Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Hej alla,
Nu är vi installerade i vårt nya hem på Sardinien sen i torsdags. Lägenheten är jätte fin och båda jag och oliver trivs så bra. Min sambo kommer först på måndag med lastbil med alla våra grejer. Vi hyr möblerat men man samlar ändå på sig en massa saker. Han har fått fixa hela flytten själv eftersom jag är höggravid och orkar INGENTING:(! Går tio meter och senär jag helt slut och måste sätta mig ner:(! I dag tänkte jag utforska området lite och insåg att vi bor på vyschan verkligen:-/. Området ligger tätt intill cagliari(10 min med tåg) och är uppdelat i 2 zoner, tyvärr har vi hamnat i zonen där det bara finns en massa hus i stort sätt. I andra zonen finns det en massa affärer och rörelse och här finns endast 1 närköp, en bar, ett apotek och en bensinmack, THAT'S IT!!!
Från Rom till detta är en jävla skillnad men det blir nog bättre, det känns nog extra tungt nu pga min orörlighet.
Gick och kollade mitt blodtryck och fr att ha haft 110/70 nu i över en månad hade jag idag 130/90-95 idag:(! Gör mig orolig men har slarvat lite med min medicin på sistone. Min nya dr sa dock att det inte var oroväckande ännu och att ta medicinen regelbundet och kolla det igen på mån. Har det då ökat ytterligare så skulle jag ringa honom. Hoppas allt går bra nu!!
Har sen vi kom hit nattat oliver i sitt egna rum och märkligt nog har det funkat hur bra som helst, inga protester alls. Han vaknade tom senare i morse:)), hoppas fet håller i sig!:)