-
aha ! Jag uttalar det ju som "Louna" som man uttalar måne på spanskaNikis skrev 2012-01-13 09:15:38 följande:Långt U skulle jag säga :)
-
Jag med Alba är namn nr 1 här hemmaCarla82 skrev 2012-01-13 09:13:20 följande:Då gillar jag Alba bättre faktiskt. Madison är ganska gulligt...men nej Alba är bäst.
-
Ja vi använder ju ordet ganska ofta här hemma också ... " Te amo de aqui hasta la luna" brukar vi säga innan vi ska sova på natten till våra tjejer sedan de föddesCarla82 skrev 2012-01-13 09:21:10 följande:Jag också men det är nog för att jag är så van vid att man uttalar det så här. För övrigt heter det samma sak på italienska så det är ett ord man använder då och då.
-
Tack !jempalainen skrev 2012-01-13 10:01:59 följande:jättefint namn!:) Jag var inne på alva eller alma innan:) Får bli nästa barn:) allt bra annars?
Ja det är bra .. trött som vanligt annars bra ... själv ? -
Jag trodde att min sambo skulle vara jättenervös ( han är nervös av naturen ) och inte kunna fokusera alls ... dessutom hatar han sjukhus sedan han själv var sjuk i cancer när han var yngre så jag hade inte stora förhoppningar direkt Men det visade sig att han var lugn som en filbunke och väldigt bra coach ... ! men efter förlossningen så sov han i timmar hahhaha jag antar att han var slutfaceprimer skrev 2012-01-13 11:27:45 följande:
Är det någon här som är lite "orolig" för sin sambo? Haha, med orolig menar jag inför förlossningen. Min sambo är inte orolig, men jag är lite "orolig" för honom, fast på ett komiskt sätt. Jag skrattar mest när jag tänker på hur det kan gå för han avskyr sjukhus, sprutur kan han knappt se, han blir illamående och yr av att se blod (han blödde lite på handen en gång och jag fick sätta honom ner och säga åt honom o andas, haha, och han stammade fram "k-k-kaan jag få lite vatten?" och blev likblek, haha. Och detta enbart av ett sår på handen som inte var så farligt alls. Så jag skrattar och säger att han kommer ligga bredvid mig på en brits på förlossningen och ligga där med lustgas, och jag kommer få lugna honom.
Det är inget som jag tycker känns jobbigt eller så, utan mer "Kära nån hur ska detta gå?" på ett komiskt sätt, trots detta tror jag han kommer sköta sig utmärkt men det är roligt att leka med tanken hur han kommer vara. Han kommer vara nervös det har han redan sagt, men det förstår jag. Jag hoppas bara han inte svimmar ihop av alla intryck från sjukhuset. Men vi har båda två skrattat åt detta eftersom han är så känslig, men vi är ju positiva ändå., Jag vet att han kommer vara underbar när det väl gäller
Hur tror ni andra att er partner kommer vara? och ni som har barn sen innan, hur hanterade er partner förlossningen?
-
hahahah sådär avslappnade är vi också ! Skönt att höra att det finns flerEllieott skrev 2012-01-13 12:47:26 följande:Jag tror nog inte att det blir några problem för min sambo. Han har jobbat som personlig assistent i många år, och nu läser han ju till läkare. Blod, bajs och spyor är inga problem. Vi är extremt avslappnade när det gäller kropp och sådant inför varandra, hehe. När jag misstänkte att jag hade hemorojder så var det självklart att fråga honom om han kunde se något, vi reflekterade inte ens över det. Efteråt frågade jag om han trodde att alla tjejer lät sina killar undersöka deras ändtarm, och det trodde han med 100% säkerhet, varför skulle man inte göra det??
Klart att han kanske tycker det är jobbigt att se mig ha ont, men jag tror att han kommer sköta sig bra och vara lugn. Men vem vet?!
