Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jäjd skrev 2011-06-01 20:00:20 följande:
    Haha jaså? Kul. Nice G här är nån slags förvuxet Sune-fan också, så hon får väl ta tag i den där frågan tycker jag.

Men alltså, katter är ganska söta men de är läskiga när de glor in i ens ögon utan att flacka med blicken. Jag är övertygad om att de är linken mellan himmel och helvete.

Fast jag hookade upp min mamma med en katt för några år sen, från en tant på jobbet som ville bli av med ett kräk. Den katten var ju bedårande. Han hette förstås "Katten" eftersom hon som haft honom innan gett honom ett riktigt bögigt låtsasnamn (Elvis).
    Han hade det så sjukt bra hos mamma i skogen, jagade möss och låg och sov på strykbrädan etc. Var ganska söt också. Bets EJ.
    Men så en dag blev han biten av äcklig jävla svinpäls till huggorm och fast mamma kastade sig i bilen till djursjukan med Katten i knät (svettig om trampdynorna ) så fick de avliva honom.
    Han hade iofs nåt fel på njuren eller vad det var också så han blev inte bra från det där bettet.

Ja ja. Nån tjatar om att jag ska greja en katt så kanske... jag vänjer mig vid tanken. Långsamt.
    Äh, gamla fördomar om katter som fortfarande lever kvar. Det är väl bara en sorts överlevnadsinstinkt att de kan låta bli att blinka när de stirrar. Tror jag. 

Ja, Elvis är verkligen ett sketen namn att ge en katt Men stackars den. Det finns många risker för en stackars katt när de befinner sig ute. Våran ska vara en innekatt med undantaget att vi ska skaffa kattsele att binda fast vid något när vi släpper ut honom i trädgården. På så sätt får han både komma ut samt vara på en säker plats. Det ränner omkring ganska många katter här i området annars och jag har varit nära på att köra på flera av dem ett par gånger. NOT NICE! En gång var min son i bilen när jag tvärnitade för en katt. Blev sen väldigt orolig för sonens nacke, men ibland slutar man tänka när en katt plötsligt springer framför bilen.

Vem är det som tjatar på dig om en katt? 
  • Velour

SketeT *

Äsch, jag orkar inte rätta mig längre. Ni får finna er i det. 

• Velour
    stortå skrev 2011-06-01 20:11:40 följande:

hej hej och ni hälsar mig välkommen tillbaks....

Okej. Hej!
  • Velour
    stortå skrev 2011-06-01 20:19:22 följande:
    ok, tack och nästa gång så säger du det som om du menar det...
    Bara om du inte är befallande.
  • Velour

Hej i tråden! Jag har ett dilemma. Min katt är lite....konstig. Om man inte bär honom till sandlådan eller om man inte följer med honom till den så går han inte själv, uitan håller i sig ända tills någon tar honom dit eller följer/leder honom. Samma sak med mat, spelar ingen roll att jag lägger maten i hans matskål. Han äter inte ur den, utan man måste mata honom med sked. I alla fall inledningsvis. Först måste man mata honom med sked för att så småningom leda honom till matskålen och lägga skeden i skålen för att han ska äta det som finns i skålen. Vad fasen är detta? Nej, det är inte alls första gången han möter sandlåda och matskål, utan han har haft allt det här på katthärbärget, men undrar om det inte är deras fel att han hellre äter ur en sked och blir buren till sandlådan än gör det själv...Och inte kan hans lokalsinne vara sååå dålig att han inte hittar när vi har lett honom till skålen och lådan femtielva gånger sedan vi hämtade hem honom?

• Velour
    FamiljenCooper skrev 2011-06-03 21:35:35 följande:
    Önskar jag kunde hjälpa till men jag vet ju inget om katter ...
    Tack, snälla du! {#emotions_dlg.flower}
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-06-03 21:39:25 följande:
    Vår katt var likadan, hon var rumsren sa de i jourhemmet, men när hon kom hem till oss kissade och bajsade hon all over the place. Det tog nog flera veckor innan hon fattade. Hon började kissa på ett speciellt ställe i hallen så jag ställde dit lådan och då satt hon sig automatiskt där. Ibland kan katter (speciellt ungar) reagera på ny kattsand, du vet, inte vara van vid den sorten. Kolla vad han hade för kattsand tidigare.
    Ser han bra? Vår katt är lite blind så det tog henne ett tag att hitta saker.
    Annars tror jag helt enkelt att han håller på att vänja sig vid mat och det nya hemmet, hur länge har ni haft honom nu?
    Kattungar är faktiskt ganska jobbiga ibland hahaha...jag har växt upp med katter och haft katt hela livet men det var ej förrän jag var tvungen att ta hand om vår katt som kattunge som jag insåg hur drygt det kan vara.
    Ge det några veckor, han håller nog på att vänja sig...
    Jag hoppas innerligt att det är pga att det är nytt. Vi fick med oss lite av hans gamla kattsand så att det inte skulle lukta helt nytt. Han har inte dålig syn och är helt rumsren. Han liksom väntar hellre tills vi sätter honom i sandlådan än gör det på något random ställe. Jamar när han blir nödig, och då fattar vi att han antingen är kiss- eller bajsnödig. När han blir hungrig så kröker han bara på ryggen och smeker sig vid våra ben, eller hur man nu kan förklara det. Helt annorlunda mot tidigare katter jag haft (men alla katter kanske är olika) Vi har haft honom sedan onsdags, men jag kanske hade för höga förväntningar. Men då får jag ge honom längre tid, som du rådde Skönt att veta att min katt inte är så annorlunda då
  • Velour

Jag undrar en grej om USA...är det så att dödsskjutningar på offentliga platser med många dödsfall vanligare där än i andra delar av världen eller väljer media att rapportera mer när det sker därborta än i övriga länder? 
    Är det något som genomsyrar hela USA som bidrar till dödsskjutningar överallt som inte finns i lika stor omfattning i övriga världen? Är den fria vapenägandet den avgörande faktorn eller är det något annat som gör att så fort man blir arg på någon eller mår dåligt av något så skjuter man ihjäl en massa oskyldiga?

• Velour
    Ásgrímur skrev 2011-06-03 22:16:20 följande:
    Både och skulle jag tro. Det är dels vanligare där, och dels så rapporterar media gärna om det, just för att det har hänt i USA.
    Det ger ju en väldigt negativ bild av USA isåfall, som ett mycket våldsamt land. Det kanske det är också, rent statistiskt? Eller? Jag har faktiskt inte alls fördjupat mig i USAs våldsstatistik.

Menar du att media är USA-fientligt? 
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...