• Cloud

Din 15-åring vill att du ska köpa ut till skolavslutningen, gör du det??

Big fakking NO från min sida!! (känner jag nu såhär 9 år i förväg)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din 15-åring vill att du ska köpa ut till skolavslutningen, gör du det??
  • Twilight

Aldrig aldrig aldrig att jag skulle köpa ut till mina barn! När de är bara 15 ska de inte dricka öht, punkt!

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • amalie79

Nej, verkligen inte . En 15-åring ska inte dricka. När jag var 15 så var det ingen mening att ens försöka för man visste att pappa skulle antingen hämta vid spårvagnen eller vara uppe när man kom hem så jag var alltid nykter. BRA, tyckte jag, då och nu!

• Rosana

Nej, nej och åter nej! Har själv femtonåring hemma, som förvisso är tonåring så att det skvätter om det men fortfarande bara ett barn. 

• Gurkan

Nej!

Min mamma köpte ut till mig från det at jag var 15. "Bara" vin eller cider inget starkare och bara en flaska vin eller motsvarande åt gången. Hon trodde jag var en duktig flicka och jämfört med min väninna som inte klarade av att hantera det överhuvudtaget och avslutade samtliga fester med att ligga och spy och även några med magpumpning så var jag ju det. Men jag drack mer än vad hon trodde även om jag hanterade det bra. Men nu i efterhand undrar jag ibland hur sjutton hon kunde släppa iväg sin rejält fulla 16 åring på disco.

Visst mitt barn kanske dricker ändå vid 15 års ålder men jag som förälder behöver inte göra det enklare för mitt barn att få tag i alkohol och genom att inte göra det visar jag också att jag inte tycker det är okej. Självklart ska mitt barn veta att han alltid kan ringa till mig vad som än händer men dricka får man göra på krogen när man fyllt arton eller hemma när man fyllt tjugo för så ser lagarna ut.

• HäckHäxan

Nej skulle aldrig hända, inte till någon annan femtonåring heller.

Drick saft dumma unge

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra!
  • Bling1975

Nope, aldrig i livet. Jag kör på mina föräldrars spår. Aldrig köpa ut, nattvandra ofta, alltid hämta eller vara uppe och vänta på kvällen. Visst drack vi lite ändå från ca 15 års ålder men inga mängder, vi var snarare 4 kompisar som delade på en flaska vin.

Stitch längtar efter Lilo
  • autismförälder

Nästan så jag hoppas att dom frågar så jag ska kunna få mig årets skratt!

Skulle dessutom säja till ungen att vara hemma eftersom h*n hade planer på att dricka!

Svaret är ett stort fett NEJ! Skulle kunna köpa en flaska vin typ dan innan 20-årsdagen som skulle serveras på födelsedagen...

• Anton Chigurh

Tror fan att jag köper ut, annars vetifan vad fanstyget trycker i sig på avslutningen. Finns ju hur mycket värre droger som flödar fritt i dagens samhälle. Lite sprit har ingen dött av, så en halvliter får räcka.

Kill them all and let God sort them out. Arnaud Amalric.
  • Inima

Nej. Finns inte ens på kartan att jag skulle köpa ut till någon av mina barn.

Seduce my mind and you can have my body. Find my soul and I am yours forever.
Svar på tråden Din 15-åring vill att du ska köpa ut till skolavslutningen, gör du det??