Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

whiskey skrev 2014-12-15 21:12:21 följande:
    Som jag har förstått det är det direkt farligt för hjärtat, det är en anledning.

Shit, ett dyrare kort! Ja, jag har bestämt mig, det är stopp nu, totalstopp.
    Det finns väl inget som direkt styrker att det är farligt (om man inte tolkar en studie från 2006 som Expressen). Men läsk är ju skadligt i sig och det är själ nog att låta bli. Du dricker väl heller det inte i kombination med sprit dagligen hoppas jag. 

tranastyrka.se/energidrycker-och-alkohol/
    If you wanna get fit, get crossfit.
  • Studentpappa
    Illusion skrev 2014-12-15 23:10:40 följande:

Jag kör på dubbar! 

Jag gillar att leva farligt :-P
  • Studentpappa
    MissKaos skrev 2014-12-16 09:17:45 följande:
    Hon kör med äta varannam timme nattetid plötsligt igen.

Gah.

Nåja hon är söt.

Öm i muskelfästena runt knäna idag. Focus core på gymmet i em.
    För att återkoppla till när vi diskuterade om "när är man stark"? 

Bra artikel som tar upp nödvändigheten i maxstyrka som en viktig faktor för att bli uthålligare. traningslara.se/hur-bra-crossfit-eller-klara-manga-chins/&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer

Jag har beställt en stor gymboll som jag ska byta ut min kontorsstol mot, står annars halva dagen men ska varva det med att sitta på en boll. 
  • Studentpappa
    Illusion skrev 2014-12-17 08:40:31 följande:
    Haha, jag kör t.o.m med reflexväst. Känner mig gammal? :)
    Det har jag också, det handlar ju om ren överlevnad. Att halka är en chansning jag vågar ta, inte att bli påkörd. Skrattande
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2014-12-17 19:00:59 följande:

Jag har äntligen kommit igång att träna igen. Symbicort har varit fantastiskt! Har gjort ett par pass och är så mör att jag knappt kan gå.

Skön känsla!
  • Studentpappa
    Angeliyn skrev 2014-12-17 19:56:24 följande:

Hej. Jag har hört att man inte ska träna för mycket eftersom kroppen behöver vila. Min fråga är alltså hur vet man att man tränar för mycket/ofta?

Du blir sliten och hämtar inte igen dig, en vältränad människa som sover bra och äter bra kan utan större problem träna varje dag mer eller mindre. Men äter du inte tillräckligt och tränar hårt blir du snabbt skadad. 

Är du inte vältränad och med det gärna tränat många år så kan du inte träna lika hårt. Sen får man givetvis använda det sunda förnuftet, kör du högintensiva pass som ligger nära din smärtgräns varje dag kommer det sluta i överträning eller skador. 
  • Studentpappa
    Angeliyn skrev 2014-12-17 20:11:53 följande:

Tack för svar. Ja, högintensivt kommer jag nog inte klara av att hoppa på direkt så det är nog bäst att trappa upp träningen beroende på hur det känns i början så även musklerna hinner med. :)

För övrigt så börjar jag träna på måndag. :)

När man börjar träna ska man absolut inte överdriva, då kommer du bara sluta med en trasig/öm kropp och sen slutar du träna istället efter två veckor. Aktiv vila, med raska promenader mellan träningsdagarna är en bra nivå i början och 2-4 träningspass i veckan. 
  • Studentpappa

Varje minut i åtta minuter.

9 airsquats

6 situps

3 burpees

Spring 20m

21-15-9

Av

Clean&jerk 40 kg

Burpees över stången.

21-15-9

Av

Marklyft 100kg

Handstand pushups

Hädanefter när jag kör "vanliga" gympass kommer jag enbart fokusera på att köra så tungt det går i basövningar. Måste höja mitt 1RM max i typ allt. Så jag inte tappar så mycket teknik när jag blir trött.

• Studentpappa

Idag blir det ett benpass, ska göra ett försök på 120 kg i böj. Minns inte om jag tagit det tidigare men det blir iaf pb efter vi fått barn

• Studentpappa

Nu är det svajiga ben

Pb satt som en smäck ikväll.

3x1 120kg

6x3 100kg

Vadpress typ 50 st på 25kg får ingen kontakt om jag inte kör lätt.

120 kändes inte så tungt och med passning och någon månad till så kommer 130+! Kändes gött att köra ben bredvid discograbbarna som värmde biceps inför krogen!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!