faceprimer skrev 2012-01-11 11:14:00 följande:
Ni som har fött innan, fick ni dela rum med andra sen på BB?
En bekant till mig sa att "jag gjorde ju snitt så jag fick ett rum själv, men flera andra som födde vaginalt fick dela rum.."
det hade jag ingen aning om att man gjorde?! Alltså delade rum med andra föräldrar. Jag trodde man fick ett eget rum? Men de får man kanske inte?
Jag är jätte töntig av mig vad gäller sånt, men jag skulle tycka det vore jättejobbigt, man kanske mår skit dåligt, har jätteont och är jättetrött och bara vill vara med bebisen och sambon, och så är det andra där också i samma rum, känns inte så kul tycker jag. Och för att inte tala om badrum om man ska dela det också? Jag kan knappt gå på toa på andra ställen än hemma, och att sen isåfall gå på toa (syftar på nr 2, haha) när man vet att de sitter personer utanför dörren och kan höra.. Nej, sånt har jag jättesvårt för. Och somsagt, jag må vara töntig men sånt är verkligen jobbigt tycker jag :P
När jag födde dottern april 2010 hamnade på man 2-sal eller 4-sal här i Umeå. Men de har hunnit bygga om BB nu och är det inte babyboom så får man eget rum där även pappan får stanna över (det fick de inte i 2-sal och 4-salarna). Lite trist att bli ensam nätterna när det var första barnet, nu känns det annorlunda då man vill att sambon ska åka hem till dottern om kvällarna.
Jag låg på en 2-sal så jag delade rum med ett utländskt par första natten, eller ja kvinnan. Hon hade hemska eftervärkar och fick värktabletter och personalen tog ut hennes bebis under natten så hon skulle kunna sova. De åkte hem dagen därpå och jag fick nytt sällskap, en kvinna som snittats. Hon hade också ont och kunde inte röra sig, så bebisen var ute med personalen under natten. Hemskt, tycker att man som snittad i alla fall borde få ha mannen med sig, för hon kunde ju inte rå om bebisen själv just där i början.
Näe, hoppas att det inte är babyboom på förlossningen när det är dags för oss, för ett eget rum vore himla skönt!