• NinaCamilla

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Myra jag håller med dig. Ibland vet man inte heller hur ska man fråga. Själv är jag redan en veteran inom ÄD svängen

• NinaCamilla

Jag har för mig att 350 EUR kostade nedfrysning av embryos och FET kostade 1200 EUR, 1 år sedan om de inte har höjt priset sedan dess. Det finns alltid extra kostnader som kommer, tyvärr. De kan ta betalt - definitivt.

• NinaCamilla

Flyga är dyrt tycker jag och vet inte om det finns direkt flyg? Båten åker kl 20 på kvällen och är där rund 7 på morgonen. Buss 1 direkt till Åbo centrum och kliniken öppnar kl 8. Hur smidigt som helst och man får sova i lugn och ro. Efter klinikbesök kan man åka på kvällen tillbaka kl 21. Så har vi gjort.

• NinaCamilla

Vargmor: Vi var i kö i 2 år mellan vi försökte privat med ÄD eftersom vi ville inte bli av med köplatsen. Jag blev inte gravid dock. Vänta lite till innan ni säger att du är gravid - bara att vara i den säkra sidan.

• NinaCamilla

Myra: försök härja ut sprutan. Jag blev helt galen av det och grät floder för ingenting men det avtar jag brukar undvika att boka nått på första dagarna efter när jag tar tagit sprutan.

• NinaCamilla

Myra: för mig tog det en två veckor typ. Första 3-4 dagarna var värst men när du börjar med progynon blir du "normal igen". Jag förväntar inte alls när riktig klimakteriet kickar i gång huh.

• NinaCamilla

Myra: det var i USA och paret var vit men fick ett mörkt barn. Jag tror att ni kan vara säkra på att de har lite mer koll i Finland

• NinaCamilla

Lycka till alla som är på väg till Åbo. Busshållplatsen till buss 1 är rund hörnet och det är bara följa alla andra man kan köpa biljetten från chafförer med euros. Jag minns inte hur mycket det var. Bussen kommer så lämplig tid innan kliniken öppnar kl 8. Annars finns det en cafeteria närheten som borde vara öppen. Kliniken är precis vid torget i Åbo.

• NinaCamilla

JZ: Jag tror att det heter Salutorget. Man ska gå genom salutorget mot banken och deras klinik ligger precis vid hörnet. Gammalt gult hus.

• NinaCamilla

JZ: Jag fick den 3 gången spruta som innehåller Hcg i Finland. Det är inte i standard. Jag minns inte bad den heter. I Grekland får man samma spruta 3 ggr varje annan dag.

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011