Inlägg från: micksaan |Visa alla inlägg
  • micksaan

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Har idag städat lite och renbäddat våra sängar så passade på att lägga en plastad frotté på min sida av sängen. Bra utifall att vattnet skulle gå i sängen. Hängde även upp spjälsängsmobilen i dotterns gamla spjälsäng som står intill min sida. Ännu tom och obäddad, ska försöka hålla mig från att bädda ett par veckor till i alla fall! :)

• micksaan

Vi använder Libero till dottern också, har gjort det sen storlek nummer 1. Blir nog samma till bebisen eftersom dottern blev tokröd när vi prövade Pampers blöjor som det är massa lotion i. 

Saga 100408 & bebis beräknad till 120321 | micksan.org/syskon
  • micksaan

Jag skrev mitt förlossningsbrev häromveckan. Skrev lite om vilka bedövningar jag kan tänka mig, ställningar jag vill pröva. Att jag gärna plockar upp bebis själv istället för att någon lyfter den till mig, är tydligen bra att man får ta till sig bebisen i eget tempo, fungerade toppen då dottern föddes och då var det på bms intiativ och inget jag hade funderat på innan. Vi vill även själv få titta och upptäckte könet. Sen tankar om peritonealskydd och senavnavling. Skrev även om vad jag önskar kring bb-vistelsen.

Hade skrivit ett liknande brev med dottern men lämnade aldrig det till personalen. Kändes dock bra att få ha skrivit och funderat själv iförväg.

• micksaan

Omföderskor går tydligen till bm lite mer sällan än förstföderskor. Jag var hos bm vecka 31+1 och egentligen skulle jag bokas in först 3 veckor senare men hon sa jag får gå lite oftare för att hålla koll på blodtrycket pga havandeskapsförgiftning förra graviditeten så går numera varannan vecka.

• micksaan

Ja begär man få komma oftare och barnmorskan verkar vara med på det är det ju fult av henne att inte hålla det hon lovar.

• micksaan

Vi har också haft bilskatten denna månad, nästa månad är det bilförsäkring. Besiktade även bilen i måndags som hade två fel så den måste in på verkstad. Säkert 5 tusen där. Service behöver vi med göra, några tusen det med. :/

• micksaan

Jag använde nappen som följde med i esskas flaskor i alla fall. Är storlek normal och det fungerade bra till ersättning/bröstmjölken.

• micksaan

Jo såg à tt det finns storlek small men vi har ej använt den och jag upplevde det aldrig som att det kom för fort. Storlek stor är ju för välling i alla fall och skåra för fullkornsvälling. :)

• micksaan

Har också en tjej som sov bäst själv redan från start. Visst några nätter då och då sover vi tillsammans men framförallt jag sover som en kratta då. Nu i denna ålder är hon som en virvelvind och som gravid har man redan problem att sova. ;) Vi söver henne faktiskt i vår säng och lyfter sedan över henne till eget rum och säng. Vaknar hon gråter hon antingen eller så kommer hon tyst tassande in till oss och får sova vidare med oss. Fungerar bra för oss. :)

• micksaan

Alltså jag är helt osäker på hur vår bebis egentligen ligger. Det trycker uppåt ibland, som om det vore en rumpa. Men samtidigt så rör det sig på vänster och höger sida. Misstänker att bebisen ändå ligger med huvudet neråt men är så pass rörlig så den svänger om och turvisas med fötter och händer på vänster/höger sida. Är ju i alla fall ett önsketänkande. Känns ju som att man borde känna om den gör en helvändning, men kankse är svårt.

Nåja, på torsdag ska jag till BM och hon ska börja känna bebisens läge nu så det blir spännande.  

Saga 100408 & bebis beräknad till 120321 | micksan.org/syskon
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)