Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
Joseta: Tackar! Vi spenderade en härlig alla hjärtas helg i Aten och fick 3 blasto med akupunktur innan och efter i lördags. TD nästa vecka
Joseta: Tackar! Vi spenderade en härlig alla hjärtas helg i Aten och fick 3 blasto med akupunktur innan och efter i lördags. TD nästa vecka
Lillan: Härligt med 2 st! Nu håller vi tummar för alla. Mirakel: skönt att höra att du börjar glädja av lilla krabaten. Oavsett hur livet går, är den lillen efterlängtad av mamman och oss här på tråden kram
Lie: Tackar jätte mycket. hoppas på plus nu peppar peppar
Joseta: Beklagar och stort kram! Även om det är tungt hoppas vi på en mirakeln ändå. Annars efter sorgen kommer man upp igen, konstig nog. Kram
Joseta: Jag vet väldig lite om ICSI men vi gjorde ÄD i Grekland och kliniken ville ta DNA-fragmantation från mannens simmare även om han har super-kvalite - tydligen. Vi ville inte lämna något osäkert och tog testet. Jag vet inte riktig vad man får ut av testet men du kan gärna kolla med kliniken i Riga i så fall om de kan göra det. I Grekland kostade det 200 eur att göra.
Bra att ni har en back-up plan. Om du vill jämföra med mediciner, hojta till. Jag fick en rejäl dos i Grekland mot olika besvär att vi ska lyckas den här gången. TD är på fredag om jag vågar. Kram
Joseta: Jag förstår dina tankar om FET. Vi har några i frysen i Finland fortfarande men bestämde oss till Grekland istället eftersom de som frystes in var inte toppenkvalite. Det kan förstås gå som Ypke säger men vi resonerade att om vi spendera 1200 EUR för FET med 1 tinade embryo eller 5000 EUR för ET med flera blastocystor, var valet enkelt. Tyvärr har det blivit en pengafråga när FK stramade reglerna till ersättning för ÄD.
Joseta: Beklagar verkligen och skickar ett stort kram! Gräv dig ner och återkom när du känner för det!jag hoppas all bäst kram
Hej tjejer, för oss var det rätt beslut att följa immunologiska spåret och Grekland. Jag har sett en plus första gången i mitt liv! Oavsett vad händer närmaste veckor är vi överlyckliga på plusset och det kan gå! När man börjar ÄD-spåret tror man att det går väldigt lätt och de flesta är gravida efter 3 försök. Nu vet jag att det är en liten mirakel när det händer. Nu njuter jag av plusset kram
Tackar alla! Just nu är vi på Mount Everest - på toppen innan någon dra oss ner.
För oss tog det 4 år, 1 misslyckad IVF utan ÄP, 5 ÄD totalt om man räknar 4 ET och 1 FET och äntligen plus. Inte nämnda på tid, pengar och tår som vi har lagt på det här. Kämpa tjejer! De kan gå även om man är i djupa svarta hålet när man har testat negativt. Min första plus i 42 år!
Grattis Lillan! Stort kram