• Minnie7

Hur lång tid tog det innan underlivet kändes helt återställt efter förlossningen?

De flesta har ju olika symtom från underlivet efter en förlossning. Det kanske känns svullet i början, sedan smärta, skaver från suturer, kliar, känsligare där nere, spänner, såren läker inte riktigt, något som buktar ut i slidan mm...

Undrar här hur länge det tog innan du kände dig som innan förlossningen (om man nu kan göra det)...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lång tid tog det innan underlivet kändes helt återställt efter förlossningen?
  • Thursday

Fast det är väl svårt med en sån här allmän omröstning? Säger inte så himla mycket eller? Det är ju rätt stor skillnad på om man sprack eller inte t.ex?

• Minnie7

Ok, jag har inga andra problem utom mitt underliv... Världens bästa graviditet så det är ju synd att förlossningen slutade så Inget bra minne direkt.

• Minnie7

Fast en del som spricker mkt har ändå inga besvär så det är helt individuellt ändå. Bara nyfiken på hur lång tid det brukar ta.

• vittra

Det har ju bara gått 5 veckor. Du har ju inte ens varit på återkontrollen än antar jag?? Ta det lugnt, det blir bättre

• Maria222
    vittra skrev 2011-05-16 12:21:25 följande:
    Första förlossningen ca 2 månader.
    Andra förlossningen, några timmar?! Sved inte ens när jag kissade direkt efteråt och då vägde hon ändå 1 kg mer än första!
    vittra skrev 2011-05-16 12:22:50 följande:
    Däremot hade jag grymma eftervärkar och allt annat helvete efter andra, foglossning osv. Men själva underlivet som sådant kändes i toppskick rent utsagt
    Skriver under på detta! Fast mina ungar vägde ungefär lika mycket.
    pojke 0706 och pojke 1008.
  • GrönaDruvan

Efter första förlossningen tog det väl nånstans mellan 2-4 veckor, minns inte riktigt. Efter andra förlossningen var jag som vanligt direkt efter. Inte öm, inte svullen, sprack inget.

• Red Hot Chili

Att det buktar ut mellan benen kan bero på framfall, har man tur så kan det gå tillbaka lite om man kniper ofta men annars är det bestående och kräver operation eller en prolapsring.

För mig har det tagit längst tid att läka med tredje barnet, stygnen föll av efter närmare 4 veckor och då antar jag att såren också hade läkt. Har även haft lite problem med framfall vilket jag inte haft med de två tidigare graviditeterna och det återstår att se om det är något som går över. Tarmarna fungerar inte heller helt bra.

Jag gissar att det för mig tar 6-8 veckor att bli helt normal denna gång och vid tidigare graviditeter så tog det bara någon vecka eller två.

• Minnie7

Det är väl helt olika från gång till gång också verkar det som. Detta är mitt sista barn, annars hade det nog blivit snitt igen. Min mage har inte heller kommit igång riktigt och jag är lite bekymrad att det inte kommer att läka riktigt som det var tänkt. Men helt klart blir det bättre och värre.

• Kya

jag var återställd direkt efter båda förlossningarna. förutom avslag och kanske att man är lite slappare ett tag. men det var inget jag led av.
    jag sprack inget, och fick inga komplikationer så det beror nog på det.
    jag har aldrig haft några problem med att göra nr1 eller nr2 heller, inget svidande.
    ibland ska man ha tur.

F och L, mina stjärnor :)
Svar på tråden Hur lång tid tog det innan underlivet kändes helt återställt efter förlossningen?