Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
Men alltså, katter är ganska söta men de är läskiga när de glor in i ens ögon utan att flacka med blicken. Jag är övertygad om att de är linken mellan himmel och helvete.
Fast jag hookade upp min mamma med en katt för några år sen, från en tant på jobbet som ville bli av med ett kräk. Den katten var ju bedårande. Han hette förstås "Katten" eftersom hon som haft honom innan gett honom ett riktigt bögigt låtsasnamn (Elvis).
Han hade det så sjukt bra hos mamma i skogen, jagade möss och låg och sov på strykbrädan etc. Var ganska söt också. Bets EJ.
Men så en dag blev han biten av äcklig jävla svinpäls till huggorm och fast mamma kastade sig i bilen till djursjukan med Katten i knät (svettig om trampdynorna ) så fick de avliva honom.
Han hade iofs nåt fel på njuren eller vad det var också så han blev inte bra från det där bettet.
Ja ja. Nån tjatar om att jag ska greja en katt så kanske... jag vänjer mig vid tanken. Långsamt.
Ja, Elvis är verkligen ett sketen namn att ge en katt Men stackars den. Det finns många risker för en stackars katt när de befinner sig ute. Våran ska vara en innekatt med undantaget att vi ska skaffa kattsele att binda fast vid något när vi släpper ut honom i trädgården. På så sätt får han både komma ut samt vara på en säker plats. Det ränner omkring ganska många katter här i området annars och jag har varit nära på att köra på flera av dem ett par gånger. NOT NICE! En gång var min son i bilen när jag tvärnitade för en katt. Blev sen väldigt orolig för sonens nacke, men ibland slutar man tänka när en katt plötsligt springer framför bilen.
Vem är det som tjatar på dig om en katt?