• Nafrung

Hur lång tid tog det innan underlivet kändes helt återställt efter förlossningen?

Fick tillbaka ungefärlig känsla rätt snabbt efter första barnet, kanske ett par månader, andra barnet ännu snabbare, trots granulationsvävnad. Nu, efter trean, känns underlivet väldigt annorlunda. Misstänker att slidväggarna är slappare, ev framfall, men har inte varit på effekt troll ännu. Känner verkligen igen den där "öppna känslan". Men allt kan säkert bero på att denna bebis vägde 5 kilo. Sen är det tätt mellan barnen, 1 1/2 år mellan de två senaste och den äldsta bara 4.

• Nafrung

Isa. Klart det måste ha betydelse att vi fått stora barn. Jag har också en kort mellangård efter tidigare förlossningar. Jag har dock inte så mycket problem av det hela bara lite tyngdkänsla och öppenhetskänslan. Sen tycker jag dock att det ser väldigt trasigt ut. Nu var det bara två mån sen förlossningen, men jag ska höra med bm om vad man kan göra åt det när jag går på efterkontrollen.

• Nafrung

Isa. Nej inte nån skavkänsla direkt, men ett obehag i vissa positioner och när jag hostar eller nyser. Sen känns det skumt när jag kissar, annorlunda från innan denna graviditet.

Svar på tråden Hur lång tid tog det innan underlivet kändes helt återställt efter förlossningen?