• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tillägger: finns ju även olika känsliga test!! Jag använder "gravidittstest stav" à 15:- st från billiga tester.se. När jag testade tidig ruvardag 9 framträdde ej andra strecket förrän efter 4,5 min. O då extremt svagt. Dagen efter visade det inget mer streck! Men jag hade druckit jättemycket o hcg var ej i tillräckligt hög koncentration. Väntade några dagar till, fick svagt plus efter 4 min. Så även på första testdagen! . 5 dagar EFTER första testdagen visade sig andra strecket DIREKT o blev starkt! O precis som germans säger beror det ju på NÄR hcg börjar utsöndras o det kan ju skilja rätt många dagar!! På hur snabbt embryona biter sig fast. Fortsätt du med mediciner ninacamilla o avvakta testdag nr 2...minst. Hopp! Till dig. Jag har grävt i förvaringsfrågan ...mitt apotek ringde ansvariga för tillverkningen av dem..! ( inför vår varma resa) Förvaring av tabletter i rumstemp! ( o inte som jag haft vid tidigare försök, på rekommendation,..... i kylskåp) viktigt att de ej är i över 25 grader o helst ej så mycket under 8 grader. Får INTE utsättas för minusgrader. Jag har en termometer ligger med mina piller nu i en garderob i sovrummet Om man tar progesteron kom ihåg o doppa/fukta den i ljummet vatten innan införande.... Snoriga men som tur är ickesmittande Varma hälsningar till alla!

• mirakel

imorse fick jag en blödning..... blev så himla, himla lessen....
    men det är bara o vänta tills UL o se om någon är kvar.. 

• mirakel
    Läste nedanstående på AVA st petersburgs sida.... 
    Har nu frågat min klinik om jag oxå ska ta någon med. mot blödning....

Varför kör de ej samma koncept.......  ? Har ni hört mycket om detta? Ni som är gravida, haft blödningar???

Ägggmottagare har tyvärr en ökad risk för missfall under den första trimestern. Anledningen till detta är att även om östrogen och progesteron att du tar för att stödja din graviditet fungera på exakt samma sätt som om graviditeten inträffat naturligtvis, är dialogen mellan embryo, äggstockar och livmoder annorlunda. I en "naturlig" graviditet, producerar embryot ett hormon som kallas HCG, vilket stimulerar hormonproduktionen av den gula kroppen i äggstocken. Äggstockarna producerar sedan hormoner för att stödja graviditet i livmodern. Denna dialog förekommer inte i en graviditet uppnås genom äggdonation.

På grund av detta, 1/4 till 1/3 av kvinnor som blir gravida genom äggdonation uppleva någon form av blödning under den första trimestern. Även om detta inte nödvändigtvis leder till missfall, är det naturligtvis oroande och är en risk för missfall. På AVA-Peter, förser vi därför er med läkemedel som kan stoppa blödning och instruktioner om hur du använder den. På så sätt har du allt du behöver hemma i fall en nödsituation uppstår (den medicineringen kan naturligtvis inte hindra missfall orsakade av kromosomdefekter, men de har varit effektiva i att bevara den graviditeter som hotas av hormonella problem). Denna strategi har avsevärt förbättrat vår "baby-take-home": 85% av de som blir gravida bli mödrar.

• mirakel

Ninacamilla det är ej nidblödning. De/den har  fäst för en tid sedan. Jag är 6 fulla veckor imorgon.... 

• mirakel

ninacamilla:  Fäskt blod imorse, inte supermycket men heller inte bara spottings. Som början på mens. Under dagen har det varit efterblödning bara =brunt....

UL nästa fredag.....

och våldsamt mycket jobb fredag lördag....  

• mirakel

Jeeehoooo....kliniken verkar stängd..... både i Tammerfors o Åbo.... VEM 17 kan man fråga??? om man ska ta blodstoppande medecin eller inte och vilken??? Jag blir gaaaaalen! :S

• mirakel

Tack för alla svar! O lugnande ord! De har helt missat att säga till mig att det är vanligt med blödningar... Har inte haft så ont mer ett "tryck" neråt.... Hoppas att det går vägen... Kramar

• mirakel

Det blöder färskt blod o småsmå klumpar o typ sega trådar o molar som mensvärk.. känns inte lovande.... Kul kul ..

• mirakel

Tack för era ord! Tyvärr blöder det fortfarande o jag har en hemsk värk... Blandning stark mensvärk/ början på förlossningsvärkar.... Så...... :'(

Gynakuten kan man inte ringa till...man blir hänvisad till 1177 sjukvårdsupplysningen. Hon jag pratade med konsulterade två kollegor men jag FÅR inte komma in såvida jag inte få extremt ont (där är jag kanske snrt) blöder så mycket att en binda blir helt full! på ca 1 timme oc att det fortsätter så.! .. Eller att jag får feber...... allå jag har iaf betalt skatt ganska många år....

Säger so.dig wannaBefler... Vet ej hur mycket mer man orkar kanske ska vara nöjd me

d de barn jag faktiskt har.... (även om min sambo inte har några egna....) :'(

• mirakel

Tigermamman.72 !! OCH wannabefler skulle det stått.... Varken mobilen,mina fingrar eller hjärnan funkar så bra.....

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011