• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Trevligt att det är flera av er som ev. tänker träffas.
    Rekomenderas, väldigt skönt att prata med någon som "förstår" :)

Här ruvas det <3<3 
    Nice att ni finns där ute o tänker på mig !! 

Kramar

• mirakel
    ÄD I FINLAND 

Funderar på ÄD:

Första ÄD-möte inplanerat:

V
    arit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:

Fått donator o väntar på ÄD:

På gång:

Ruvare:
    Mirakel:
    Kö sedan vår-11. Spontangravid höst -11 MA v. 19,  ÄD1 Tammerfors- april -12 (1 ägg) Neg.  FET juni -12 (1 ägg) Neg.  ÄD2 nov. -12 (2 ägg) Pos. MF v.6,  FET maj -13 (1 ägg) Neg.  ÄD3 Helsingfors Okt.-13 (1 ägg) Neg. FET nov. -13 (2 ägg) 

Gravid:
    Virvla:
    Möte med Fertinova 8/3-13, donator klar augusti/september, ET 19/10 med blastocyst, 3 till frysen. Tjuvtest 1 v före TD visade plus, VUL 18/11 visade pyre med hjärtslag! 

2:a ÄD och väntar på donator: 

Fått barn:  
    Lie1,  stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET   prel    9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo  ET 30/11-11 o 2   till  frys, Testdag 15/12 -11 , VUL 12/1-12 Väntar tvillingar, BF Juli 2012 kille och tjej.
    Myran:   1a ÄD, 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET okt -11,  2 FET i   jan 2012 (4 ägg i frysen) inget klarade sig. Ny donator hösten -12. 2a ÄD ET nov -12 TS dec -12 Plus BF aug -13 En pojke född aug -13 Fått ersättning från FK för alla försök.
  • mirakel

Bra idé med uppdatering av listan!! Skrattande
    (Bara att kopiera listan o klistra in i kommentarsfältet o fylla i sina uppgifter + snygga till listan lite.)

Om man vill veta mer om mig finns en del info på min presentation. 

Ruvar, ruvar , ruvar!!!
    Kram    

• mirakel

Hallåå
    Skapat en ny listtråd som heter Nuläge ÄD Finland där vi kan fylla på vår lista ang. vart vi befinner oss i ÄD-djungeln :)
    istället för att ha den här ... då ser man alltid vilken som är senast också och behöver inte bläddra tillbaka massa sidor o sen kanske missa den senast uppdaterade listan . Så bra idé Joseta!!

MEN HUR??? länkar jag till denna tråd. Så man kan se i rubriken på våran huvudtråd att den finns??
    Säkert hur enkelt som helst .... men...

Kramiz

• mirakel

Får se om någon vet sålänge skrev jag en tilläggskommentar ovan om att den tråden nu finns. Funkar ju det också :)

• mirakel

Tackar för alla grattis!! Hjärta
    Känns fantastiskt! och nu är det "bara" att gå runt och hoppas att den/de vill stanna kvar!
    Känner ett SVAGT illamående... jehoooo ;) och får väldigt mycket saliv (lite udda med för mig tydligt symtom)!
    UL i mitt december.

Tilda76:
    Jag har tagit:
    Progynon 3x2mg/dygn 
    Progesteron (Lutinus) 3x100mg/dygn
    Prednisolon 2x2mg varje morgon (+en större dos innan FET)
    Fragmin 2mg, 1 spruta /dygn
    och Gonapeptyl spruta 1 gång (embryots 6e dag)

Kramar till er
    och stort lycka till gänget som ska över i December!!

• mirakel

Hallå. Läääänge sedan jag skrev något här.....det har sina skäl naturligtvis. Sista insättningen (vår 6e) med två ägg ledde till graviditet! I v. 7 kunde de se ett tickande hjärta. Det som hålls mig härifrån är att min sambo.... som jag haft ett så fantastiskt och kärleksfullt förhållande med i 8 år som en blixt från klar himmel bestämde sig från att dra och träffade en annan tjej...eller ja i omvänd ordning...träffade och drog... jag har varit och är helt förkrossad. ... ! Han önskar inte barnet längre. Jag förstår ingenting.... (det var inget jag kunde ana var på väg..inte ens i backspegeln allt var precis som vanlig... pussar kramar sex prat och "jag älskar dig" .....) Situationen är vidrig och inget man önskar sin värsta fiende. .. men from idag har jag bestämt mig för att vara öppen mot världen med detta... måste få det ur mig för att någon gång komma vidare... kramar

