Inlägg från: Stronza simpatica |Visa alla inlägg
  • Stronza simpatica

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Hej alla,
    Nu är vi installerade i vårt nya hem på Sardinien sen i torsdags. Lägenheten är jätte fin och båda jag och oliver trivs så bra. Min sambo kommer först på måndag med lastbil med alla våra grejer. Vi hyr möblerat men man samlar ändå på sig en massa saker. Han har fått fixa hela flytten själv eftersom jag är höggravid och orkar INGENTING:(! Går tio meter och senär jag helt slut och måste sätta mig ner:(! I dag tänkte jag utforska området lite och insåg att vi bor på vyschan verkligen:-/. Området ligger tätt intill cagliari(10 min med tåg) och är uppdelat i 2 zoner, tyvärr har vi hamnat i zonen där det bara finns en massa hus i stort sätt. I andra zonen finns det en massa affärer och rörelse och här finns endast 1 närköp, en bar, ett apotek och en bensinmack, THAT'S IT!!!
    Från Rom till detta är en jävla skillnad men det blir nog bättre, det känns nog extra tungt nu pga min orörlighet.
    Gick och kollade mitt blodtryck och fr att ha haft 110/70 nu i över en månad hade jag idag 130/90-95 idag:(! Gör mig orolig men har slarvat lite med min medicin på sistone. Min nya dr sa dock att det inte var oroväckande ännu och att ta medicinen regelbundet och kolla det igen på mån. Har det då ökat ytterligare så skulle jag ringa honom. Hoppas allt går bra nu!!

Har sen vi kom hit nattat oliver i sitt egna rum och märkligt nog har det funkat hur bra som helst, inga protester alls. Han vaknade tom senare i morse:)), hoppas fet håller i sig!:)

• Stronza simpatica

Jem: gullig du är!:)
    Nej kan inte flytta nu vi har ju precis flyttat hit:))! Det är ju egentl inte långt dit det är bara det att jag är så rörelsehindrad nu och att det är trappor sen för att ta sig över:((grrr. Blir så förbannad på detta obarnvänliga och ohandikappsvänliga land ibland.

• Stronza simpatica

Ang rökning: jag är rökare men för mig har det inte vart svårt att sluta i mina graviditeter. Så fort jag fick veta att jag var gravid slutade jag tvärt samma dag med båda. Sen efter några ve kickar luktsinnet in alla grande och då är det just ciggrök jag inte tål, kan känna o ngn röker på 100 m avstånd. Så på så sätt hjälper det ju. Denna gången ska jag försöka att hålla mig rökfri också. Har" tvingat " min sambo att sluta med som är nere på en cigg om dagen. Lättare att inte börja igen omsambon inte röker.

• Stronza simpatica

Ang blöjor så läckte även olivers en period när han var mindre och då fick vi rådet fr en kompis som haft samma problem att byta fr pampers progressive till pampers baby dry och efter det bajsade han inte utanför mer, så jag tror det visst kan ha med blöjorna att göra!

Usch vad hemskt med krupp, känns som alla barn nästan får det vid ngt tillfälle. Hoppas man slipper det, man blir ju så himla rädd som förälder.

Qatteriin: är du göteborgare??:)) Jag med!! Fr vilken stadsdel är du uppvuxen i?

• Stronza simpatica

Qatteriin: jaha ingen äkta göteborgare !!
    Majorna? Jag är uppvuxen i masthugget:)!

Mitt bt fortsätter ligga högt tyvärr, mätte det igår igen och då låg det på 125/92:-/. Skall till Gyn imorn och göra ul. Usch hoppas jag inte måste föda snart:-/!

En rolig nyhet är iaf att jag tog mod på mig och ställde mig på vågen precis och hör och häpna så hade jag bara gått upp 3kg de senaste 2 månaderna. Så 11kg nu sammanlagt:))! Fråga mig inte hur detta är möjligt för jag har ätit mer skit än någonsin de senaste två månaderna och i stora mängder också för den delen!

Scorpio: åh tur du åkte in och det kommer gå bra:). Min son vägde 1760gr när han föddes och allt gick jätte bra. Visst fick han vara på sjukhuset ett tag men bara för att växa till sig lite.
    Lycka till och tänker på dig.:)

• Stronza simpatica

Jem: ja det oroar mig en del. Jag känner mig väldigt trött hela tiden och blir anfådd av att gå från vardagsrummet till köket:-/! Har inga krafter och ingen ork och det är såååå frustrerande och trååååkigt!!

Sist hade jag gått upp 5 kg på en ve och då hade jag inte ätit hälftenså mkt som nu så jag trodde jag skulle gått upp 12 kg nu. Men det vart bara 3 tack och lov:)!
    Ja bantningen får man ta sen:).

• Stronza simpatica

Jem: jag äter redan två olika mediciner för blodtrycket;)!
    Min man kommer ikväll, är på planet nu och landar snart:))! Skönt!
    Hoppas din kommer snart med:)!!
    Hade lågtryck på 88 idag, så liite bättre iaf:)! Är övertygad om att jag inte får ett marsbarn.

• Stronza simpatica

Jem: hade skrivit till dig innan trodde jag men kan inte hitta det mer. Gud vad ni alla skriver mkt, man hinner inte med:)!
    Min man kom ikväll:), skönt!

Hoppas din kommer snart med:)!! Och du 90kg gränsen har jag sprängt för längesen:(!

Carla: jag är inte upphetsad !! Blir lite orolig klart men det är inte så att jag tänker på det hela tiden och mår dåligt, önskar bara tiden gick fortare så barnet hinner växa så mkt som möjligt innan det är dax.
    Samtidigt är jag så tacksam att jag kommit så här långt (30+5) med tanke på min första stora oro i ve 19.
    I morn skall vi på ul och då skall det bli intressant att se hur mkt hon väger. Jag är ju iaf stor som ett hus!!

• Stronza simpatica

Taraa: känner exakt som du!!

Chokladälskaren: jobbigt när det krisar i förhållandet, jag vet hur det är! Ni kanske skulle prova att vara isär någon ve eller så och känna efter hur det känns?
    Känner du att det är skönare att vara utan honom då så kanske ett uppbrott inte är en dum ide'!, eller så kommer du känna precis tvärtom förhoppningsvis!:)
    lycka till.

Qatteriin: du är inte fet utan vacker och GRAVID, plus att 8 kg är ju ingenting!!
    Förstår dock hur du känner dig, jag känner mig likadan. Så jävla ful och FET:((!

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)