Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Lyckobebisen skrev 2012-01-18 11:26:04 följande:
Jag tror att om han fortfarande ligger så när man kollar sista gången, då är det kanske av en anledning och jag vill inte vara där och stressa honom och försöka tvinga ner honom om det kanske inte är så han ska vara. Det kan ju vara så att det är något med navelsträngen som gör att han inte "kan" snurra runt och lägga sig rätt. Har dessutom hört lite skräckisar om förlossningar som startat och då blir det akut snitt direkt.
Sen är det ju så att även om man får stanna kvar efter vändningsförsöket, om bebisen då lyckats flytta på sig, så är det ju ingen som kollar om bebisen sen vänder tillbaka sig när man kommit hem (eftersom de flesta vändningsförsök ändå misslyckas till sist) och då kan ju navelsträngen komma i kläm.
Men komplikationer är också vad jag förstått inte så vanliga, och det är ju också risk för komplikationer vid kejsarsnitt, men ja, jag tycker de sistnämnda komplikationerna är "bättre", det föds så många barn med kejsarsnitt idag ändå, än vad som skulle kunna hända vid ett vändningsförsök. Lite av mina tankar bara, inget är ju rätt eller fel, man gör det som känns bäst.
Då har vi samma tankar. Undra hur våran låg vid rul, kan man se det på nåt sätt?
Hon ligger spegelvänd mot vår då, han ligger på vänster sida, fötterna till höger.
Jag ska nog gå in och läsa lite om Norge då. Jag hoppas han hinner vända sig i tid, och din skrutta med!