Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Lokesmami: men din stackare, fy fan att ingen tog bort den då du spydde ens:(!
Lokesmami: men din stackare, fy fan att ingen tog bort den då du spydde ens:(!
Scorpio: åååh grattis, vilken lycka!! Vad stor hon var för sina veckor, härligt!!:)
I går gjorde vi ul och allt såg bra ut, hon växer som hon ska. Väger nu 1500g.
Eftersom jag snittas så blir det senast i början på mars.
Jem: Gud vilka idioter och vad frustrerande! Det bästa du kan göra är att vara på dom hela tiden och det är jätte bra att du går dit och skäller. Så här ska det fanume inte vara!
Camamill: skulle också VERKLIGEN behöva en brasiliansk vaxning. Ser ju ingenting under naveln längre och sist jag såg mig naken i spegeln fick jag en chock över vildmarken i de undre regionerna;)! Vill inte visa mig så men vet ej hur jag ska få bort allt!:-s
Vaknar jämt mitt i natten med halsbränna och kan inte somna om:(. Ikväll känner jag mig även konstig i magen och springer på toa hela tiden. Har lite mensvärk emellanåt och ibland ilar det i underlivet och sticker som knivar i någon sekund och sen är det över, VAD är detta?
Lokesmami: fiiin mage du har:))! Men gud vad stor min är i jämförelse:-/! Det ser verkligen ut som om jag skall föda vilken sekund som helst. Är mkt mkt större nu än med Oliver,trots att jag i denna ve gått upp mindre än vad jag hade med honom.
Usch lider med er som har smärtsamma förvärkar och hoppas de försvinner snart.
Mitt bt har sänkts nu till 115/80 så för tillfället är allt ok. Är i ve 31+5 så längtar tills jag kommit förbi ve 33+1 då min son föddes.
Orkar ingenting längre och känner mig ofta orkeslös och svag och yr.
Kan sova bra på dagarna men hittar ingen ro i kroppen på nätterna och sover jätte lite varje natt,som tur är har min sambo semester nu så han går upp med oliver på morgonen och då sover jag några timmar.
I dag gick de iväg på ärrenden och de är fortf inte tillbaka.
Har lite ångest för snittet, hatade att snittas sist då jag kände stort obehag över att vara bedövad fr bröstet och ner, fick panik känsla.
En bra nyhet dock är att på detta stället där jag ska föda ger det en smärtstillande efter snittet:), så det känns så skönt!!
Ni skriver så mkt så för att hänga med här måste man vara inloggad 24/7. Hint till alla er som uppenbarligen inte har ett liv;))! (SKÄMT!!!)
Lokesmami: Tror inte alls du behöver oroa dig, de vrider ju och vänder sig i så mkt olika vinklar och vrår att Jonny säkert bara ligger mer inåt så man inte ser lika mkt utanpå!
Carla: blev aldrig av att jag gjorde det där bt 24/7 i o med att ja bytte läkare etc etc.
Personligen tror jag inte DU kommer få hf denna gången faktiskt!
Jag hoppas att min kommer mkt senare när den kommer då jag är övertygad att den kommer så småningom. Idag hade jag 120/85.
Qatteriin: men jag skämta ju bara, jag har verkl inget liv nu, orkar ju knappt ta mig upp ur sängen/soffan.
Jag tar också blodförtunnande medicin, cardioasperin, samma som Carla. Men det finns alltså hemska risker med dessa eller??:-/
Stinis: usch vad du har det jobbigt:(! Här sitter jag och klagar på mitt illamående,halsbränna,yrsel,orkeslöshet och att jag inte orkar bära min 13- månaders son och så går du på kryckor OCH bär ditt ännu större barn!! Herregud, snacka om att få lite perspektiv!
Men snart är det över och det kommervara värt allt jobb:). Hoppas det lättar lite för dig och för gudsskull ha inte dåligt samvete över att din sambo får göra allt, det är det minsta de kan göra med tanke på vad vi går igenom!!;)
Coops: jätte fint namn verkl..
Fick kejsarsnitt sist pga havandeskapsförgiftning och eftersom jag blev gravid så tätt efter är det obligatoriskt snitt nu med.
Hade ärligt talat helst sluppit, hatade känslan av spinalbedövningen, att inte känna sin kropp alls fr bröstet och ner, man var förlamad! Ja usch ser inte fram emot det igen. Föredrar då hemsk smärta i typ 10 Tim än detta och sen ha smärta i en ve så fort man rör sig. Fast i Sverige får man ju smärtstillande efteråt så det är nog inte så jobbigt. Har du inga problem med att vara helt bedövad så är kejsarsnitt väldigt snabbt och effektivt och det bästa är att allt där nere är som det var innan, oförstört;)!
Carla: haha ja jag tyckte det passade in på mig !
FATTAR inte varför jag inte fick det, men vad är detta??? Det var en underbar sjuksyster anziana som gav mig en spruta en gång andra natten när jag klagade som fick allt det onda att försvinna och jag fick sova gott men sen när jag bad om det igen hos andra sjuksystror( den underbara såg jag inte mer sen) sa det bara att de kunde ge mig tachiperina pga amningen:((!
Fast jag har hört mig för på kliniken jag ska föda på här och de ger smärtlindring efteråt:) så jag känner mig betydligt mer hoppfull!:)
SAN Filippo är så fullt med så himla bra dock, de är så himla duktiga verkl. Jag känner mig lite hemma där efter jag vart ilagd där 12 dgr.:)