• Minnie7

Hur lång tid tog det innan underlivet kändes helt återställt efter förlossningen?

De flesta har ju olika symtom från underlivet efter en förlossning. Det kanske känns svullet i början, sedan smärta, skaver från suturer, kliar, känsligare där nere, spänner, såren läker inte riktigt, något som buktar ut i slidan mm...

Undrar här hur länge det tog innan du kände dig som innan förlossningen (om man nu kan göra det)...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lång tid tog det innan underlivet kändes helt återställt efter förlossningen?
  • Eisa

Det tog 6 månader Hade en liten liten flik som var öm.

• k girl

Jag fick ett inkapslat hematom bakom ett stygn som blev stort som en halv aprikos. Det gjorde ont som f-n och kändes flera månader efter förlossningen.

• Minnie7

Nafrung: min bebis vägde ju också nästan 5 kg. Måste ju spela in tycker man. Huvudomfång 37.5 cm. Jag har ett konstaterat litet bakre framfall och förslappad slidvägg fram enligt gyn senast i torsdags. Även en för liten mellangård och om de åtgärdar det fixar de framfallet samtidigt. Sååå otroligt skönt! Som det är nu står jag knappt inte ut...

• Nafrung

Isa. Klart det måste ha betydelse att vi fått stora barn. Jag har också en kort mellangård efter tidigare förlossningar. Jag har dock inte så mycket problem av det hela bara lite tyngdkänsla och öppenhetskänslan. Sen tycker jag dock att det ser väldigt trasigt ut. Nu var det bara två mån sen förlossningen, men jag ska höra med bm om vad man kan göra åt det när jag går på efterkontrollen.

• hej att

Det kändes återställt nästan direkt faktiskt, sprack ingenting.

• Lavish

Födde barn för 10 veckor sen. Ca 4 veckor efter förlossningen stramade det fortfarande och gjorde ont att gå längre streckor. 8 veckor efter försökte vi ha sex, funkade ju inte kan man ju säga, gjorde skitont, och ja, jag är rätt säker på att det inte var psykologiskt. Har inte vågat prova igen sen dess, så kanske är det återställt nu, kanske inte.

• Lavish

Ja min son vägde 4330 och hade huvudomfång på 38, kanske spelar in, de fick sy en hel del.

• Minnie7

Nafrung: Men ingen skavkänsla?? Den är värst när jag böjer mig. Tänker inte acceptera att ha det så här.

Lavish: Men hur känns det annars tycker du? Att gå, stå, kissa, göra nr 2 mm.

Svar på tråden Hur lång tid tog det innan underlivet kändes helt återställt efter förlossningen?