• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

För övrigt vill jag bara tillägga att jag tycker det är sååå himla roligt att ni alla hittat hit!!

Så skönt att ha några där ute som går igenom samma sak (merellermindre)

• mirakel

Har varit på första besöket i Tammerfors idag! Trevlig, positiv, informativ o bra personal! Troligtvis får vi vänta till november nu på att få en donator (gjorde intresseanmälan i maj) ... Men KAN ju gå fortare oxå. Frysa ägg priser ovan fick vi oxå info om idag o det stämmer precis som Sissan skriver! Sen kostar ju en sån "extrainsättning" 1059 ? .... En annan avgift som tillkommer är för första besöket upptäckte vi idag:) jeehoo! 125 ?. Tur man är rik ;) bor nu i Åbo inatt o har varit o käkat på Hamburgers börs. Rekomenderas en sån här otroligt varm kväll då man kan sitta på deras gård i lite skugga under träden.... Och för att det var helt SANSLÖST gott!!! Kram

• mirakel

Lie1: 6-7 månader sa de att väntetiden låg på. Plus minus x dagar helt beroende på om de hittar matchande donator. Men lät inte som om det skulle bli problem. Bara vänta o se! Lyckigtlottad1982: uppåt 50% som leder till grav. o ca 40 % som blir till en baby. Om vi förstod rätt! Betydligt bättre odds än vi fick med IVF försöket.... 5-10 % att bli gravid....o stor missfallsrisk!

• mirakel

lyckligtlottad1982, såå nice o ha en tidplan nu! Jag längtar dit!

Var inne o läste på din blogg, mycket läsvärd!! :) o många tankar som snurrar efter det.... med hur man ska hantera berättandet för omgivningen...hur reaktionerna ska bli...vilka som man ska berätta för... kommer det ändå komma fram till dem man kanske inte vill berätta för o i slutänden...spelar det någon roll?

Och detta med frågor om eller när man tänker "skaffa" BARN....där kunde man tro att jag som har barn sen tidigare skulle "slippa" alla frågor ang. barnaskaffande. ...- kan upplysa om att så är det minsann inte - det frågas o frågas ...speciellt om jag inte dricker på nån fest...

• mirakel

En annan fråga.... är det någon som flugit över till Finland? (Vi ska ju till Tammerfors) lr sitter med bra info om nåt billigt flyg dit?Gick ju bra o åka färja o så...men tar ju några dagar extra o så känns det som om man måste ha bilen med oxå då...

• mirakel

Allt är ju så himla mycket både och vad gäller hur donatorn har för yttre egenskaper........ ska förklara vad jag menar:

Å ena sidan är det självklart att man vill att donatorn ska vara så lik en själv som det bara går....!!!

Å andra sidan kan jag titta på mina barn o konstatera att de inte ärvt min hårfärg nån av dem. Att de inte ärvt min ögonfärg nån av dem. och att de troligtvis mer ärvt pappans längd än min!! .....

Så helt frankt kan jag nog anta att det inte spelar så himlans stor roll om egenskaperna iaf är i närheten av ens egna....

MEN ÄNDÅ VILL man ju att de ska vara så lika som det bara är möjligt....

Hmmm, hur går detta ihop?

Åhhh, vad man funderar fram o tillbaka!!

Men det är säkert nyttigt för oss ;) .....

OCH det viktigaste för var o en måste ändå vara att det KÄNNS OK o RÄTT när man tackar ja till donatorn!

Kram på er!

• mirakel

UBL har väl antagligen inte alls på denna tråd att göra!
    eller har vi helt misstolkat dig??

• mirakel
    frassen skrev 2011-07-05 01:14:57 följande:
    mirakel skrev 2011-06-05 18:16:37 följande:
    Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

Var är Du/Ni i processen?

Kram till er därute! 

Hej på er! Kom av en slump in på detta forum och vet ej om jag kan bidra med något men känner bara att det kan vara bra att skriva av sig ibland och eventuellt hjälpa någon. Är själv en man på snart 40 år som är väldigt glad över vår son som är lite över 2 år. Har fortfarande ibland svårt att fatta detta och efter vår långa kamp fick vi en son genom äggdonation. Bor i Finland med frun och sonen. Trevlig sommar på er!

Väkommen frassen!  Jag tror absolut att du kan bidra med mycket här!! :) så kika gärna in ibland o se om du kan svara på nån klurig fråga eller bara sprida glädjen som finns hos er :) 
    Tima68 skrev 2011-07-05 19:43:39 följande:
    hej, 
    Jag är 42 och jag vill att någon ska hjälpa mig att göra IVF i ett annat land, kan ni tipsa mig en klinik som ni har provat tack.

Hej, Tima68 :), på denna tråd skriver vi ju mest om äggdonation....
    Om du söker på en IVF-tråd så får du kontakt med dem du egentligen vill fråga - men det KAN ju vara så att någon på denna tråd har gjort IVF utomlands o kan svara dig?!
Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011