Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Ásgrímur skrev 2011-06-20 13:48:23 följande:
    Singel innebär att man är desperat och skild innebär att man är bitter.
    Hehe, eller hur

Hursom, vad är enligt dig skillnaden mellan en som är singel och en som är skild? 
  • Velour

Borde finnas "separerad" också, för de som inte varit gifta men haft en relation, typ pojkvän/flickvän, sambo, dejt eller whatever. 

Jag menar, hur länge efter att man har skilt sig ska man beskriva sitt civilstånd som skild och inte som singel? Och varför ska inte de som inte varit gifta "bära med sig" sitt civilstånd innan de blev singel ända tills de återigen inleder en relation? "Hej, jag är en före detta flickvän/pojkvän", eller "hej, jag är separerad". But NOOO, bara de som varit gifta måste fortsätta att hänga kvar vid att de varit gifta, de får aldrig vara singlar!

Sånt här brukar oftast vara problemet när man deltar i undersökningar och måste beskriva sitt civilstånd. Naturligtvis bockar jag alltid för "singel" och tycker då att man borde överväga att ta bort "skild", då det inte verkar vara några större skillnader mellan skild och singel. 

• Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-06-20 23:25:12 följande:
    Hahahaha du är så skön!
    I din egen lilla värld
    Jag är helt seriös, god damn it!! Fo' sho'!
  • Velour

Nice girl, du får nog bli PI för att kunna locka stortån Time to let go darling...

• Velour
    stortå skrev 2011-06-20 23:38:31 följande:
    Tycker du ska stänga av din dator nu Förresten, sköna tankar om det där med singel/skild. Håller med dig!
    Weeee! 
  • Velour

Nämn några bra sajter för film streaming!

• Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-06-20 23:58:40 följande:
    Porr?
    Tänkte för en gångs skull faktiskt kolla på en helt vanlig film

Men OK, jag får nog söka på det själv. 
  • Velour

Jag är helt fascinerad! Är ostasiater verkligen människor? Eller är de maskiner, någon form av robotar? De är sjukt tekniskt utvecklade, redan i barnsben. Finns det några folkgrupper som har så många child prodigys som dem?

• Velour
    Ásgrímur skrev 2011-06-21 18:04:29 följande:
    Ja det är ju vita och nordostasiater som har högst IQ, så det är kanske inte så konstigt. Baby
    Jo, jag känner till den statistiken, som inte tog hänsyn till en hel del faktorer. Men resultatet beror inte på genetik i alla fall...
  • Velour
    Ásgrímur skrev 2011-06-22 11:29:25 följande:
    Du vill inte ha en liten bok som heter En annan bild av Hitler, då? Katt

Min sommarläsning är ännu oklar.
    Velour skrev 2011-06-22 09:58:11 följande:
    Jo, jag känner till den statistiken, som inte tog hänsyn till en hel del faktorer. Men resultatet beror inte på genetik i alla fall...
    Skillnaderna är förmodligen inte lika stora som wikipediastatistiken visar, men att det finns skillnader som inte går att förklara med "en hel del faktorer" är ganska uppenbart. Sanningen är inte alltid så lätt att acceptera ifall man är vänstervriden och vill låtsas som att världen är lite annan än den verkligen är.

Vem har sagt att jag har läst det i Wikipedia? Vem har sagt att jag är vänstervriden? Nä, sluta nu och diskutera som en vuxen (eller bildad) någon gång. 

Hursomhelst, det finns en hel del faktorer som inte tagits med i denna "forskning" som dessutom var alltför vinklad för att kunna ses som en objektiv sanning. Jag hade tyckt samma sak om denna forskning visade motsatt resultat.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...