Inlägg från: Scratchy |Visa alla inlägg
  • Scratchy

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2013-08-11 19:20:58 följande:
    Jobb imorgon. Köpt gel sadel till min cykel. Måste leta upp regnkläderna. Sommaren är slut. .
    Sommaren slut? Det är i sådana här lägen som det känns så underbart att ha en lägenhet som står och väntar i Sydamerika. Mmmmmmmm yeah!!!
  • Scratchy
    Maria1982 skrev 2013-08-11 19:39:08 följande:
    Scratchy: Lite extra handbagage
    Vill du följa med? Hehe... tror inte att du skulle trivas där. Bra höghöjdsträning dock.
  • Scratchy
    MissKaos skrev 2013-08-11 20:17:31 följande:
    Ska snart till Grekland. Sen jobbsr jag fem veckor till. Därpå två år hemma..
    Var i sydamerika? Gillar rio.
    Nope. Kanske flyttar till Rio nästa år för att jobba. Min nuvarande lägenhet är i Colombias bergsområden.

Väldigt fint väder men mycket våld för tillfället. Inget trevligt ställe att turista.
  • Scratchy
    MissKaos skrev 2013-08-11 20:31:18 följande:
    Ring! Går väl skicka? Skor är dyrt
    Nej, de var billiga.
  • Scratchy
    MissKaos skrev 2013-08-11 20:40:04 följande:
    Aha. Colombia har väl varit bekymmer med länge. Synd. Vackert va? Känns som om hela sydamerics är det. Jag vill se macupiccu och titicaca sjöarna. Rio längtar jag alltid till efter stt ha varit där en gång.
    Då kanske vi ses i Rio om något år.
  • Scratchy
    MissKaos skrev 2013-08-12 08:06:46 följande:
    En morgontur längs copacabana i löpskorna ihop om jag kommer dit ?
    Vi höll på att bli rånade på väg upp till gamla stan Theresia hete den va? gt sådant? I spårvagnen där. Blev räddade av ett Jehovas Vittne.

Det var inte svårt att falla för Rio. Eller öht Sydamerika. Tyckte ngn plats i Venezuela utanför turistområdena var rätt läskig men annars underbart
    Jag blev precis erbjuden en lägenhet här:

Vill du komma och hälsa på? Hehe... bästa stället för intervallträning...  
  • Scratchy
    MissKaos skrev 2013-08-13 21:01:41 följande:
    Gymmet idag. Kmäböjj marklyft bänkpress dips biceps i trx axelpress. Smt lite sidplanka och annst smått och gott.Låga vikter och fler reps nu!
    Läser inlägget och kopplar nu att det inte är fel på mig för att jag kämmer mig trött..
    Vild bebis i magen. Kickboxning på g därinne..
    Inte för att vara sån, men hur ser man ut med bebis i magen när man kör marklyft? Bara undrar liksom.
  • Scratchy
    MissKaos skrev 2013-08-14 06:22:01 följande:

Rätt kul antagligen. Killarna i gymmet kollade sådär i smyg som "va fan GÖR hon" Men kör man med omvänt grepp och lätta vikter ( i detta fall stången tror den ligger runt 15kg bara) sågår det att göra. 
    Och omvänt grepp betyder vad? Stången bakom benen?

Hur kör du med bara stången? Tar du den ända nerifrån golvet eller pallar du upp den på något? 
  • Scratchy
    MissKaos skrev 2013-08-15 20:48:18 följande:
    Knogarns mot benen sas. Vänd på händerna som om du skulle köra rodd m stången.
    Jsg gör precis som vanligt. Raka marklyft. Inte riktigt så långt ner som vanligt kanske. Stången liggrr brs på markrn mellan mins set. Kan ju böjja på knäna..
    Jag har försökt nu i tio minuter att följa dina instruktioner, men det gick inte så bra.

Du kör alltså raka marklyft (rak rygg) utan att lägga ner stången mellan repetitionerna? Korrekt? 
  • Scratchy
    SpanskaFlugan skrev 2013-08-15 21:29:26 följande:
    Bendag idag, fyra tunga övningar för hela benet. Tuuuuungt! Sen axlar också. Det blir nog skönt i morrn. :)
    Den där känslan av att vakna och vara kissenödig och inte kunna transportera sig till toaletten. Love it!!!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!