• NinaCamilla

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Så som Ypke säger, ge inte upp Lillan. Efter en negativ test kommer konstig nog styrkan tillbaka även om livet är så orättvist. Efter 4 års kämpande känner jag igen mig när nyårsafton och julafton gick åt pipan med kraftiga mensvärk och så. År 2014 måste bli bättre oavsett hur ni går vidare! Ypke: Grattis till KUB testet! Ibland händer det livets mirakel Gott Nytt år till alla här!

• NinaCamilla

Vi valde Åbo pga. Lättare att åka från Sthlm och gillade mycket att de är tillgängliga via email och telefon. Så här efterhand borde vi ha valt Helsingfors. Där fick vi mer info och de verkade ha mer koll på saker. Andra sidan är de svåra att få tag i via email eller telefon. I Helsingfors brukar det vara 6 mån kö. Vet inte idag dock hur det ser ut.

• NinaCamilla

Myra: Vi hade första möte i början av mars och fick donator i mitten av augusti. Jag fick tacka nej då men det är många som donerar innan terminens start.

• NinaCamilla

Från Å fick jag kräva själv andra metoder och mediciner. Om man gör flera ÄD på samma plats, vill man höra något annat än att vi måste ha tur. H gav oss några tips vad kunde vara fel och olika mediciner. Jag vet dock flera som är väldig nöjda med Å och har blivit gravida. Jag gillade dock deras tillgänglighet som saknas lite i H pga. hög arbetsbelastning.

• NinaCamilla

Myra: ÄD kan du göra även om man är i klimakteriet. Ingen hinder där har jag förstått. Själv är jag 42 år och efter varje behandling märker jag att mensen strular. Vet inte om det är hormoner eller klimakteriet som spökar men jag har ägglossning iaf enligt teststickor.

• NinaCamilla

Helsingfors är en trevlig stad och jag är uppvuxen där Rekommenderar kanelbullar i Cafe Esplanad och shopping i Stockmann. Hellre några nätter i hotellet än båt som tar så lång tid och är i slutändan dyrare när man måste äta både frukost och middag för dyra pengar.

Taxi kostar från flygplatsen ungefär 30 euro om man vill ta det, annars flygbussar är bekväma och kommer direkt till centrum.

• NinaCamilla

Myra: Vi fick göra alla tester på första besöket och frysa mannens bidrag eftersom de inte litar på flyg så att ni kan förbereda er till det. Jag har berättat på jobbet men fick ingen genhör varken hjälp med mina arbetsuppgifter eller ledighet. De har dock inte sagt något hittills om det är en dag ledighet. Annars måste man väl sjukskriva sig. Jobbigaste är att springa på ultraljud innan. Kan ej planera dagar heller eller tidpunkten.

• NinaCamilla

Lillan15: Jag har gjort hysteroskopi inför nästa ÄD försök men det gjordes i Grekland. Eller jag gjorde både laproskopi och hysteroskopi med en liten snitt i livmoder för att äggen ska fästa sig bättre. Vi gör ÄD i Grekland efter 3 ÄD i Finland (ingen plus).

Joseta: Lycka till och vi hoppas på guldägg och plus!

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011