. :)

• micksaan

Haha kul fundering av din man. ;) Jag har redan bäddat min sida med plastad frotté i sängen så sängen är förhoppningsvis räddad ifall vattnet nu skulle gå i sängen. Men jag har en förhoppning om att man är med lite i matchen när vattnet går. Tycker det verkar som att många vaknar och tycker det känns konstigt och hinner resa sig innan vattnet går. Iofsig så är det ju också så att det är ju inte ofta förlossningen startar med bara vattenavgång heller utan att det kommer lite längre in i förlossningsarbetet. Men man vet ju aldrig. :)

Har slagit mig att mms kanske skulle ha med extra trosor, bindor och extra byxor i väskan. Kommer ju plugga fram till förlossningen och att vara i skolan om vattnet skulle gå vore inte min dröm. ;)

• micksaan

Jag tvättar allt som har direktkontakt med bebisens hud. Med andra ord inte täcken, kuddar, madrasser eller spjälskydd. Ej heller ytterplagg såsom overall. Mössor tvättas dock såklart. :)

• micksaan

Vi har bara madrass i vår spjälsäng. Hade det med dottern också. Det där med bäddmadrass tycke jag känns onödigt. Blir som kaka på kaka. :)

• micksaan

Mina hm leggings går allt som oftast sönder efter 1 användning! Så hädanefter är det Gina tricot som får stå för mina leggings. De är dessutom lite rejälare i materialet och man känner sig mer påklädd. :)

• micksaan

Tror färdknäppen kan hjälpa till om kroppen redan påbörjat det som
    Komma skall. Samma sak tror jag gällande alla dessa knep. Är kroppen inte redo tror jag inte något fungerar att försöka med. ;)

• micksaan

Ja huga vad kallt. Såg min pappa också lagt ut bilder på 40 graders termometer idag. Från Gällivare/Malmberget.

Vi har ganska kallt i Umeå också, kallast denna vinter hittills...22 minusgrader...det räcker.  

Saga 100408 & bebis beräknad till 120321 | micksan.org/syskon
  • micksaan

Ponja, att du har samma sf mått som för 3 veckor sedan behöver inte vara något negativt. Kan ju bero på att bebisen ligger annorlunda jämfört med förra gången, så då blir måttet på livmodern olika. Onödigt att bm skrämmer upp dig så, ring förlossningen och förklara läget så du får komma in och se så allt står rätt till så oron släpper.

• micksaan

Här i Umeå har vi 30 minus så det är kallt. Känns som att man blir så rastlös när man ogärna går utanför dörren.

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)