Det han inte får göra är att intressera sig för det medicinska! Då blir jag galen. Finns kanske en risk för det eftersom han utbildar sig just nu och tycker allt sånt är jätteintressant... -
Men usch jag blir sååå förbannad på sånt beteende ! Gaaahh karln ska nog vara glad att han inte bor med någon som mig för då hade han blivit varse om vad " att göra ingenting" betyder ganska snabbt .Stinis83 skrev 2012-01-13 17:29:01 följande:Förlåt, men vad trött jag blir på min sambo ibland... han vet mycket väl hur jag har mått de senaste dagarna eftersom jag legat och kvidit på kvällarna. Ändå blir han irriterad på mig för att jag inte gör nåt här hemma?! Och NÅNTING gör jag faktiskt, men kanske inte allt. Så nu har jag gått runt och vikt tvätt, sprungit upp och ner för trappen och lagt in all tvätt (utom hans, den får han fan lägga in själv) samtidigt som magen har varit stenhård och gjort ont så jag har gråtit. Och gråter fortfarande, men mest för att jag känner mig så ynklig och tycker synd om mig själv. Och nu är han som vanligt. Åh, jag ska lägga mig tidigt ikväll!
Sånt får mitt blod att koka !
Min sambo är tvärtom och "skäller" på mig om han tycker jag håller på för mkt ... han skvallrade även till min BM att jag inte vilar tillräckligt så jag fick lite skäll där med .
Gå och ät ngt gott och lägg dig på soffan !
Kram -
Jag förstår dig verkligen ... det är ju nu du ska få vila och han göra mesta av arbetet egentligen .Stinis83 skrev 2012-01-13 17:38:31 följande:Tack Familjen Cooper :) Behöver bara ösa ur mig egentligen... Jag tror han förstod att jag blev väldigt irriterad och ledsen för jag orkar inte ens se honom just nu. Jag blir så besviken! Han kan ju prova att vara höggravid och ha foglossning och sammandragningar! Och vad gör han nu medan jag lagar mat? Sitter och surfar och kan inte ens duka...
Det värsta är att när jag blir tjurig och ska göra det han tycker att jag inte gjort på ren pin tji så får ju jag ont och det är bara jag som får lida för det. Nej, just nu är han väldigt billig, om inte gratis... Jag ska ta en kväll för mig själv när dottern somnat, och förmodligen blir det till att lägga sig tidigt.
Skönt att din man är lite mer förstående! Fler såna män åt det gravida kvinnfolket ;) Kram! -
Grattis till gravidpenningen Kalksten!
Åhh jag sitter och suktar efter en SimpleWorld Moseskorg ... men det är inte direkt något man kan använda länge och den är ganska dyr ... men åååh såååå fin !!!
-
Ja den är amazing ! vi får se om jag kan övertala gubben om att tycka att den är lika fin som jag tycker den är hahahha .Kalksten skrev 2012-01-16 10:31:14 följande:Tack snälla! =)
Ja jisses jag har varit konstant täppt i näsan sedan i juli! o det har varit en blandning av graviditetstäppa o förkylningar om vartannat :P
Jag har cokså börjat få lite svårare att sova...gör så ont i ryggen när jag sover på sida o spänner i magen innan lillen lagt sig till rätta tror jag o sen om jag rullar över på rygg vilket jag gör i sömnen så vaknar jag av stickningar/domningar i benen o kvävningskänsla. Men då de bara o vända sig igen :P Det är ju skönt att vara sjukskriven efetrsom jag slipper tänka på att sömnen måste vara på topp om man ska jobba.
Oj ja förstår du känner så men som sagt de finns alltid beg att få tag på!
Vi var o hämtade vår vagn på babyproffsen i fredags så fin! =)Ticketack, ja det känns guld!!TheCoopers skrev 2012-01-16 09:39:42 följande:Grattis till gravidpenningen Kalksten!
Åhh jag sitter och suktar efter en SimpleWorld Moseskorg ... men det är inte direkt något man kan använda länge och den är ganska dyr ... men åååh såååå fin !!!
Googlade SimpleWorld Moseskorg och ja jag förstår dig! Så fin!!
Jag ska sy ett babynest nu när jag ändå går hemma, min sambo sa jag bara fick hitta mig lugna aktiviteter ;) hehe han e för söt o ja jag har kommit på de jag ska ge mig an på att sy ett babynest o jag som hatar sy hahah!TACK =)
nej men det är väl skönt du inte tänker så! Jag e sur över att jag börjat göra det!
Ahhh sy ..det är inte min grej heller men jag målar och tapetserar om hemma och har sytt några kuddar .