• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Uppdaterar....

ÄD I FINLAND

Funderar på ÄD:    

Första ÄD-möte inplanerat:

V
    arit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:

Fått donator o väntar på ÄD:
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i   juni-11, en ny donator aug-11 blev sjuk, 3.donator i Sep-11) , ET Nov   2011 - testade minus, FET prel Jan-2012 (3 embryos i frysen klass 3)

På gång:  
    Tigermamman (köat sen Agu-11 i Åbo). Procrensprutan togs den 29/2, åker över till Åbo v 13, fick avbryta försöket då donatorn fick omogna ägg. Tar procrenspruta igen den 21/4
    WannabeFler (kö sen maj -11 i åbo) ET 7/3. Testdag 21/3, testade minus. Tolv embryon i frysen. Inplanerat FET med långtidsodling 15/5 om embryona klarar upptining.

Ruvare:
    Fru xx, FET med två embryon 3/5, testdag blodprov 15/5.

Gravid:
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET   prel   9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo  ET 30/11-11 o 2   till frys, Testdag 15/12 -11 , VUL 12/1-12 Väntar tvillingar.
    Fru xx, stått i kö sedan juni -11, ET med 2 embryon 6/2, fick PLUS 18/2, VUL 12/3 såg hjärtslag, missfall i 9:e veckan.

2:a ÄD och väntar på donator:
    Myran:  1a ÄD, 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET okt -11,  2 FET i  jan 2012 (4 ägg i frysen) inget klarade sig. Står i kö, förhoppningsvis  ny donator hösten -12.
    mirakel ( kö sedan maj -11, Tammerfors) Procrenspruta togs 11/3. ET 23/4 två 8-celliga embryon, ett till magen o ett till frysen, testade minus. FET maj -12, testade minus. Står i kö, förhoppningsvis ny donator hösten -12.   

• mirakel

Varit härifrån ett bra tag nu.... bara levt o fokuserat på att njuta av livet o inte tänka på detta varje dag :)....

men nu tittade jag in o....

SUPERGRATTIS!!! Lie71 till tvillingarna!! Så himlans kul att det lyckades! :D
    Dustpuppy - du är i vilken vecka nu?? 
    Här har vi ju 2 lyckade behandlingar som får oss andra att inte tappa hoppet! :) 

NinaCamilla - när drar ni igång?

Jag kommer att titta in mer nu framåt, hoppas på att vi ska få en ny donator under hösten nu....

Kram        

• mirakel

Hello, hello,
    länge sen jag var inne. Så många!! som är på g.
    Kul!!
    I nästa vecka ska vi få reda på om vår donators alla prover är ok,
    om så är fallet och vi godkänner henne så är vi oxå igång igen! Skrattande
    Man har ju nästan glömt av allt med medecineringar....
    men jag tänkte på progesteronet...
    Finns det att ta som tabletter att svälja istället ??? Någon som har erfarenhet av detta isf.?

Kramkram till er alla !

• mirakel

Heeeej!!

Välkommen Ypke!!

Drar mina tips oxå på billig resa till Finland:

Vi går ju i Tammerfors och ett bra sätt att ta sig dit som inte kostar skjortan,
    om man iaf har hyfsat nära till huvudstaden,
    är ta båten över till Åbo,
    sist, när jag hade Viking medlemskort kostade en hytt 140:-!!
    =bli medlem, det är gratis! Då har man även rabatt på båtbussen (som heter flygbuss....hahahaha), från tågterminalen i S-holm till båten, pris tor.60:-

Ni som vill ta er vidare till Tammerfors - tåget avgår typ 200 m från kajen o kostar runt 150-250:-enkel resa (tala om/visa biljett om att du ska åka med båten på väg FRÅN Tammerfors - då kan det bli billigare)
    Tågstationen i Tammerfors är knappt en km. (rak väg ner mot centrum) från AVA kliniken.
    Ett stort o fint Scandic hotell ligger mitt emot tågstationen. (Sedvanliga Scandicpriser....en natt ca. 1200
    finns ju alternativ såklart både uppåt o neråt i prisklass. 
    (Om man har bil med sig, eller hyr en/vill stanna några dagar längre-  kan jag verkligen rekomendera att bo på Norlandia Care - superfräscht hotell!! - men några km. till centrum.)

