Minnie7 skrev 2011-05-17 16:48:17 följande:
Fast risken för framfall ökar vid stort barn, lång och utdragen förlossning samt krystvärkar över 1 timme- enligt litteraturen. Skulle jag däremot bli gravid igen så skulle framfallet troligen förvärras. Så, det skulle jag aldrig våga.
Å andra sidan får även nunnor framfall (ja, jag är en evig optimist!).
Det låter på dig som om det var rätt så nyligen som du födde barn? Kan du inte ge det ett par år innan du bestämmer dig för om du kan tänka dig att bli gravid igen? För mig tog det två år innan jag plötsligt vaknade en morgon och kände att nu är det ok - NU kan jag bli gravid igen. Nu är det hyfsat läkt och återställt, inte bara i underlivet utan i hela kroppen, fogar och fettsammansättning och muskler och tuttar. Men vi valde att vänta ännu längre - jag är gravid med mitt andra barn och stora sonen är sex år. Jag kände verkligen en enorm skillnad i kroppen när det gått ett par år och tänker mycket på det när jag träffar andra som har bara något år mellan barnen, hur orkar de fysiskt? Då har jag ändå haft lätta graviditeter (och förlossningen sist tog 24 timmar med klipp och klocka men var ändå tämligen okomplicerad efteråt.)!