Träningsnördar - här samlas vi!
Wooooops, glömde länken:
">
Wooooops, glömde länken:
">
Vill stolt meddela att jag utökat mina 5 dagliga armhävningar framför spisen till 30 (3x10).
Snart dags för gym-kortet...
Helluuuuuuuuuu!!!
Är det någon som kan tipsa om bra träningsmat på sjukt låg budget?
Jag försöker gå upp i vikt så jag måste äta mycket och bra. Men med studentekonomin är det verkligen bara billig mat som gäller. Pasta och ägg kan man ju äta mycket och billigt, men vad finns det mer?
Vad är bäst för kroppen när det gäller återhämtning när man ska styrketräna upp sig i vikt?
1. Två pass i veckan där man tränar hela kroppen.
2. Fyra splitpass i veckan?
Att bara köra två pass låter ju hela kroppen vila längre tid mellan passen, men splitpassen ger väl mindre skada på muskeln att återhämta sig från och det borde bli lättare för kroppen som helhet.
Kanske lite förvirrad fråga, men om någon förstår vad jag menar så vore det intressant med ett svar. =P
En fråga:
Säg att jag styrketränar hela kroppen en måndag och planerar att vila tisdag innan jag kör nästa pass på onsdag. Sen dyker det upp så mycket på jobbet att jag inte kommer att ha en chans att träna onsdag, torsdag, fredag eller lördag.
Vad är då bäst för att bygga så bra som möjligt?
1. Att träna tisdag trots att jag inte fått vila, för jag får ju fyra hela vilodagar efter.
2. Att hoppa över träningen och få mer vila, men mindre träning.