Vi har bokat genom Booking.com -då har man oftast möjlighet att ändra sin bokning ända in i det sista,vilket ju kan vara skönt med tanke på alla ändringar som gärna uppstår o som man inte kan råda över :)

Det går bussar till/från Torget där AVA ligger om man ej vill gå.

Så ni som väljer mellan Åbo o Tammerfors.....
    det är inte!! speciellt mycket krångligare att ta sig till AVA Tammerfors. :)
    Det som tillkom i mitt fall var ca. 360:- för tågbiljetter tor. och ett par timmer på tåg i vardera riktning.

Man kan ju såklart flyga dit oxå...men då snackar man lite andra priser....         

:) Myran, bra där med hönsen!!

• mirakel
    Neeeeeeej Tigermamman72!
    så ledsen för er skull!!
    Bra att ni har ägg kvar.... Kram!!

Vi har fått en NY donator nu :)
    I slutet av november far vi oxå till Finland igen... !
  • mirakel

ÄD I FINLAND

Funderar på ÄD:   
    Ypke: Just skickat anmälan till Åbo.

Första ÄD-möte inplanerat:

V
    arit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:

F
    ått donator o väntar på ÄD eller ÄD2 eller ÄD3:
    Myran:
       2a ÄD. 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET okt -11,  2 FET i   jan 2012 (4 ägg i frysen) inget klarade sig. Ny donator september -12. Åker prel för ET v 47.
    Mirakel ( kö sedan maj -11,  Tammerfors) Procrenspruta togs 11/3. ET 23/4 två 8-celliga embryon, ett  till magen o ett till frysen, testade minus. FET maj -12, testade minus. ÄD2- (ny donator) prel. i slutet av nov-12

På gång:
    Tigermamman
    (köat sen Agu-11 i Åbo). Procrensprutan togs den 29/2, åker  över till Åbo v 13, fick avbryta försöket då donatorn fick omogna ägg.  Tar procrenspruta igen den 21/4. Nytt försök med FET september 2012. WannabeFler (kö sen maj -11 i åbo) ET  7/3. Testdag 21/3, testade minus. Tolv embryon i frysen. Inplanerat FET  med långtidsodling 15/5 om embryona klarar upptining.
    Lycklgtlottad: Matchad med donator, beräknad insättning i slutet av oktober 2012.  Har tidigare gjort 1 ET och 2 FET, men det har aldrig fastnat.
    Skruttet 69 Första besöket i Åbo 14/6. Tog procrensprutan den 29/8
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en  ny donator aug-11 blev sjuk, 3.donator i Sep-11) , ET Nov 2011 -  testade minus, FET Jan-2012 (3 embryos i frysen klass 3, 1 st klarade upptiningen)  - testade minus i Feb-12.En ny donator sep-12, prel insättning okt/nov-12

Ruvare:

Gravid:
    Dustpuppy,
    ställde sig i kö dec-11, ET 14/5 med 2 embryon, PLUS 27/5, VUL 13/6 ett foster, hjärtslag, VUL 25/6 hjärtslag och fosterrörelser storlek mätt till 8+2

2:a ÄD och väntar på donator:
    Fru XX
    1:a ÄD; ET med 2 embryon i februari 2012 blev plus men tyvärr missfall i 9:e veckan, har sedan gjort 2 FET med 2 embryon båda gångerna men fått minus. Väntar nu på ny donator.

Fått barn:
    Lie71,
    stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET   prel    9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo  ET 30/11-11 o 2   till  frys, Testdag 15/12 -11 , VUL 12/1-12 Väntar tvillingar, BF Juli 2012 kille och tjej

• mirakel

Hej, hej!!

Nu närmar det sig - igen - i slutet av nästa vecka är det dax för Procren sprutan!! :)

Tänkte på när man far till Finland.... brukar ni som varit där förr sjukskriva er, och får man det?, eller tar ni semester från jobb??

KRAMAR   

• mirakel
    Fruxx - blir så GLAD!!! för er skull! (Vi ville oxå ställa oss i kön till adoption, tyvärr är jag för gammal....)
    Låt oss veta hur det går för er!!!

NinaCamilla, det strular så helt otroligt för er!! Från o med nu MÅSTE det få flyta på för er del!!!! Kram

• mirakel

Wannabefler .... Grattis! Det är fantastiskt glädjande!! O inger hopp till alla oss dra. KRAM

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011