• A von B

Varför röker man de där äckliga pinnarna?

Ja varför röker just du? Alla vet ju att det är dyrt, ohälsosamt, irriterar omgivningen, upplevs som WT och luktar illa. Så vad är den hemliga anledningen som vi ickerökare inte kan förstå?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför röker man de där äckliga pinnarna?
  • Anonym (bläää)
    Mejamus skrev 2011-05-27 14:33:46 följande:
    Fast man försöker inte dölja det med parfym väl? Jag har aldrig försökt dölja att jag röker, så hänger inte med där. Man har väl parfym på sej ändå? Men sen tror jag de flesta rökare inte har en aaaaning om hur de egentligen luktar för en icke rökande person för som sagt, man känner inte lukten på samma sätt själv. 

Det är ungefär som folk som ätit vitlök, de känner ju inte själva hur mycket de stinker för de går ju omkring med sej själva och luktar så så de har vant sej. 

Vitlöksstinkande människor är förresten något som jag tycker är vidrigt oxå! 
    Vi kanske ska göra en omröstning varför folk äter de där stinkande vitlöksklyftorna , ha ha ha
  • Anonym (bläää)
    Mejamus skrev 2011-05-27 14:35:08 följande:
    Mmm, och då röker man ju inte bara en enda gång utan fortsätter och fortsätter, innan man ens anar det så är man fast.
    Det är det som är så sorligt, att man inte vågar stå upp för sig själv. 
  • Mejamus
    Anonym (bläää) skrev 2011-05-27 14:35:41 följande:
    Vi kanske ska göra en omröstning varför folk äter de där stinkande vitlöksklyftorna , ha ha ha
    Haha, ja för det kan man ju oxå undra över ibland! Kräks
  • Anonym (bläää)
    Mejamus skrev 2011-05-27 14:37:16 följande:
    Haha, ja för det kan man ju oxå undra över ibland! Kräks
    Å ena sidan så tycker jag att det är gott - ja, även första ggn.. ha ha ha
  • Mejamus
    Anonym (bläää) skrev 2011-05-27 14:36:11 följande:
    Det är det som är så sorligt, att man inte vågar stå upp för sig själv. 
    Nä, när man är 13 så är det inte mycket eget tänkande som gäller. Själv föll jag inte så mycket för trycket som att jag och min närmaste vän var nyfikna. Min mamma har rökt ända sen jag var i magen och sen inomhus hela min uppväxt, så jag var väl redan skadat gods.
    Men tror det är mååånga skolbarn som faller för trycket och vill vara lika coola som alla andra och mycket kommer säkert hemifrån oxå men man tänker inte så mycket på konsekvenser i den åldern... 
  • Anonym

Det är gott, jag är beroende, det är en social grej (rökare pratar alltid med varandra och är trevliga ) och jag har rätt att göra det.

Och detta med dålig lukt: Jag föredrar ju att sitta jämte en rökare än en person som stinker svett, oborstade tänder eller som har dränkt sig i nån äcklig parfym.

Så kan vi iaf vara överrens om att folk kan och luktar illa oavsett om man är rökare eller ej?!

• Mejamus
    Anonym (bläää) skrev 2011-05-27 14:38:00 följande:
    Å ena sidan så tycker jag att det är gott - ja, även första ggn.. ha ha ha
    Jo, det kan vara gott med vitlök men i normala mängder! Det är ent vidrigt att sitta på en buss med någon som vräkt i sej vitlök. De ggr jag behövt byta plats på bussen har det berott på vitlök kan jag säja Tungan ute
  • Anonym (bläää)

Men alla rökare där ute - tittade ni inte på Fenomen när Uri Geller skulle få folk att sluta röka? Det MÅSTE ju ha fungerat, ha ha ha ha

• The past is now

Röker inte. Provade som ung och det var så jäkla äckligt och tyckte att mina tjejkompisar var dumma i huvudet som höll på. Varför vill man lukta skit (kläder ,hår och mun) och förstöra omgivningen?

Är uppvuxen i ett rökande hem men idag är både mamma och pappa rökfria sedan pappa fick en hjärtinfarkt för 3 år sedan. Så det där skitsnacken om att man inte kan sluta...hahaha! 

• Anonym
    The past is now skrev 2011-05-27 14:45:55 följande:
    Röker inte. Provade som ung och det var så jäkla äckligt och tyckte att mina tjejkompisar var dumma i huvudet som höll på. Varför vill man lukta skit (kläder ,hår och mun) och förstöra omgivningen?

Är uppvuxen i ett rökande hem men idag är både mamma och pappa rökfria sedan pappa fick en hjärtinfarkt för 3 år sedan. Så det där skitsnacken om att man inte kan sluta...hahaha! 

Det krävdes ju iaf en hjärtinfarkt för att få din pappa att sluta, så då är det väl inte så jäkla lätt eller?
Svar på tråden Varför röker man de där äckliga pinnarna?