Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jäjd skrev 2011-05-30 23:46:41 följande:
    Om du inte sett den är det för det första en skam på torra land men även märkligt för den vann ju Oscar´s och grejer!
    Men den är ganska gammal nu, iofs. Men se den! Omedelbart.

Så välspelad.
    Hahah, so spank me!
    Såklart jag kommer att se den. Blev ju sjukt intresserad nu. Har du förresten sett filmen om Temple Grandin? En bra film. Kaaaaanske att de hade kunnat välja en vassa skådespelerska även om Claire Danes var helt OK. 
  • Velour
    Ásgrímur skrev 2011-05-30 23:51:27 följande:
    Ja, det är din åsikt. Men förmodligen var det icke dold sarkasm. Jag tycker dock att det där dansandet ála "skaka rumpa" som det så populärt kallas är bland det mest pinsamma parningsbeteendet som någonsin har uppstått hos människan som art.
    Klart det är min åsikt! Vems annars? Ja, booty shaking är kanske inte så snyggt, men det går inte att booty shakea med Prodigys "No good". 
  • Velour
    Jäjd skrev 2011-05-31 00:05:55 följande:
    Det blir giljotinen för dig snart.

*orkar inte rättstava skiten*
    Velour skrev 2011-05-31 00:01:19 följande:
    Hahah, so spank me!
    Såklart jag kommer att se den. Blev ju sjukt intresserad nu. Har du förresten sett filmen om Temple Grandin? En bra film. Kaaaaanske att de hade kunnat välja en vassa skådespelerska även om Claire Danes var helt OK. 
    Nej den har jag inte sett. Men antecknar! Måste ju ses. Dessutom gillar jag ju Claire även om jag anser att hon på egen hand förstörde Shakespear´s grandiosa verk back in the day... bah.
    Jag har inte ens sett den filmen med henne i. Eller jo, första scenen kanske, sen stängde jag av i ren frustration och förvirring. What the HELL var det där?! Tur att Shakespear är död så han slapp se vad de ställt till med. 
  • Velour

Och nu när du antecknar för fullt så kan du skriva ner filmen The Miracle Worker (1962) som handlar om Helen Keller, hennes familj och hennes assisstent Annie Sullivan. Om du inte har sett den redan vill säga. En måste-se-film!

• Velour

Och PI-filmen "Dresden". Så jäkla bra film. Jag storgrät som 17!

• Velour
    Jäjd skrev 2011-05-31 00:14:52 följande:
    Ja hon verkligen massackerade det finaste av mästerverk. Värst är det i slutscenen där hon vaknar till och ser Romeo kaputt och liksom åstadkommer ett helt ohyggligt fult läte som låter lite som en döende fiskmås.

Urk!

Annars älskade jag den elisabethanska engelskan och det moderna i en krock sådär. Nån borde FAN göra en re-make!
    Måste youtuba den scenen nu bara för det  
  • Velour
    Velour skrev 2011-05-31 00:16:37 följande:
    Måste youtuba den scenen nu bara för det  
    Ok, var det när han hade dött och hon grät ut precis innan hon sköt sig själv? 
  • Velour
    Jäjd skrev 2011-05-31 00:30:12 följande:
    Skål

Jag satt på tåget en dag när den filmen var ny i Svärjeö och ett par ameriskanska snärtor diskuterade filmen högljutt så alla var tvungna att lyssna.
    Tydligen kunde vi svenskar aaaaaaaaldrig förståååååå Shakespear och Claire Danes var ju ba såååååå excellent i sin rolltolkning, och givetvis slutscenen där med de två var ju ba så himla laddad trots att hon gjorde ett "peculiar" läte som jag iallafall tycker sabbade hela stämningen.

Men men. Vi kan inte alla vara lika jävla kultiverade som amerikanerna.
    Ja, jänkarna vet du...Alltid störst, bäst och vackrast. Och alltid tolkningsföreträde i aaaallt! Och alltid måste de överrösta alla.

(min väninna skulle nog inte skratta åt det här "skämtet")

• Velour

Det fanns en tid då jag faktiskt, på riktigt irriterade mig på amerikaner när jag stötte på dem ute. Jag tänkte att de såg sig som förmer än andra samt att jag störde mig på att de var så högljudda on top of that. 

Men så växte jag upp och slutade tycka så. 

Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...