Inlägg från: Scratchy |Visa alla inlägg
  • Scratchy

Träningsnördar - här samlas vi!

Litevirrig skrev 2013-08-26 20:09:44 följande:
    Kan man bara hoppa in eller är ni en särskild grupp nu? Glad
    Litevirrig skrev 2013-08-26 20:15:10 följande:

Då gör jag det! Hur ska jag börja är då nästa steg... Tungan ute
    Du är så välkommen så.

• Scratchy
    Sorbus skrev 2013-08-26 20:08:21 följande:
    Tack för din icke-universella förklaringar och råd som inte ska följas Flört Men det kan nog ligga en del i det du säger om skillnaden mellan muskel och nerv. Fast att inte kunna andas och bota det med kullerbyttor låter lite vådligt måste jag säga.
    Haha... nej, följ inte mina råd för allt i världen. Jag vill inte få dåligt samvete när du går sönder.

Jag brukar inte köra kullerbyttor egentligen. Jag brukar antingen göra riktigt långsamma bakåtkullerbyttor eller göra de här:

Det brukar doa the trick... Men eftersom jag har kramp i nedre delen av ryggen nu för tiden så kan jag inte göra dem.

Annars var min lilla älskling som löser ALLA ryggproblem denna (även om den verkar helt bisarr så är den grymt bra för att få alla kotorna i ordning (gör den inte utan ordentlig instruktör (eller inte alls)) vilket förklarar en del av varför kampsportare sällan har ryggproblem):

• Scratchy
    Sorbus skrev 2013-08-27 19:08:34 följande:
    wehej, den sista har jag gjort. "Blixthalka på vintern" heter den övningen då.
    Den fösta tycker jag se lite knivig ut om man har ryggproblem... Men skulderstående (film 2) är faktiskt riktigt skön. Och det känns ännu bättre i ryggen om man går ner i en plog efter det. ( alltomyoga.se/tag/plogen/)
    Precis. Det är egentligen plogen som hjälper, men det beror lite på var man har ont. Den första beror också på var man har ont. Det gäller liksom att känna sin smärta så att man inte gör den värre. Känns som en missbedömning skulle kunna få en diskbuktning att explodera.
  • Scratchy
    Clownensglädje skrev 2013-08-27 15:23:47 följande:
    Väntar fortfarande på att det dyker upp en snygg och tränad tjej här...
    Och vi andra väntar fortfarande på:

• Scratchy
    Wilowa skrev 2013-08-27 20:36:57 följande:

Fast har man problem med axlarna och nacken ska man vara försiktig med skulderstående, de måste klara att hålla tyngden man lägger på dem i den övningen.
    Jamenprecis. Det gäller att veta vad man gör innan man gör det.
  • Scratchy
    Wilowa skrev 2013-08-30 13:03:51 följande:
    Har fått mig en ordentlig tankeställare! Livet är kort och det gäller att ta hand om det. Jag var på gång att ta tag i min kropp redan, men nu är jag ännu mer motiverad. Nej fy fan vad grymt livet kan vara ibland! Allt som krävdes var ett ynka litet getingstick på fel ställe...
    Mmmm... jag har fått mig samma tankeställare denna veckan. Jag fick en helt annan väg dit, men slutsatsen var densamma...
  • Scratchy
    Paradigm skrev 2013-08-30 19:32:26 följande:
    Jag har också ett 13 årigt barn gemensamt med MissKaos.
    Jag med. Har ibland funderat på om det skulle finnas någon oäkting någonstans i världen. Men att jag fick reda på det så här...
  • Scratchy
    Wilowa skrev 2013-08-30 23:22:55 följande:
    Haha!

Men vänta nu. Då måste jag ha varit 16 när barnet blev till. Jag hade flickvän då. Måste säga att hon dolde det väääääldigt väl eftersom vi var tillsammans två år till och jag inte märkte något under de två åren.
  • Scratchy
    ander25k skrev 2013-09-11 09:10:22 följande:
    Efter 3 dagar på raken med benträning , så är rumpan och benen väldigt möra , men jag ger mig på ett pass till :)
    Det låter som att det är dags att slänga dig på grillen i morgon...
  • Scratchy
    MissKaos skrev 2013-09-24 08:50:41 följande:
    Prematur samandragningar -soffvila. Frustrerande! Dom var tom tveksamma till kortare promenad i solen men troligen ska det lägga sig igen så jag får göra lite saker igen.
    Så att du kan sätta igång med marklyften igen...
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!