Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Nice Girl Wrong Place skrev 2011-06-22 19:01:55 följande:
    Hahahaha...
    Vad söt du är

Jag har redan drogpropagerat i tråden.
    Ok, HUR får man propagera för joints och sånt UTAN bli dragen vid örat här på FL? Du måste ge ett exempel!
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-06-22 19:04:22 följande:

Hahah! Den var bra! Jag måste helt klart pröva nån gång....

Och så måste jag rikta ett öppet kritik mot FL (lite OT). Hur kommer det sig att de accepterar vissa hotlinks men inte andra när det klart och tydligt står att INGA hotlinks får förekomma? What. So. EVER!

Inte för att jag är ute efter att du ska bli dragen vid örat, men dubbelmoralen är sjukt hög på den här sajten.
    (nu får jag en varning)
  • Velour
    stortå skrev 2011-06-22 19:10:45 följande:
    Snarare dubbelmoralens högborg.
    Oooja. Vill så gärna spinna vidare på det här, men man får ju inte rikta kritik mot FL-gudarna (moddisarna). Det är lika med dödsstraff

Med jämna mellanrum poppar en undersökning upp på den här sajten där man får klicka i vad man tycker om den, i synnerhet layouten, tillgängligheten osv. Men aldrig om det riktigt väsentliga, dvs hur det modereras, hur man som medlem känner att man blivit behandlad osv.
    Det påminner om alla arbetsplatser jag varit på, där allt skit döljs och hyschas medan man får säga till om hur man vill dekorera sitt arbetsbord utan att få sparken.
  • Velour

Så nasty att man aldrig får ifrågasätta auktoriteten. I diktaturer får man inte det, på FL får man inte det heller. Allt handlar om att makten rubbas annars. Så då gör man sig av med "upprorsmakarna" så de inte ska hinna gruppera sig och förändra. Fyfan vad det är äckligt!

• Velour

Okej, jag behöver VERKLIGEN röka på känner jag

• Velour
    stortå skrev 2011-06-22 19:21:54 följande:

Kan det ha med pengar att göra?

Du, lämna det akademiska rövhålet och bli arbetare, Jag gjorde det och jag stormtrivs, inga intriger, inga hugg i ryggen utan ren och rak kamratskap

Exakt! CPdumhuvuden!

Du, jag har varit arbetare också en gång i tiden. Jag var montör på svikarföretaget Ericsson. Jobbade med de trashigaste av de trashiga och de mest obildade äckliga människor du kan tänka dig. För mig var det ett helvete att vara i sådana arbetsgrupper. Jag fick massor av hugg i ryggen av de som konkurrerade med mig om en anställning (vilken INGEN av oss ändå fick då Ericsson var en jävla sell out). Samt var det intriger HELA tiden, allt från sexuella trakasserier nästan dagligen till bråk om helt fjuttiga saker.
  • Velour
    stortå skrev 2011-06-22 19:23:34 följande:

Nu faller bilan på Velour...

Varför så arg?

PMS Drömmer
  • Velour
    stortå skrev 2011-06-22 19:37:58 följande:
    *klappar dig på ryggen* Ta det lugnt, du har säkert rätt utifrån dina erfarenheter och det är ju precis kass det du upplevt. Uppenbarligen har inte arbetsledarna fått en "vi-känsla" bland sina arbetare. Tyvärr ganska vanligt inom vissa grenar av industrin - en arbetare är lätt att ersätta. Hade du däremot haft en specialkompetens så hade det sett helt annorlunda ut
    Precis. Det var mitt allra första jobb och precis efter gymnasiet, dvs då jag var 18. Jobbade där fram tills jag var 20. Två år för mycket på det struntstället.
  • Velour
    stortå skrev 2011-06-22 20:21:04 följande:

Nåja, du visste ju direkt att du inte skulle jobba på det företaget i framtiden.

För min del så var alla judas på de företagen jag jobbade som "utbildad" och alla ville stå sig väl med chefen. Karriärlystan var enorm även bland de äldre. Kunde man vara en streber så var man. Jag Accepterar inte detta och anser att Ju mer VI tjänar desto mer får VI i kuvertet den 25:e.

Jag förstår nu att man som äldre är mer karrärlysten, men vissa metoder en del kör med är ju helt sjuka Att gå till chefen och rakt upp och ner ljuga om andra medarbetare är riktigt ruttet. Allt för att förstöra för mig så jag inte skulle få en anställning. Jag var riktigt duktig på det jag gjorde och jag tog väldigt många initiativ, jag var väldigt ung och energisk. Men jag borde inte ha varit så rädd för att förlora det där jobbet och faktiskt gjort en riktig anmälan om förtal (vilket jag tror det klassas som, det som de gjorde). Men visst drogs facket och hela faderullan med i det och löste problemet, fast jag inte nu tycker att det räckte. Jag borde ha gett dem alla på käften riktigt, riktigt hårt. 

De som var akademiker var inte ens golvarbetare som vi andra...Så dem såg man nästan inte ens.
    Och cheferna...ja, de var ju med i alla dessa smutsiga spel. Inte nog med att de blundade för de sexuella trakasserierna, de backade upp det.

Det sista du skriver är helt rätt. Fattar inte att inte även de fattar det...
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...