Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Chokladälskaren skrev 2012-01-03 22:56:07 följande:
    Skit oxå!! Har precis upptäckt att jag har fått nya bristningar på magenRynkar på näsan. Jag vet ju att dem bleknar med tiden men det kommer ju alltid synasObestämd. Då hjälper det ju inte alls att smörja in sig två ggr om dan.

Är det nån mer som har fått bristningar? 
    Nej jag tror inte det hjälper att smörja sig ... Jag har aldrig gjort det under någon av mina graviditeter och trots att jag gick upp runt 40 kilo förra gången pga havandeskapsförgiftning fick jag inga bristningar .

"Tyvärr finns ingenting som kan förebygga hudbristningar vid graviditet. Man kan ej heller behandla med någon olja eller kräm. Hudbristningar orsakas av tänjning av huden under den hormonpåverkan som finns vid graviditet och det är alltså underhuden som "brister", vilken inte kan påverkas utifrån med någon lokal behandling"
    Ylva Linde, dermatolog
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    jempalainen skrev 2012-01-04 08:17:16 följande:
    herregud kvinna att du står på benen! Du måste vara en tuff böna!:) Vad bra att de sjukskrev dig och hoppas järndroppet hjälper snabbt!
    hahahah jag är envis som en åsna och "KAN SJÄLV " kanske till förbannelse ibland ... men nu tar jag det lugnt !

• TheCoopers
    J N skrev 2012-01-04 09:18:58 följande:
    Åh :( Mitt ligger på 90 :s har inte hört något om järndropp men fått speciella tabletter som tydligen som ska hjälpa.. Kul bara att jag inte kan svälja tabletter haha
    Ja då är du nog inte långt ifrån att behöva dropp eller sprutor om ditt värde inte går upp . Går man ner till 70 är ju läget akut
  • TheCoopers
    Nikis skrev 2012-01-06 16:53:08 följande:
    Nu har vi vart på vårat 4d ultraljud :) Givetvis va inte tjejen så samarbetsvillig som jag hade hoppats, hon hade händerna uppe i ansiktet och använde moderkakan som snutte :P haha
    Tillslut fick vi lite bilder iaf, men då va ju navelsträngen för ansiktet. Jag lägger upp någon i bildtråden :) 

Hon va lite större än vad man normalt är i denna veckan, men det tyckte hon som gjorde ultraljudet bara va bra. det va bättre att dom va lite större :) så nu väger våran lilla tjej 1544 gram, 225 gram mer än vad det "normala" är :)
    Vi var också på Tittut idag !  Vår tjej är också större än "normalt" och skulle man gå på vikten så skulle BF vara 6/3 istället för 18/3 . Hon vägde nu 1776gram och hon sa att om hon fortsätter växa så kommer hon väga runt 4kg när hon föds Förvånad  De andra två har vägt runt 3200gram och 3025gram ....
  • TheCoopers
    Nikis skrev 2012-01-06 18:33:29 följande:
    åååh vilken tid va du där?? Vi kanske gick om varandra :P haha
    Jag frågade inte när hon skulle födas ist enligt hennes beräkningar, de skulle jag iof vilja veta!!! Oj då väger din tös ganska mycket mer än normalt? :) tyckte min bebis va stor med sina 1.5 kg :P haha 
    Kl 13:00   deras BF står med bland bilderna om du fick kopia på vikten osv .

Hahhaah japp jag antar att denna blir en lång och stor tjej efter pappa sin Han är 1.94 lång ..
  • TheCoopers
    Nikis skrev 2012-01-06 18:39:17 följande:
    Nej kunde hon se de??:O Då är säkert våran tjej flintis för hon sa inget om hår på våran :P hahahaha
    hahahahhaha ja så kanske det är

Ja hon frågade om våra andra barn hade haft hår när de föddes för på lillplutt kunde man se massor med hår . Hon visade och det såg ut som vågor/bubblor på huvudet .

• TheCoopers
    Nikis skrev 2012-01-06 18:46:27 följande:
    Ja jag är 184 så kanske att vår tjej blir stor oxå :)
    Hoppas hon får pappas gener som är lite kortare. Sonen har ju fått mina. Om jag lägger upp bilderna i bildtråden, han du kolla vilket datum de är då för jag fattar faktiskt ingenting :P 
    Yes gört !
  • TheCoopers

På min står det EDD 2012/03/18 ( RUL beräkning )
    och sen EDD ( AUA ) 2012/03/06 ( beräkning genom vikt )

• TheCoopers
    Nikis skrev 2012-01-06 19:55:37 följande:
    14:e mars fick jag enligt vikten. 
    14:e mars va de datumet jag va beräknat på innan rul och oxå blev beräknad på när jag gjorde ett vaginalt ultraljud. haha konstigt :P ska fråga min bm om de där :P 
    hahah du ser   det kanske är 14/3 ändå
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)