Varför röker man de där äckliga pinnarna?
Ja varför röker just du? Alla vet ju att det är dyrt, ohälsosamt, irriterar omgivningen, upplevs som WT och luktar illa. Så vad är den hemliga anledningen som vi ickerökare inte kan förstå?
Ja varför röker just du? Alla vet ju att det är dyrt, ohälsosamt, irriterar omgivningen, upplevs som WT och luktar illa. Så vad är den hemliga anledningen som vi ickerökare inte kan förstå?
Jag röker för att:
Jag e super cool!
Jag tycker det är gott!!
Jag har inget bättre för mig!
Jag är beroende!!
Plus att jag e lite extra cool igen!!
Det stinker, de e dåligt för hälsan, man få fula tänder osv osv
Men det är upp till mig att röka om jag vill de.
Lika mycket tid som jag lägger ner på att röka lägger andra människor ner tid för att bry sig om att jag röker?
såå trött på att folk ska bry sig inte fan bryr jag mig att du äter chips på en torsdags kväll. (chips kan leda till båda cancer och fetma) hmmm behuuu vem bryr sig!!
Måste påkeka att alla coola röker det har min pappa sakt!!!
Nu röker jag inte längre men när jag gjorde det så var det främst för att jag var beroende men även:
- Ett tidsfördriv
- För att få gå ut och ta en paus ifrån vad jag gjorde
- En sorts meditation (ensam tid ute när jag bara satt och tänkte)
- För att undvika att småäta och därför inte gå upp i vikt
Jag röker inte, har aldrig gjort.
För att jag är beroende och inte kan sluta och just nu vill jag inte sluta heller, plus att det är väldigt avslappnande och gött med en cigg.
för att det är det enklaste sättet att bli "hög" lagligt, och det är väldigt skönt. Jag röker bara när jag festar dock, två gånger i månaden kanske.
Jag röker för att jag är beroende och inte tillräckligt motiverad att sluta
Jag började röka för att det var coolt. (Nu vet jag bättre).
Jag fortsätter röka för att det ger mig ett lugn.
Det finns inget som är så gott som en cigarett efter en måltid. Tyvärr.
Jag röker inte längre förutom vid enstaka tillfällen, men jag kommer aldrig sluta tycka det är gott med cigg. Det har jag tyckt sen första gången jag provade. Tyvärr, kanske.
Vissa kanske inte förstår att det kan börja som en dumhetsom tonåring och sen fortsätter man..tillslut så är man fast och det är riktigt svårt att sluta. Det är ju inte bara att sluta, att göra det..kanske för vissa men inte för alla.
jag tror att de flesta vill sluta men inte kan..tycker inte att folk ska hoppa på rökare, det finns ju det som försöker men de som inte kan måste ju ha rätten att få röka..
Sen vet jag inte var du får WT stämpeln ifrån på rökare..?
Varför är det wt?
Folk skyller på att de förpestar luften och att det gör andra sjuka när det finns så mycket annat skit här i världen som gör oss dåliga men inte hoppar folk på dem?
Jag själv tycker inte om röklukt, avskyr det på kläder, röker någon på en balkong så stänger jag min för jag vill inte ha in skiten för det luktar vidrigt,..
Själv stoppar jag in huvudet långt in under fläkten hemma..
Jag har rökt i 20 år nu..började som en dumhet som 14åring..