• Svar på tråden Fortsättning - nu som mammor allihop
  • Monchichi

Smiley: Grattis till dottern!

DonaAna: Hur mår du? När är det dags?

Linny79: Såg dina fina barn i VT när de fyllde år Glad 

Här är fullt upp och det är så härligt! Fantastiskt att få vara hemma med mina fyra barn varje dag och bara njuta och leka (... och ja, så är det ju ett och annat måste också, men men...)  

Hoppas det är bra med alla! 

• Smiley

Tack så mycket monchichi! Cornelia är 3 månader nu och hon är en väldigt glad liten bebis :) Kan knappt förstå att vi har fått henne. Vänjer man sig någonsin?

Hoppas alla ni tjejer mår bra och har det mysigt med era fina familjer. Må så gott!

• DonaAna

Hej alla! BF är 4 april, inte alls långt kvar nu! Mår bra men det börjar bli rätt tungt och bökigt. Man är inte världens smidigaste precis. Bebisen mår bra men är inte så intresserad av att fixera sig, far runt rätt mycket och bökar. ð???

Är väääldigt trött vissa kvällar, är ju fullt upp med en nästan tvååring hemma. Vi har varit väldigt mycket sjuka sen nyår, massor av magsjukor och nu i veckan hade skrutten influensa. Han fyller 27 mars så jag hoppas vi kan undvika att föda just den dagen... Och att vi får vara friska nu!

Må så gott alla! Kram

• Stickan

Hej hej!

DonaAna: Vad spännande att det börjar närma sig, men det låter jobbigt med alla sjukdomar. Förstår att det måste vara tungt att ta hand om en 2-åring när du är höggravid. Håller tummarna att födelsedagarna inte krockar!

Monchichi: Vilket härligt liv ni verkar ha nu, en riktig storfamilj. Häftigt hur det bara blir ibland, är så glad för er skull

Smiley: Jag tror aldrig man vänjer sig. Jag känner mig ofta överrumplad och känner sådan tacksamhet över att vi fått en sådan skatt - vår underbara och roliga dotter. Det känns overkligt!

Jag håller på att återhämta mig efter en titthålsop förra veckan, blev inlagd direkt efter en undersökning av dr Johan på Kvinnokliniken då min högra äggledare brustit pga ett utomkvedshavandeskap. Vi har påbörjat syskonförsök och gjorde en frysåterföring i början av februari, men jag kände ganska tidigt att något var fel. Jag kände mig gravid men ändå inte på något sätt, och sen blödde jag lite varje dag. Nu känns det tomt och konstigt, men samtidigt är jag glad över att det upptäcktes i tid och att jag kunde gå på mina egna ben in på sjukhuset. På dr Johans inrådan täpptes min vänstra äggledare också igen, eftersom vår chans att lyckas på egen hand ändå är så liten. Nu slipper jag oroa mig för att detta händer igen vid nästa försök. Nu hoppas jag att det inte dröjer innan vi lyckas igen, det är ju inte gratis, men som tur är har vi 5 embryon kvar i frysen. Jag tröstar mig med att båda våra insättningar hittills har tagit sig, så förhoppningsvis går det direkt på nästa försök.

Håll tummarna!!

Ha det så bra nu allihop och lycka till med det ni har framför er!

Kram!

• Linny79
    Stickan: Tänk att man ska behöva gå igenom så mycket... Håller tummarna för att det lyckas fästa nästa gång! Stort lycka till!

Smiley: Man vänjer sig aldrig.. Kan idag inte fatta att jag har två barn! Och min dotter går i förskoleklass??? Herre jösses! BAra att försöka stanna upp och njuta lite då och då =)

Monchichi: Åh så du såg mina underverk =) Ja tänk att de är 7 och 2 år nu!  Tiden springer iväg... 
    Du har fullt upp förstår jag, vad härligt! Stora familjen! <3

DonaAna: Lycka till nu med allt! Hoppas de inte får samma födelsedag! Mina är det 16 dagar emellan.. =)
    Tänk att du snart har en bebis igen.. <3

Här flyter dagarna på, vi hade klarat oss länge från sjukdomar men åkte på influensan förra veckan och nu har minsta fått vattkoppor... Min stora har heller inte haft det så det är bara att vänta på det med!
    Lika bra få det gjort!

På fredag åker jag med mina tjejkompisar till sälen, vi ska bo i husvagnen, mysa och festa lite.. Få vara liksom lite flummiga.. bara sitta och prata om allt och inget i lugn och ro.. inte bara mammor jämt! Ska vara ifrån mina barn i tre nätter!!! Har aldrig varit ifrån så länge förut... 
    Ser verkligen fram emot det men jag tror oxå det blir tufft.. =) Men bra och nyttigt för oss alla.. =)

Må gott mina vänner! 
  • DonaAna

Hej tjejer! I måndags, alltså 8 april föddes vår efterlängtade lilla prinsessa!!! Var i v 40+3 och blev igångsatt. Hade en helt otroligt bra förlossning som tog 5,5 timmar. Vår lilla tös vägde 3435 g och var 50 cm lång. Vi mår bra och storebror tycker det är kul och spännande men lite konstigt, han är lite extra klängig och mammig men det går bra. Det är ju en stor omställning för honom också. :)

• Monchichi

DonaAna: Grattis! Vad roligt att du också fick en liten tös! Ni får gärna komma och hälsa på när du orkar och blivit varm i kläderna med två barn

Stickan: Tack! Men vad du har varit med om, inte roligt att höra. Hoppas du mår bättre nu och jag önskar Lycka Till med kommande försök. Håller mina tummar!

Smiley: Är hon lika foglig på nätterna? Här har vi trassel; är det inte den ena så är det den andra. Lätt att tappa humöret efter 723:e besöket vid barnsängen. Men jag får bita mig i kinden och ta nya tag för att inte bryta ihop av trötthet. Nån gång ska väl den där hela nattsömnen komma tillbaka, och när de är 15 undrar jag var vaknätterna har tagit vägen.

• Lexie77

DonAna - stooort grattis till prinsessan! Vad ska hon heta? Hoppas ni njuter och mår bra allihopa.

Stickan - usch låter inte roligt. massor med tankar till er och hoppas att det tar sig snabbt igen!

Hade varit roligt att träffa er alla igen! Mina barn har blivit 4,5 och 2. Tänk vad tiden går.

• DonaAna

Tack! Lilltjejen heter Alma... Hon blir 3 veckor i morgon. Förutom lite snuva och ögoninflammation som nu är bättre så mår vi toppen allihop!

Kram till er alla!

• Monchichi

Hej på er!

Hur har ni det alla?

Lexie77: Grattis till nykomlingen! Vad blev det för sort? Jag avundas dig som får vara hemma igen. Lycka Till!

DonaAna: Har du börjat jobba igen?

Stickan: Har tänkt på dig flera gånger och undrat hur det gått efter operationen förra året. Det lät som du skulle vara en del själv också om gubben jobbade borta. Hur är det nu?

Linny: Är du bra i ansiktet nu? Tyckte jag såg dig på håll på stan när du tillsammans med baren pyntade påskbjörken. Det gjorde mina barn också, och det var kul så klart.

Kram på er!

Svar på tråden Fortsättning - nu som mammor allihop