• A von B

Varför röker man de där äckliga pinnarna?

Ja varför röker just du? Alla vet ju att det är dyrt, ohälsosamt, irriterar omgivningen, upplevs som WT och luktar illa. Så vad är den hemliga anledningen som vi ickerökare inte kan förstå?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför röker man de där äckliga pinnarna?
  • TheCoopers

hahhaha jag satt och tänkte på det i bussen idag ... !! VARFÖR röker man ? hahhaha

Det är ju så förbannat äckligt när man sitter brevid någon på bussen som stinker som en askkopp .. Jag fattar inte att man frivilligt vill stinka så ...

I'm the me I choose to be ...
  • Bellalella
    TheCoopers skrev 2011-05-27 14:05:12 följande:
    hahhaha jag satt och tänkte på det i bussen idag ... !! VARFÖR röker man ? hahhaha

Det är ju så förbannat äckligt när man sitter brevid någon på bussen som stinker som en askkopp .. Jag fattar inte att man frivilligt vill stinka så ...
    Då kanske du kan flytta på dig? Ingen som tvingar dig att sitta där..
    Någon dag kanske det kommer någon som får huvudvärk av din parfym..ska den personen gnälla eller flytta på sig tycker du..? 
  • Pyris
    TheCoopers skrev 2011-05-27 14:05:12 följande:

Jag tycker inte heller om lukten av någon som har rökt. Speciellt andedräkten. Och jag är som sagt rökare själv. Men är det fasiken något som jag mår illa av så är människor som har dålig andedräkt eller luktar svett. Det är bara så vidrigt o får min mage att vända sig. 
    Kan förstå att vissa känner likadant av röklukt. 
  • Litet My
    Anonym skrev 2011-05-27 02:28:54 följande:
    Jag röker för att:
    Jag e super cool!
    Jag tycker det är gott!!
    Jag har inget bättre för mig!
    Jag är beroende!!
    Plus att jag e lite extra cool igen!!

Det stinker, de e dåligt för hälsan, man få fula tänder osv osv
    Men det är upp till mig att röka om jag vill de.

Lika mycket tid som jag lägger ner på att röka lägger andra människor ner tid för att bry sig om att jag röker?
    såå trött på att folk ska bry sig inte fan bryr jag mig att du äter chips på en torsdags kväll. (chips kan leda till båda cancer och fetma) hmmm behuuu vem bryr sig!!

Måste påkeka att alla coola röker det har min pappa sakt!!! 
  • TheCoopers
    Bellalella skrev 2011-05-27 14:10:49 följande:
    Då kanske du kan flytta på dig? Ingen som tvingar dig att sitta där..
    Någon dag kanske det kommer någon som får huvudvärk av din parfym..ska den personen gnälla eller flytta på sig tycker du..? 
    Oj då ! Känsligt ämne ? och JA det har hänt att jag har flyttat på mig när det luktar som att människan simmat runt i en askkopp i timmar och jag inte kan andas .
    Men om du bor i Stockholm så kanske du vet att bussarna och tunnelbanorna inte alltid ger utrymme att flytta på sig ..

Jag tar hellre att en person luktar tvål än att den luktar rök .. och jag använder väldigt lite parfym eftersom jag har en allergisk mamma som tjatat på mig sen jag var liten .

Det är inget påhopp ... jag fattar inte hur man tänker . Det är som att rulla sig i bajs och sen bli sur för att folk tycker att man stinker .
  • TheCoopers
    Pyris skrev 2011-05-27 14:12:39 följande:
    Jag tycker inte heller om lukten av någon som har rökt. Speciellt andedräkten. Och jag är som sagt rökare själv. Men är det fasiken något som jag mår illa av så är människor som har dålig andedräkt eller luktar svett. Det är bara så vidrigt o får min mage att vända sig. 
    Kan förstå att vissa känner likadant av röklukt. 
    Precis så ... det är avskyvärt .. likaså svett och annan ohyra ...

• Anonym
    FreeForAll skrev 2011-05-27 08:27:40 följande:
    Nu röker jag inte längre men när jag gjorde det så var det främst för att jag var beroende men även:

- Ett tidsfördriv
    - För att få gå ut och ta en paus ifrån vad jag gjorde
    - En sorts meditation (ensam tid ute när jag bara satt och tänkte)
    - För att undvika att småäta och därför inte gå upp i vikt
    Exakt samma anledning som mig då. Är inte beroende då. Utan gör det någon gång bara då och då.
  • Bellalella
    TheCoopers skrev 2011-05-27 14:16:04 följande:
    Oj då ! Känsligt ämne ? och JA det har hänt att jag har flyttat på mig när det luktar som att människan simmat runt i en askkopp i timmar och jag inte kan andas .
    Men om du bor i Stockholm så kanske du vet att bussarna och tunnelbanorna inte alltid ger utrymme att flytta på sig ..

Jag tar hellre att en person luktar tvål än att den luktar rök .. och jag använder väldigt lite parfym eftersom jag har en allergisk mamma som tjatat på mig sen jag var liten .

Det är inget påhopp ... jag fattar inte hur man tänker . Det är som att rulla sig i bajs och sen bli sur för att folk tycker att man stinker .
    Haha nej, inte känsligt på det sättet.
    Jag är rökare och jag tycker också att de stinker, vissa lukatar verkligen inpyrd rök, det är vidrigt!

Men alla ickerökare måste ju också förstå att rökare är trötta på påhopp ;)

Jag själv flyttar mig om någon luktar illa..svårare är det ju inte..
    Man måste ju inte skrika ut att vissa stinker.. 
  • Anonym (bläää)

Jag har aldrig förstått mig på de som röker. Varför börjar man ens röka? För att vara en i gänget när man är 16 och sen är man fast? För ärligt talat, finns det NÅGON som tyckte det var gott att röka första ggn? Det tvivlar jag på...

• Mejamus

Man börja väl för att vara cool, fortsätter som vuxen för att man är beroende. Kan det finnas många andra anledningar?

Jag röker men slutar när jag är gravid (som nu) Kan fortfarande bli vrålsugen fast jag är i v 20 och slutade så fort jag plussa. Så det håller i sej lääänge och jag har trillat dit igen fast jag slutat de 2 första graviditeterna +amning med. 

Vet att det luktar illa, finns inget värre när man är rökfri + gravid att gå förbi nån som röker men det är en helt annan lukt än den man känner när man själv röker. 

Svar på tråden Varför röker man de där äckliga pinnarna?