• Pssst

Saft/läsk i nappflaska?

Jag förstår inte hur föräldrar tänker när de ger sitt barn saft i nappflaska. För mig känns det idiotiskt att ge ett barn som är så litet saft alls. Så, hur tänker ni andra? Alla åsikter välkomnas.

Motivera gärna era svar.

Vårt Pyre 5/7 - 08 och vår Böna 15/8 -09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 15:31
    Jag måste nog förtydliga mig lite:

När jag tänker på barn som dricker ur nappflaska så tänker jag på väldigt små barn då båda mina barn drack ur glas/kopp före 1,5 års ålder.

Vid fika/fest dricker båda numera saft om det bjuds, annars mjölk eller vatten - ur kopp eller glas, f.ö.

Jag skrev detta inlägg efter att ha sett ett litet barn på ca 1,5 år ute på stan med nappflaskan full av coca-cola (ja, jag såg kolsyran och färgen). Totalt onödvändugt, enligt mig och rent av fel.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Saft/läsk i nappflaska?
  • sofiaolivia

Barn som är tillräckligt stora att dricka saft bör inte dricka ur nappflaska kan man ju tycka! Så absolut nej!

• En Åsa

När hon är magsjuk, ja. Annars, nej.

• Pssst
    En Åsa skrev 2011-04-19 20:14:33 följande:
    När hon är magsjuk, ja. Annars, nej.
    Varför inte vatten?
  • Vit Lilja

Nej, nej, nej och har jag sagt nej? Det är aldrig okej! Om man nu nödvändigtvis måste ge sitt barn något annat än vatten som ser roligare ut, ta då lite citron eller apelsinjuice (från frukten naturligtvis, inte tetrapak) att lägga i vattnet och kläm på en droppe karamellfärg eller köp en juicepress och gör lite egen päronjuice eller nåt :)

• Gryntroll

På den frågan följer jag BVC och tandläkarnas råd till 100% endast vatten, välling eller ersättning i nappflaska....

Helt galet med läsk till ett barn som är i "nappflaskeålder" överhvudtaget, även saft iofs, trots att jag tycker att det är lite lite bättre än läsk. Alltså att dricka inte att ha i nappflaska.

• Kimona

Har sett alldeles för många barn med saft eller cola i napplaskorna.... fattar inte varför??? Förstår inte heller alla dessa jävla mariekex som de ska knapra på. Varför allt dessa socker???

• Kazeer

I nappflaskan serverar vi ersättning, välling och vatten.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Pssst
    Kimona skrev 2011-04-19 20:18:11 följande:
    Har sett alldeles för många barn med saft eller cola i napplaskorna.... fattar inte varför??? Förstår inte heller alla dessa jävla mariekex som de ska knapra på. Varför allt dessa socker???
    Vi kör stenhårt på banan när vi är ute
  • Hanniz84

vi ger saft i flaska när hon är sjuk o behöver få i sej vätska o inte vill dricka vatten..
    hon kan dricka ur glas, men det är smidigare med flaska när man är liten o ynklig o bara vill ligga ner..

ISA 1/8-2009 <3 LEO 23/3-2011 <3
  • Miss Lau

Jag bryr mig inte speciellt utan tänker att det finns säkert en anledning. Mina barn får cola när de varit dåliga i magen och då brukar de få i flaska (de är vanligtvis hängiga och liggandes i sängen vid dessa tillfällen).

Svar på tråden Saft/läsk i nappflaska?