Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

crossfit ikväll

Amrap:

20 wallball 9kg
    15 situps med medicinboll
    15 ballslam 9kg
    20 utfall med medicinboll på raka armar ovanför huvudet 9kg
    20 uppkliv 50 cm med 9 kg i famnen
    15 burpees med bolljäveln

Han lite över tre varv tror jag.

avslutar med 150 wallball på tid

70 första på 9 kg går sedan ner till 5 kg:s boll, klar på 9 min blankt. Jäkligt vinglig i benen efteråt

If you wanna get fit, get crossfit.
  • Studentpappa

Ikväll är fredag, vad tränar ni ikväll? Är det fredagsmys eller fredagsfys? Cool

Jag är hemma med sjuk dotter och sambon är på julfest, när dottern somnat tänker jag köra ett intensivpass med kettlebell här hemma. 

• Studentpappa
    Wilowa skrev 2014-12-05 17:57:22 följande:
    Jag sitter och funderar på hur jag ska orka hålla mig vaken tills det är okej att lägga sig. Tuff vecka på jobbet och det känns som jag håller på att bli sjuk...fast som vanligt så bryter det väl inte ut ordentligt. Nu vill jag bara att det ska bli jul så vi får vara lite lediga.
    Kör ett lättare träningspass så kanske det kommer, den taktiken brukar jag köra. Jag är också sliten men träning gör mig piggare, var på jobbresa mån-ons denna vecka och kommer vara på resa tis-fre kommande vecka.

Jag tränar (nästan) varje kväll på hotellet, finns ju antingen det eller ligga i sängen, sitta i baren. Ja julledighet ser jag verkligen fram emot, dottern tycker inte om att jag är borta och har börjat bli ledsen bara jag åker och tränar då hon tror jag inte ska komma hem. Ska bli skönt att vara hemma tre veckor i sträck.
  • Studentpappa

Fredagsfys:

100 kettlebell fullswing 16 kg
    50x2 axelpressar 16 kg
    50 tripple x 16 kg

Skulle haft en tyngre kb hemma men de är så dyra :(

• Studentpappa
    K grrl skrev 2014-12-05 20:34:47 följande:
    Fredagsmys. Hann med tre pass innan jag blev förkyld igen och istället för att vara förkyld i 2-3 dagar som vanligt fick jag jordens förkylningsastma. Skitjobbigt. Ska till läkare - igen - på måndag. Hans kommentar? "Jag har ju inte fått träffa dig på två veckor, så jag har saknat dig! Erkänn att du har saknat mig också!". Ha. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. :-/
    Tråkigt! Dottern är likadan låter det som, jobbig förkylning som inte går över och nu har febern kommit tillbaka.
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2014-12-06 12:54:11 följande:

Liten då! Hur gammal är dottern?

Jag funderar på att ta en promenad i solen när vi ätit, det kanske kan hjälpa. Har varit till stan och shoppat hela förmiddagen så jag är rätt trött nu...bara ett var genom IKEA var jobbigt nog.

Ja fy tusan jag kör hellre tre mördarpass än en heldag på Ikea :-P

Hon är snart 3,5 så hon är ju givetvis medveten om mycket nu. Även om det såklart inte går att förklara att pappa ibland måste resa mycket i jobbet. Jag jobbar ju i ett hus nere på stan..
  • Studentpappa

Imorn är det Crossfit på fm och julbord på em, vilket jäkla klockren kombo! Cool

• Studentpappa

Igår var det ett roligt cf-pass, avslutade med att öva på att stå på huvudet och gå på händerna. Fixar 4-5 steg och kan balansera några sekunder på huvudet, (använder armarna som stöd).

Men det var första gången jag testade så det borde gå rätt snabbt att lära mig, ska bo på hotell nu tre nätter och tänker nöta järnet i veckan för att lära mig

Dottern tycker det är skitkul med en omogen pappa som står på händer och huvud hemma. Hon är ju bara 3, blir kul om tio år :-P

• Studentpappa

Såg till min glädje att julskinka är kalas som muskelmat. Tittade på förpackningen imorse och 4% kolhydrat, 4% fett och 18% protein /100g. Det kan jag ha som ursäkt att äta det långt efter jul! (har redan ätit det i två månader innan )

If you wanna get fit, get Crossfit.
  • Studentpappa

Blev ett pass på hotellet ikväll, 20 min på crosstrainer. Skitgrej egentligen men det finns inte så mycket på scandic.

Axelpress och bicepscurl.

Kom fram sent ikväll så energin var inte på topp.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!