• Cloud

Din 15-åring vill att du ska köpa ut till skolavslutningen, gör du det??

Big fakking NO från min sida!! (känner jag nu såhär 9 år i förväg)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din 15-åring vill att du ska köpa ut till skolavslutningen, gör du det??
  • Twilight
    HäckHäxan skrev 2011-06-19 12:31:02 följande
    Drick saft dumma unge
    autismförälder skrev 2011-06-19 12:57:38 följande:

Nästan så jag hoppas att dom frågar så jag ska kunna få mig årets skratt!

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • Jennie med ie

Nej. Kanske kommer han att dricka ändå, men jag tänke rinte underlätta tillgången på det. Däremot hoppas jag visa att JAG är tillgänglig, att han kan komma till mig OM han dricker alkohol och råkar i problem.

• Nape

Absolut inte! Har en 14,5-åring hemma och han ska absolut inte dricka alkohol eller hänga på stan än. Skoldisco- ja. Hänga på stan- nej. Ska han någonstans, bio etc är det ok, men blir det sent hämtar vi honom med bil.

• Rosana
    Jennie med ie skrev 2011-06-19 14:49:07 följande:
    Nej. Kanske kommer han att dricka ändå, men jag tänke rinte underlätta tillgången på det. Däremot hoppas jag visa att JAG är tillgänglig, att han kan komma till mig OM han dricker alkohol och råkar i problem.
    Bra skrivet! Vill en snorvalp dricka, så finns det nog tyvärr att tillgå ändå, även om man som förälder inte bidrar med alkohol. Viktigt då att ha en relation med sin snoris, byggd på tillit, kärlek och respekt. 
  • Majsan70
    Rosana skrev 2011-06-19 14:58:47 följande:
    Bra skrivet! Vill en snorvalp dricka, så finns det nog tyvärr att tillgå ändå, även om man som förälder inte bidrar med alkohol. Viktigt då att ha en relation med sin snoris, byggd på tillit, kärlek och respekt. 
    Kan bara hålla med fullt ut!
    Min son tog studenten nu i maj och blev väl överförfriskad...då fick han en kompis att ringa hem o jaghörde en ynklig röst i telefonen om att: "Jag mår inte så bra nu mamma" *S*.
    Underbart att han ringde o jag kunde åka o hämta både honom o en kompis så jag visste att de kom hem säkert.
  • Rosana
    Majsan70 skrev 2011-06-19 15:04:54 följande:
    Kan bara hålla med fullt ut!
    Min son tog studenten nu i maj och blev väl överförfriskad...då fick han en kompis att ringa hem o jaghörde en ynklig röst i telefonen om att: "Jag mår inte så bra nu mamma" *S*.
    Underbart att han ringde o jag kunde åka o hämta både honom o en kompis så jag visste att de kom hem säkert.
    Just så vill man att det ska vara! Man vill ha det där samtalet från sitt barn - vad än det är som hänt.
    Jag förstår att du kände en lättnad! 
  • trettioplus

Nej, men däremot svagt vin (bubbel i stil med Asti) till studenten.

Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • HäckHäxan
    Mimmlas skrev 2011-06-19 12:11:58 följande:
    Alltså varför släpper man ens ut sina ungar så de kan festa när de är bara 15 år??
    Hur låser man in en tonåring utan att bli anmäld undrar jag då?
    Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra!
  • HäckHäxan
    autismförälder skrev 2011-06-19 12:57:38 följande:

Nästan så jag hoppas att dom frågar så jag ska kunna få mig årets skratt!

Skulle dessutom säja till ungen att vara hemma eftersom h*n hade planer på att dricka!

Svaret är ett stort fett NEJ! Skulle kunna köpa en flaska vin typ dan innan 20-årsdagen som skulle serveras på födelsedagen...

Japp min skulle få stanna hemma iaf. Jag hade gjort som du och nog asgarvat rakt ut. Det gjorde jag när min dotter kallade mig cp för ett tag sen också, skrattade och sa att jag är inte cp, det är din bror som är det. (hon har en storebror med en cpskada. Ungen ser ut som och säger ja mamma han har en cpskada, precis säger jag, det har inte jag , nej säger hon och sen dess har hon inte använt det ordet var jag vet fel iaf. Fast jag ofta är både dum och elak då OCH värre lär det väl bli med åren misstänker jag.

Jag frågade aldrig min mamma om hon kunde köpa ut, jag visste ju att det var döfött från start. Jag kallade henne hora en gång, gissa vad hon skrattade sa till mig, jaha om jag är hora så är du en vadå unge?? Jag blev tyst och gick till mitt rum. Brorsan kallade henne gris, hon sa att lille kultingen nog skulle gå därifrån en stund.
    Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra!
  • Esmiso
    Jennie med ie skrev 2011-06-19 14:49:07 följande:
    så tänker jag med
Svar på tråden Din 15-åring vill att du ska köpa ut till skolavslutningen, gör du det??