• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

Var är Du/Ni i processen?

Kram till er därute! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 19:07
    Naturligtvis gäller denna tråd även för 2012! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 15:01
    Och även för 2013!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 14:44
    Och för 2014!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 18:50
    I tråden: Nuläge ÄD Finland
    kan man from nu fylla i lite info. om vart man för tillfället befinner sig i ÄD-djungeln (allt från intresse av ÄD till gravid och fått barn samt den i många fall låååånga vägen däremellan.)

• Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
  • mirakel

Hallå,
    är inte från S-holm....
    men hittat två alternativ nu på psykologer på annat håll... cirkus 1500-2000 :- vill de ha för samtal o intygsskrivande...

Vad ROLIGT!!!! att ni varit iväg Glad o fått ett ägg. Hoppas det vill fastna o bli till en familjemedlem!
    Sätter de in ETT ägg oavsett? lr hade man möjlighet o välja?

Det enda jag kan känna är att man är så himlans ensam om att göra detta.....
    Nu finns ju du/ni Lie1.... men ni är fler eller hur??? eller?

Känner oxå att det kommer kosta skjortan! :)
    sen är det ju såklart värt varenda krona om det blir som man önskar...!!
    Bara att fara över o gå på första samtalet ... sådär 5000:- i extra kostnader för oss...
    Har du nåt superbilligt flyg lr båt lr annat ....simma kanske?? ;) ... att föreslå??

Hej hopp denna soooliga dag

• mirakel

Heej! Vad glad jag blir att det är fler som hittat hit! Tänkte väl att det borde finnas en o annan "där ute"! Nu har vi bara några veckor kvar till första besöket i Tammerfors. Känns spännande o lite läskigt... Hoppas på mycket o bra info. om hur allt ska gå till! Jag har tre barn sedan tidigare, men inga med min nuvarande sambo - o detta med äggdonation var ett alternativ som jag visste noll om för nåt år sedan! Ni som fått o godkänt? er donator: Hur mycket Ska stämma med donatorn?? Blodgrupp? Längd? Vikt? Utseende? (nu lr när man var i donatorns ålder) KRAMAR till er allihop!

• mirakel

Vi är oxå betydligt längre.... O skulle kanske oxå reagera som ni. Hårfärg däremot känns helt orelevant för mig... ! Inget av mina tidigare barn har "min" hårfärg som jag dessutom alltid färgar... :) ungefär samma längd o kroppsbyggnad o lite likheter i ansikte skulle jag uppskatta!

• mirakel

Men egentligen kanske det inte spelar någon som helst roll ... När jag tänker efter tänker vi nog inte hemlighålla det hela om det nu blir en baby... Så då är det ju inte speciellt märkligt om barnet inte liknar mig.... Hur tänker ni där?? Med o berätta för omgivningen menar jag. Kram

• mirakel

Lie1, när gör man första testet? Det behövs inte kännas något speciellt alls första tiden.

Det är väldigt olika. Vänta dessa fyra dagar o ge inte upp hoppet!!

Snackar vi månader i "administrationstid" för att göra frysförsök...?

Klart det kanske blir så om man ska vara i rätt "fas" själv??!

SNART är det vår tur o åka över! Men bara för info nu första besöket.

Intressant o få del av hur du o lyckligtlottad1982 tänker kring berättandet om ÄD.

Vi hamnar nog oxå där, onödigt o berätta för folk på gatan .- men klart att en sån här sak

sprider sig i en liten stad, .... om man berättar för några.... gäller bara o vara förberedd på att

vem som helst kan veta senare o ha åsikter .... Kramelikram

• mirakel

Lie1, Tack för restaurangtips! (Ska bo i Åbo men ska till AVA i Tammerfors på besöket) Hoppas du fått prata med läkaren nu o att det trots att du inget känner ÄR något på g! Kram

• mirakel

Hej Sissan o välkommen! :) Vi far oxå med färja över, o tar med bilen då vi ska till Tammerfors ist för Åbo. Kan återkomma med hotelltips - bu lr bä - vi ska ju bo i Åbo.

Lie1 - Sååå tråkigt.... Hoppas det går vägen på nästa försök!! När får ni komma dit igen?? Det går snabbare än du trodde lr??

Nästa vecka bär det av för oss o vårt första samtal :)

Hoppas ni alla haft en fantastiskt midsommar!! <3

• mirakel

Lyckligtlottad1982 - vi ska bara till Tammerfors:) på besöket. Men bo ska vi göra i Åbo. Så vi hinner med morgonfärjan hemåt igen... Lie1- vet att min slemhinna inte var världsbäst när vi gjorde IVF... Får man alltså käka nåt för att den ska tjocka till sig :) innan ÄD??

• mirakel

Välkommen hit Irma1 !!

Och NinaCamilla - Människan du pratade med hade en dålig dag!!

Tacka nej måste man ha ALL RÄTT I VÄRLDEN att göra!! Det gäller ju ett ohyggligt viktigt beslut!

Om det inte känns 100 rätt så gör det ju inte det.

Klandra inte er själva.... Hoppas på att den kvinnan tagit ledigt resten av året ! ;) om hon tänker hålla på så!

för jag vill inte möta henne....morr!

Aha, så Åbo är stängt nu? över semestern lr? tammerfors verkar ju vara öppet....

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011