Inlägg från: micksaan |Visa alla inlägg
  • micksaan

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Vissa bb delar även ut sådana här babybagar innehållande blöjor, våtservetter m.m och de blöjorna kan man använda under bbvistelsen. Här i Umeå fick man en av libero och en av pampers då jag fick dottern i april 2010 i alla fall. Bäst är att kolla med din bm hur det ser ut på just ditt bb. :)

• micksaan
    k girl skrev 2012-02-19 11:59:07 följande:
    Så var det nu också, även om de hade ändrat innehållet litegrann sedan jag fick sonen! Bland annat ett paket nattbindor som jag hann använda upp under neotiden. Men liberoblöjorna i baby bagen hade storlek 2 och var lite för stora för skruttan.
    Men pampersbagen hade storlek 1 eller? Tänkte om man annars bör ha med sig 1:or trots allt?
    Saga 100408 & bebis beräknad till 120321 | micksan.org/syskon
  • micksaan

Tycker det låter normalt. Man ska som sagt ligga +- 2 räknat i den veckan man är så låter fullt normalt. Du kanske dock klev upp lite på din egna kurva men det är helt normalt enligt min bm. Jag hade en lite topp vid förförra besöket men hade hoppat ner på min ursprungliga kurva nu sist. :)

• micksaan

Så här har mina SF-mått sett ut. De gröna prickarna är förra graviditeten med dottern och de röda är denna graviditet. 
  • micksaan
    Kalksten skrev 2012-02-20 22:28:07 följande:
    Men shiiiiiit vilken underbar tapet!!!!!
    och så fin vagga, mysigt! =)

tänkte på din tjejs sf-mått, är det sp att ni haft olika bm som mätt eller att det är därför de kanske går upp o ner?
    Att sf-måtten hoppar är normalt enligt min BM. Beror på hur bebisen ligger i magen. Den kan ju ligga högt och lågt gång till gång

Jag hade också samma SF mått vid mina två senaste besök, vecka 33+1 och 35+1, sf-mått 32.  
  • micksaan
    k girl skrev 2012-02-21 10:42:49 följande:
    Har semmeldegen på jäsning nu förresten - visst kommer ni ihåg att det är fettisdag idag?
    Har just ätit en semla, köpesbulle. Bara jag som äter här i hushållet så att baka egna vore katastrof för min vikt.
  • micksaan

Jag har då ingen koll om det kom nå bajs när dottern föddes, gjorde det det så skötte då bm det diskret. Hade ju skämts om hon börjar prata om någon liten klutt! Man är ju redan nojjig över att man ska bajsa ner sig så hade inte vilja veta om de skedde. :P

• micksaan

Ansluter också till skaran som fällde tårar över bebisbeskedet nu på morgonen. Hade också en känsla av att det skulle bli en prinsessa. 

Nu längtar man ofantligt efter sin egen lilla.  

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)