• Cloud

Din 15-åring vill att du ska köpa ut till skolavslutningen, gör du det??

Big fakking NO från min sida!! (känner jag nu såhär 9 år i förväg)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din 15-åring vill att du ska köpa ut till skolavslutningen, gör du det??
  • Lowika

Nope, inte en chans. Och det är 15+ år dit!...

Frågar ungen det så är det en varningsklocka på fel umgänge och det blir nog mer eller mindre utegångsförbud på den.

Har förstått att på en del ställen är det fullt normalt att dricka när man är 13-14.... typ. Jag drack inte förrän jag var 19. Saknade det inte heller.

• Lavish

Nej. Min 18-19 åring till studenten ja, men inte en 15 åring. 15 åringar har fortfarande bara en halv hjärna vad gäller riskmedvetenhet och konsekvenstänk.

• Emmi27

Vad är det som säger att 15-åringen inte kommer dricka BÅDE den utköpta ölen som "hellre kommer från mig" OCH annan skit som den får tag på? Det är ju precis så reklamen på tv är och det är ju precis så det är i många fall också.

• Jojile
    Nelia82 skrev 2011-06-19 21:21:55 följande:
    Jag svarade att jag inte kan tänka mig in i den situationen just nu. Min son är 3 år och jag har ingen aning om hur hans förhållningssätt till alkohol kommer att vara när han är 15 år.

Inte sagt att jag försvarar alla som gör det. Lite dubbelmoral, men jag kan inte säga att jag aldrig kommer köpa till min son.

Mina föräldrar köpte ut till mig när jag gick ut 9:an. Sen att jag fick en hel flaska Martini att dela med en vän kanske är diskuterbart, men jag var ju bra glad över det då när jag var 16 år. Kan även tillägga att vi höll oss till vår Martini och blev lagom runda under fötterna. Så på nåt vis "funkade" det ju...
    Helt otroligt. Och vem ger dina föräldrar (Eller kanske dig i framtiden) rätten att servera alkohol till någon annans barn?
    Om din kompis och du nu drack en halv flaska martini var, så lär ni ha varit förbi lulliga.
    Om din kompis sedan däckar och blir våldtagen av någon, tycker du och dina föräldrar fortfarande att det var ett ypperligt val?
  • LisenB
    Jojile skrev 2011-06-20 09:48:50 följande:
    Helt otroligt. Och vem ger dina föräldrar (Eller kanske dig i framtiden) rätten att servera alkohol till någon annans barn?
    Om din kompis och du nu drack en halv flaska martini var, så lär ni ha varit förbi lulliga.
    Om din kompis sedan däckar och blir våldtagen av någon, tycker du och dina föräldrar fortfarande att det var ett ypperligt val?
    Word!
  • Butterscotch

Nej, inte till en 15-åring. Från 18 års ålder skulle jag kanske kunna tänka mig det, då får de ju dricka på krogen.

• Anton Chigurh
    Jojile skrev 2011-06-20 09:48:50 följande:
    Alla som däckar blir inte våldtagna per automatik.........
    Kill them all and let God sort them out. Arnaud Amalric.
  • Lavish
    Anton Chigurh skrev 2011-06-20 10:10:24 följande:
    Och det är inte den som köpte spritens fel att någon blir våldtagen. Det är våldtäktsmannens...

Fast man ska ju inte chansa med småungar för det, förståss.

Om jag hade köpt sprit till mitt barn så hade jag nog anklagat mig själv mer om han våldtog någon än om han blev våldtagen.
  • Jojile
    Anton Chigurh skrev 2011-06-20 10:10:24 följande:
    På allvar?
    Nej självklart har du rätt. Om du inte såg poängen i mitt inlägg utan tog det hela väldigt bokstavligt så får jag väl be om ursäkt.
  • Anton Chigurh
    Jojile skrev 2011-06-20 10:32:29 följande:
    På allvar?
    Nej självklart har du rätt. Om du inte såg poängen i mitt inlägg utan tog det hela väldigt bokstavligt så får jag väl be om ursäkt.
    Ja, det är det minsta jag kan begära, men jag godtar din ursäkt. Denna gången.
    Kill them all and let God sort them out. Arnaud Amalric.
Svar på tråden Din 15-åring vill att du ska köpa ut till skolavslutningen, gör du det??