• mirakel

Hej!
    Om man vill får man gärna uppdatera sin nuvarande status på tråden "Nuläge ÄD Finland" som är våran (på denna tråds) lägestråd.
    Kram

• mirakel

Åååå åh. ..ninacamilla! Så spännande! Håller verkligen tummar för er denna gång!Och treeeee stycken! Och för dig oxå dåklart lillan15!! Jag är nu i vecka 17. Och har känt den lilla krabaten :) Singel är jag ju oxå ...väldigt väldigt oväntat. ... Känns inte alls kul på nåt sätt.... men kan nu äntligen börja att verkligen känna glädje över att det ska komma en liten krabat till mig o mina äldre döttrar i slutet av sommaren! Kraaam

• mirakel

Hej.... ninacamilla. ...blir så lessen för er skull!!! Stor oroa styrkekramar!💛 Min graviditet.... ( sedan decembers början utan pappan...) Går på tisdag in i v 24. BF är beräknat till 28 juli. Känns fantastiskt ...efter 6 försök lyckades det faktiskt! Jag kan nu känna sparkar utanpå magen :) Och jag önskar!!!! Er alla kämpar att ni oxå ska få vara i samma sits snart ...(men gärna med er sambo/man i behåll) Varma kramar!!!

• mirakel

Hejsan på er alla!
    from idag har jag blivit sjukskriven pga. ganska mycket sammandragningar ...
    framförallt när jag står o går mycket (som är det jag gör hela tiden på jobbet)
    Jag är nu i vecka 30 :)
    Fortfarande känns det ganska overkligt att det ska komma en liten parvel snart.
    (Kan ju delvis bero på första månadernas "töcken" efter det att sambon valde att lämna.)
    Men nu har jag iaf handlat en del bebiskläder och beställt vagn så.....
    Bebben är vild o far runt och sparkar åt precis alla!! håll än så länge.
    Jag hoppas att ni alla lyckas snart... här tog det ju 6 försök (3 färsk o 3 frys) innan det tog sig!
    Jag är inne o läser i tråden flera ggr. per vecka.... men så kan det nästan kännas ..
    som en nagel i ögat för er som inte lyckats ännu om jag skriver
    ...men samtidigt tänker jag (o kommer ihåg tex Lie som skrev) o ingav nåt slags hopp för att
    det ändå KUNDE lyckas fast det verkade så himlans omöjligt ett tag.
    Och för er som undrar så har jag även börjat dejta en kille....
    som jag hoppas det kan bli något med framåt :) 

Kramar till alla! <3

• mirakel

Ååååå. Flera bebisar födda :) Grattis! !

Jag har 10 dagar kvar till BF. Spännande!

Kramar till alla.

• mirakel

Hej.

Det 6e försöket med äggdonation tog sig...

Och för en vecka sedan kom världens finaste lilla pojke till världen!

Jag är kär :)

Önskar er alla som fortfarande kämpar att ni en dag kommer hit! Då känns sprutor och hormonintag resor våndan längtan såååå värt mödan !!

Kramar!!!

• mirakel

Hejsan!
    Trådstartaren här :)
    Ska försöka skriva några få rader nu ...inte jättemånga minuter över mellan varven...
    Är inne o läser iaf. någon gång/vecka.
    Det är både upp o ner för er!!
    Hoppas ni alla kommer att lyckas!
    - för oss (eller mig får man ju säga numer.....)
    tog det hela 6 försök och 3 donatorer innan det blev ett litet barn.
    Han är nu 6,5 månad. En glad och fantastisk liten bebis!!
    Så många gånger höll jag(vi) på att förlora hoppet.... - gör inte det!! -
    men stanna upp o samla kraft emellan försöken (o pengar kanske.....)
    Om ni vill veta mer om min resa eller har frågor... läs min profil/skriv till min inkorg :)
    Tycker att det är jättekul att tråden lever vidare - önskar er alla en fin vår med många + nu!!!!

Kramisar

• mirakel

Önskar av hela hjärtat att det går vägen denna gång ninacamilla!!!

Tänker extra mycket på er på måndag???? <3

• mirakel

Ninacamilla ???? och Myra ????......

Fasen. .....hittar inte ens ord....

Hoppas ni orkar vidare!

Styrkekramar

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011