• NinaCamilla

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Anemon lycka till imorgon!

• NinaCamilla

Anemon: Härliga nyheter om att 2 embryos Nu blir det spännande 2 veckor. Vi har ju 2 embryos i frysen i Finland som vi skulle kunna använda men just nu vänder vi till Grekland.

Jag fick klartecken från sjukhuset att hcg har sjunkit så att jag inte behöver  ta flera sprutor/blodprover. Sjukhuset sa att vi skulle vänta 3 mån till nästa försök. Kliniken i Grekland vill inte riskera något så att vi måste vänta till September, nästan 6 mån. Cellgifter kan påverka forstret (forsterskador). Jag har inte fått mina mens än och undrar om jag har kommit in i klimakteriet eftersom får sådana hemska värmevallningar. Njaa, jag opererade bort vänster äggstocken och höger är en liten som russin och alla dessa hormoner kan inte vara så bra med kroppen. Tack och lov att vi gör ÄD, så det påverkar inte alls om jag inte fick några mens. Bättre att endo håller sig lugn och fin.

Just nu bearbetar jag mina upplevelser med kurator. Efter en omtumlad resa  under våren känner jag att jag är kraftlös och kämparglädje är borta. Det är skönt att få prata på till en kurator som undrar hur stark jag har varit. Annars skulle man ge upp eller hur? Det är inget alternativ än. Så vi fortsätter tills...   

• NinaCamilla

Tilda: Jag och min sambo fick nekande svar från FK som följer efter socialstyrelsens linje om ett stabilt par som enligt deras regelverk är ett par som har samma folkbokfört adress i 2 år. Vi gjorde överklagan och hade ett bevis om tillfälligt adressändring till min sambos adress även om jag har var folkbokfört i ett annat. Det går att få det genom men man måste ha något bevis. Det tog 1,5 år totalt innan vi fick rätt i förvaltningsrätten. Nu har dock reglerna förändrats i FK och de gå endast på landstingets regelverk, så att jag vet inte vad gäller idag.

• NinaCamilla

Exakt som myran säger - sök ändå och om ni har varit gifta i 3 år, är det helt annat än att vara sambo kortare tid än  år som Socialstyrelsen anser att vara "stabilt". Ni är ju gifta - stabilare kan det inte vara väl

• NinaCamilla

Grattis mirakel! Ni är värda på all lycka o h du Ypke med! Vi fortsätter vår resa under hösten med FET. Den 6 försöken...

• NinaCamilla

Tilda: vi har varit med om det och därför bytte vi klinik från Finland till Grekland. Donatorer som vi fick, 3 st, hade väldig få ägg och de delade inte bra även om en av dem var donator sedan tidigare. Jag antar att ni får halva beloppet tillbaka om ni får endast ett.

• NinaCamilla

Tilda: jag hade mycket bulliga blåmärken av clexane och stora sådana. Man ska inte spruta ämnet på toppen utan sticka direkt med luftbubblan. Då hjälpte det lite att den sved inte så mycket.

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011