Inlägg från: Stronza simpatica |Visa alla inlägg
  • Stronza simpatica

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Zjn: håller tummarna att bebisen växt! Vad vägde den sist och o vilken ve är du i nu?

• Stronza simpatica

Carla: nu fick du mig lugnare också:)), tack! Är lite besatt själv av bebisens vikt nämligen i o med min sons för tidiga födsel. I ve 30+5 vägde hon nu 1500g vilket min Gyn sa va bra men när jag jämför här inne låter det ju lite lite. Skall på ul igen om en ve och då kommer jag vara i ve 33+5, och jag är himla nyfiken på viktuppskattningen då.
    MEN om de kan ha så fel som de hade med A så kan man ju inte ta för stort allvar på det där iaf.

• Stronza simpatica

Själv brukar jag vara den som säger till min sambo att gå ut och ta en drink med sina vänner. Men då blir han sur och säger: jaha jag förstår att du vill bli av med mig!
    Suck... It's a no win situation med män!!:)

• Stronza simpatica

Gud vad jag skulle vilja att min sambo fick gå igenom en av mina graviditeter, de skulle verkl behöva det!
    Jag klagar rätt mkt över hur jag mår och känner mig till han och det känns som om han mest tycker jag är knällig, även om han påstår att han inte alls tycker det!
    DE fattar liksom inte hur jävla jobbigt man har det och hur lite man orkar nu. Jag kan bli yr och anfådd bara av att resa mig upp. Ofta svårt att andas mm. Och då har jag inte gjort någonting!

• Stronza simpatica

Själv längtar jag efter att kunna känna mig normal igen, inte sjuk längre. Vara bekväm, andas,gå utan att bli andfådd,kissa 3 ggr om dagen,inte vara ful,ha energi,orka.

• Stronza simpatica

Min svärmor tjatade på oss förra gången hela tiden om att packa bb väskan redan i sjunde månaden och vi sa jämt javisst, men skrattade mest åt det och vips så vart man inlagd 8 ve för tidigt med hf och mannen fick fixa min bb väska själv. Kan tala om att det blev världens dyraste bb väska pga detta ! 2000:- kostade innehållet. Han hade ingen aning om vad han skulle fixa och bad en säljare i en dyr barnaffär om hjälp och det slutade med att han kom till sjukhuset med:
    4 nattlinnen/skjortor, fin elegant morgonrock, för liten amnings bh, diverse bebiskläder som var enorma, bindor,nättrosor(för små).
    Och inte har vi lärt oss ngt av den erfarenheten för fortf har jag inte packat bb väskan:)!

Stinis: haha ja så där är det precis när man går på toa, såååå frustrerande!
    Mitt nick betyder: trevlig ashole !

Nippertippan: ja usch vad tråkigt det är att vara inlagd på sjukhus. Var i din situation sist, också med havandeskapsförgiftning (för det är det du har va?).
    Men varje dag bebisen är kvar där inne är ju guld värt nu, så länge h*n mår bra vill säga:)! Vilken ve är du i?
    Själv delade jag rum med 5 andra och ingen tv fanns någonstans heller, plus att när de bestämt sig för att ta ut bebisen och han var kvar i en månad så blev jag ändå utskriven efter 4 dgr och sjukhuset låg 1 1/2 Tim från mig. Pendla varje dag med färskt snitt utan smärtstillande var inget kul. Vet att det är mkt bättre i sv när det kommer till det så jag hoppas att det kan trösta dig lite iaf:)!
    Sen gick allt så bra så, bebisen var litenmen stark och friskt tack och lov! I dag är han 13 månader och är som vilken 13 månaders som helst. Går och pratar så man inte förstår hela tiden:))!

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)