• A von B

Varför röker man de där äckliga pinnarna?

Ja varför röker just du? Alla vet ju att det är dyrt, ohälsosamt, irriterar omgivningen, upplevs som WT och luktar illa. Så vad är den hemliga anledningen som vi ickerökare inte kan förstå?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför röker man de där äckliga pinnarna?
  • Anonym
    Anonym (bläää) skrev 2011-05-27 14:24:49 följande:
    Jag har aldrig förstått mig på de som röker. Varför börjar man ens röka? För att vara en i gänget när man är 16 och sen är man fast? För ärligt talat, finns det NÅGON som tyckte det var gott att röka första ggn? Det tvivlar jag på...
    Det var ju någon som nämnde det tidigare i tråden att hon/han tyckte den första ciggen var god.
  • Bellalella
    Jag har aldrig förstått mig på de som röker. Varför börjar man ens röka? För att vara en i gänget när man är 16 och sen är man fast? För ärligt talat, finns det NÅGON som tyckte det var gott att röka första ggn? Det tvivlar jag på...
    Nej..för de flesta var det en dumhet när man var tonåring, många ville var en i innegänget(det var ju de som rökte) man ville vara cool..som sagt, en dumhet.
  • Anonym (bläää)
    Mejamus skrev 2011-05-27 14:26:38 följande:
    Man börja väl för att vara cool, fortsätter som vuxen för att man är beroende. Kan det finnas många andra anledningar?

Jag röker men slutar när jag är gravid (som nu) Kan fortfarande bli vrålsugen fast jag är i v 20 och slutade så fort jag plussa. Så det håller i sej lääänge och jag har trillat dit igen fast jag slutat de 2 första graviditeterna +amning med. 

Vet att det luktar illa, finns inget värre när man är rökfri + gravid att gå förbi nån som röker men det är en helt annan lukt än den man känner när man själv röker. 
    På tal om hur rökare luktar, det är ännu värre när de försöker dölja det med parfym. Lite som när man bajsat och sprejar parfym i badrummet - det blir bara ännu värre!
  • Anonym (bläää)
    Anonym skrev 2011-05-27 14:27:27 följande:
    Det var ju någon som nämnde det tidigare i tråden att hon/han tyckte den första ciggen var god.
    Men det kan ju inte vara majoriteten ändå? Så varför fortsätter man liksom....
  • Pyris
    Kan nog inte säga att jag tyckte det var direkt äckligt nej.

• Mejamus
    Klart det är grupptryck och sånt men 16?? Snarare 13 och då faller man lättare för sånt...
  • Anonym (bläää)
    Mejamus skrev 2011-05-27 14:30:35 följande:
    Klart det är grupptryck och sånt men 16?? Snarare 13 och då faller man lättare för sånt...
    Mjo, sant... Säg 13 då!
  • Anonym

jag har alltid tyckt rök har luktat rätt gott. jag är uppvuxen med en rökare, så jag tycker inte lukten är särskilt farlig (fast det är den ju såklart egentligen).

• Mejamus
    Anonym (bläää) skrev 2011-05-27 14:28:14 följande:
    På tal om hur rökare luktar, det är ännu värre när de försöker dölja det med parfym. Lite som när man bajsat och sprejar parfym i badrummet - det blir bara ännu värre!
    Fast man försöker inte dölja det med parfym väl? Jag har aldrig försökt dölja att jag röker, så hänger inte med där. Man har väl parfym på sej ändå? Men sen tror jag de flesta rökare inte har en aaaaning om hur de egentligen luktar för en icke rökande person för som sagt, man känner inte lukten på samma sätt själv. 

Det är ungefär som folk som ätit vitlök, de känner ju inte själva hur mycket de stinker för de går ju omkring med sej själva och luktar så så de har vant sej. 

Vitlöksstinkande människor är förresten något som jag tycker är vidrigt oxå! 
  • Mejamus
    Anonym (bläää) skrev 2011-05-27 14:31:04 följande:
    Mjo, sant... Säg 13 då!
    Mmm, och då röker man ju inte bara en enda gång utan fortsätter och fortsätter, innan man ens anar det så är man fast.
Svar på tråden Varför röker man de där äckliga pinnarna?