Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Velour skrev 2011-05-31 00:36:06 följande:
    Det fanns en tid då jag faktiskt, på riktigt irriterade mig på amerikaner när jag stötte på dem ute. Jag tänkte att de såg sig som förmer än andra samt att jag störde mig på att de var så högljudda on top of that. 

Men så växte jag upp och slutade tycka så. 
    Menar inte att du, Jaded, är omogen. Menade BARA och BARA mig själv. Only me, myself and eye då jag tyckte att jag var barnslig som kände så. 
  • Velour
    Jäjd skrev 2011-05-31 00:35:21 följande:
    Äh fuck the lot of them....

*är PK*

Nu, sängen. Nite Velour! Snygging där.
    Ja, det finns några jag kan tänka mig att...Drömmer

Dito och godnatt!
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-31 08:02:07 följande:

Det enda filmen jag grät som ett barn var till American history X. Har sett den flera gånger och gråter som en idiot islutet varjegång.....

Jaså? Grät du till den filmen? Var det slutscenen då eller?

Förresten, har du läst vad Iran har beslutat att göra med landets Internet...?  
  • Velour

Japp, sjukt! Jag tror inte det handlar så mycket om den muslimska moralen mer än att det handlar om att stoppa människor från att samla mer kraft att störta regimen. De använder nog bara den muslimska moralen som ursäkt att göra såhär. 

Men tror ni inte att folket bara blir ännu mer ilsket och samlar ännu mer kraft att göra något? Man kan ju inte heller stoppa iranier från att besöka andra länder och organisera sig. 

• Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-31 08:52:24 följande:
    Dom kommer aldrig kunna genomföra detta. Finns redan en program som kringgår all slags censur i Iran. SÅ himla coolt. Eeeee, har glömt bort vad programmet heter men använder man sig av programmet så gör den alla "förbjudna" sidor till lagliga sidor och den som övervakar en tror att det är reklamsidor man är inne på.
    Ja, det finns det. Men de ska skapa en helt egen internet. Den går alltså inte att omvandla till något annat, utan kommer att vara precis som den vi använder nu, men med endast regimvänlig information. En parallellvärld så att säga, där den ena världen inte kommer att ha tillgång till den andra.
  • Velour

Men jag tror som så att det nog kommer att gå att ta sig förbi även detta och på något sätt få tillgång till det "normala" Internet.

• Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-31 08:57:41 följande:
    Finns en grupp studenter som får pengar från utlandet och mjukvaror till datorer som dom sen sprider ut i landet. Iranier hittar alltid ett sätt att kringgå censur på ett eller annat sätt.
    Ah, precis så. Perfekt!
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-31 08:59:29 följande:
    Jo jag förstod det också men det kommer komma ut nya mjukvaror som kommer tillåta en bro mellan "cybervärlden". Vänta och se. Detta sätter bara igång iranihackers i andra länder i arbete.
    Ja, hoppas det kommer att lyckas.

Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...